מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשע״ה 09.09.2015

בכירי הכותבים מסכמים את תשע"ה ● פרויקט ענק, חלק ראשון

כמידי שנה במרכז התקשורת החב"די - COL: בכירי העיתונאים החב"דיים מסכמים את השנה שחלפה ובוחרים רגע מיוחד שלא יישכחו, רגע ציבורי או אישי ● במהלך היממה הקרובה, נפרסם, כאן באתר, את שלל הטורים המיוחדים ● בחלק הראשון: העורך הראשי של 'כפר חב"ד' הרב אהרן-דב הלפרין, עורך 'משפחה' יוסי אליטוב וחבר מערכת COL שרון גושן מסכמים את תשע"ה - חלק ראשון
בכירי הכותבים מסכמים את תשע
מימין: הרב אהרן-דב הלפרין, יוסי אליטוב, שרון גושן (צילומים: מאיר אלפסי, אלי קובין)
הסדרה שסיימתי בתוך שנה
אהרן-דב הלפרין

הרגע המרגש ביותר מבחינתי בשנה החולפת, היה לפני כחודש וחצי, כשקבלתי לידי את הכרך האחרון בסדרה "פרשיות עם הרבי", לספר דברים. כששאלו אותי אם האמנתי כשיצאתי לדרך שאצליח בשנה אחת בלבד לסיים את כל הסדרה המיוחדת הזו – אין לי תשובה ברורה. אינני יודע עד כמה האמנתי שאצליח, אך ידעתי שאשתדל ואעשה הכול כדי שזה יקרה. ובעזרת ה', בכוחות של הרבי, היתי נרגש ומאושר כשהצלחתי לעמוד במשימה.

הרעיון החל להתבשל במוחי בעקבות הצלחת הספר 'מעשה ברבי' שהוצאתי לאור בשנה שעברה לקראת פסח ובו סיפורים על הרבי לאור ההגדה. מתכונת הספר היתה דומה לסדרת 'סיפורי חסידים' של הרב זווין שבו הסיפור או האמירה המיוחדת 'מלובשים' ומותאמים לפסוקים. זו המתכונת שעמדה מול עיניי: שילוב בין סיפורים ארוכים לקצרצרים, בין מופת שלמעלה מהטבע לבין ווארט חסידי מרומם או אירוע שמימי בהתוועדות של הרבי – כל זה מכניס אותך לעולם אחר ונותן תמונה מרהיבה ומושלמת הרבה יותר מסתם ספר סיפורים.



ההצלחה הגדולה והתגובות הנלהבות לספר 'מעשה ברבי' – יחד עם העובדה שברשותנו המון סיפורים מאלפים ומרתקים על הרבי מהסוג הזה – דרבנו אותי לגשת למשימה של ספרים דומים על כל חמשת חומשי תורה. מי שבעיקר דרבן ועודד וחיזק היה השליח הנודע הרב יצחק משען מברזיל, שהפצת אורו של הרבי הוא נושא הבוער בעצמותיו.

תודה לא-ל שהצלחנו לעמוד ביעד, ובזמן. הספר הראשון יצא לאור לקראת שבת בראשית השנה, והספר החמישי, על חומש דברים, יצא לאור בשבוע של תשעה באב כשהחלו לקרוא את ספר דברים.

אין ספק כי ההתרגשות נובעת גם מהתגובות הרבות שאני מקבל כל העת. כך למשל כשהשליח המפורסם הרב שבתי סלבטיצקי כתב לי: 'מעבר לכך שזה 'ספר חובה' בכל בית חב"די מדובר במהפכה של ממש בהפצת אורו של הרבי בכל החוגים והמגזרים'.
או למשל ראש ישיבה גדול – שאין לי רשות לנקוב בשמו – שהתקשר אלי ואמר: 'אין לי ספק שמי שקורא את הספר הזה לא יכול להישאר 'מתנגד'. הוא הופך להיות חסיד גדול של הרבי'.

בשנה הקרובה בדעתי לערוך א"ה סדרה דומה על כל החגים, ובימים אלו אני שוקד על השלמת הכרך הראשון בסידרה זו, על סוכות ושמחת-תורה.

המשאלה והייחול לקראת השנה החדשה, במימד האישי, שסדרת ספרים זו תהווה נדבך רציני ב'יפוצו מעיינותיך חוצה', ונזכה לראות בימים אלו ממש את ה'קאתי מר'.

הצעירים של חב"ד
יוסי אליטוב

שנת תשע"ה תקבע בדברי ימי חב"ד בארץ כשנה שבה יחידים, אברכים ובעלי בתים, נעדרי טייטלים ומשרות, יושבי אוהל ובעלי עסק, קמו, התנערו והחליטו לקחת אחריות, לרתום את מרצם וכשרונותיהם למען כרם חב"ד.

הם עשו זאת מתוך נאמנות מוחלטת לרעיון, לדרך, למשלח. ללא שום שאיפות ואינטרסים להתגדל ולקדם את עצמם. על כן זכו בהשפעה מיוחדת ונדירה של 'יתיר מבחיוהי'. התנופה האדירה של השנה האחרונה לא זכורה כאן גם בימים שקדמו לג' תמוז. הכוח האדיר שמלווה צעירים שהחליטו להתמסר ולפעול בתוככי אנ״ש ומחוצה לה, וזכו להצלחה אדירה.

