מערכת COL | יום י"ז ניסן ה׳תשע״א 21.04.2011

בעיצומו של הפסח: אושר חוק נגד השחיטה באירופה

ועדת האיחוד האירופי לאיכות הסביבה אישרה ביום שלישי ברוב מוחץ של 57 חברים מול 4 מתנגדים בלבד, חקיקה המחייבת סימון מיוחד לכל בשר שנשחט בכשרות ללא הימום חשמלי. משמעות החקיקה, באם תאושר לבסוף גם על ידי הפרלמנט, היא הרס מערכת השחיטה באירופה, ופגיעה קשה בקהילות המתפרנסות ממנה  לסיפור המלא
בעיצומו של הפסח: אושר חוק נגד השחיטה באירופה
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL

ועדת האיחוד האירופי לאיכות הסביבה אישרה ביום שלישי ברוב מוחץ של 57 חברים מול 4 מתנגדים בלבד, חקיקה המחייבת סימון מיוחד לכל בשר שנשחט בכשרות ללא הימום חשמלי. משמעות החקיקה, באם תאושר לבסוף גם על ידי הפרלמנט, היא הרס מערכת השחיטה באירופה, ופגיעה קשה בקהילות המתפרנסות ממנה.

באירופה כמו בכל העולם, הבשר הנשחט בכשרות ונמצא טרף נמכר לגויים, מה שמאפשר לבעלי הבקר לצאת נשכרים בייעודן של בהמותיהם לשחיטה. סימונו של הבשר הנשחט כדת וכדין, כבשר המיוצר משחיטה ללא הימום חשמלי צפוי לפגוע קשות במכירות של הבשר הטרף לגויים ולייקר באופן משמעותי את מחיר הבשר הכשר, או, לפי הערכות של בעלי עסקים, אף להפוך את השחיטה באירופה ללא כדאית. חשוב לציין כי השחיטה באירופה איננה עסק כלכלי בלבד. ההכנסות מהשחיטה מהוות חלק נכבד מאוד בתקציב קיום מוסדותיהם של הקהילות היהודיות, ובהעדרה סכנה כלכלית מוחשית צפויה לרחף מעל לראשם.

לשם אישורה הסופי של ההחלטה של הוועדה לאיכות הסביבה, יהיה גם על הפרלמנט של האיחוד האירופי לאמצה בהצבעה שתתקיים ככל הנראה בחודש יולי, ואחר כך היא תידרש לאישורם של שרי המועצה האירופית.

עם צאת החג בארץ ישראל, מסר הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה כי "קבלת ההחלטה בעיצומו של חג הפסח, בו אנו חוגגים את חירותנו, מאששת את דברי ההגדה כי 'בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו'. יחד עם זאת אנו בטוחים כי גם הפעם 'הקב"ה יצילנו מידם'".

עוד הוסיף הרב גולדברג: "בכוונתנו להתחיל לפעול מיידית בקרב חברי פרלמנט באיחוד האירופי, בשיתוף פעולה עם כל העוסקים בנושא, לסיכול אימוץ ההחלטה על ידי הפרלמנט".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.