כשאנו עומדים על מפתנה של השנה החדשה, האמת צריכה להיאמר: כל המיזמים והפעולות שהביאו את אור הרבי לבתים פנימה של אנ״ש ולערי השדה לאלו המתקראים מקורבים, נראים כיום כחלק אבעי ובלתי נפרד מתמונת הנוף החב״דית. עד שאנו מתקשים להאמין כיצד היינו נראנו ללא הפנסאים ובלי ועד התמימים. כיצד נראתה ממלכת חב״ד ללא חלוצי השליחות בבתי הרפואה, פעילי תורת חב״ד בבני הישיבות, מהפכני הקירוב בקמפוסים, פעילי חב״ד בערים וביישובים, ההתוועדויות ההמוניות של י״ט כסלו בירושלים, מיזמי ההסברה של יהדותון, מערך היציאה למבצעים בימי שישי ואחרונים חביבים, אותם בעלי נפש יחידים שלקחו על עצמם את השליחות הרוחנית להביא לסינון נחוץ והכרחי במכשירי הטלפון הניידים.

כל הפעולות המוארות הללו נעשו ללא מנגנונים ובלי רעש וצלצולים.


פעילי חב"ד (צילום: מאיר אלפסי)

אם אנו נדרשים לאות משמים כדי להבין עד כמה התהליך של גיוס כוחות מבפנים במטרה להזריק כוחות רעננים ואיכותיים למערכת פנימה, היה מבורך ונחוץ, די לכך אם נביט איך התהליכים הללו נעו. ללא פירוד ושנאת חינם. בלי מחלוקות מיותרות סביב השאלה מי בראש. לא נחשפנו לתחרויות ומלחמות אגו מעבר לתוצאה המבורכת שסוף סוף, הרבי, תורתו, דרכו ומבצעיו הקדושים, נכנסים לטריטוריות ותחומים שבעבר לא נכחו שם. משום שכאשר מתמסרים באמת ובתום למילוי רצונו הקדוש של הרבי, ללא נגיעות אישיות של כבוד, כסף וזוהר, אין לס״מ יכולת להתהלך בד׳ אמות של קדושה במה יוכל להיאחז.

המהפך של תשע״ה מחייב את כולנו. חזקה על שליחים ומנהלי מוסדות רשמיים שעושים את שליחותם. הם לא זקוקים לעצות מאיתנו. האתגר הגדול הוא שלנו, בעלי הבתים, המעגלים הרחבים יותר, אלו שבאים במגע עם העולם ומתכתבים ישירות מול דעת הקהל. עלינו מוטלת החובה להאיץ ולהגביר את המחויבות האישית של כל חסיד וחסיד במהלך תשע״ו למען ביצורה והרחבתה של ממלכת חב״ד בארץ.

ניבא וידע מה שניבא
שרון גושן

שעת בוקר במלון "גלי כנרת" בטבריה בשיאו של כינוס שלוחי חב"ד בארץ הקודש. השקט הפסטורלי נקטע בחטף בהודעות ווצאפ וסמסים שבישרו כי רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי לקה בליבו, ומצבו לא ברור.

אט אט השמועה פושטת בקרב השלוחים, שמתאספים במסדרונות בית המלון ומנסים ללקט עוד מידע. ההלם ניכר על פני כולם. רבים מהשלוחים נהנים עצה ותושייה מהרב המשמש להם כרב ומורה הוראה בכל דבר ועניין.

הדקות חולפות, מידי פעם מגיעים עדכונים נוספים על מצבו של הרב. באולם המרכזי מופסקים דיוני השלוחים לצורך אמירת פרקי תהילים לרפואתו השלימה.

לאחר שעה קלה מגיעה הבשורה המרה: ניצחו אראלים את המצוקים. ברוך דיין האמת. נפטר הרב האהוב שכיהן כ-40 שנה ביד רמה ברבנות בירת ליובאוויטש בארץ הקודש, ומעמודי התווך של רבני חב"ד בעולם. הרב השנון והפיקח, שתמיד ידע בכישרונו ובשפתו למצוא שפה לכל אחד.


את ההתוועדות האחרונה של הרב בבית הכנסת "המרכזי" סיים הרב אשכנזי בציטוט מרשימת כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע על החסיד ר' יצחק שאול מקלימוביטש, שהיה חסיד של אדמו"ר הזקן, שלפני פטירתו בכ"ג טבת ביקש שהלווייתו תתקיים בכ"ד טבת.

ניבא הרב וידע מה שניבא. זכה והלווייתו נערכה בכ"ד טבת יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, שהרב ע"ה בהשקיע ממרצו וזמנו לכתיבת ספרים על שו"ע אדמה"ז, והיה מקפיד לעלות לציונו בהאדיטש מידי שנה.

בנו, ממלא מקומו, הרב מאיר שליט"א נכנס בהצלחה גדולה לנעליו הגדולות, וממשיך את פעילותו העצומה של אביו, בכל מגוון הפעילויות והמעשים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.