מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״א 13.03.2011

בבית סמוך לרצח: החב"דניקים התוועדו ולא שמעו דבר ● בלעדי

בישוב איתמר בשומרון, בו נרצחה באכזריות רבה משפחת פוגל בליל שבת, מתגוררות מספר משפחות חב"דיות ● ר' עמית פליישר, שמתגורר בישוב עם משפחתו, התארח בסעודת שבת אצל משפחת ר' דוד שניאורסון, המתגורר במרחק בית אחד בלבד ממקום הפיגוע ● בשיחה עם COL הוא מגולל את השתלשלות האירועים הקשים, ומספר כי הוחל במבצע מזוזה נרחב בישוב, ועידוד התושבים לאור ההוראות של הרבי בנושא  לסיפור המלא
בבית סמוך לרצח: החב
איש זק"א קורא תהילים ליד הגופות שפונו מהבית רק במוצאי שבת. צילום: אביגדור שטרן
ר' עמית פליישר

בליל שבת, במרחק בית אחד בלבד ממקום הפיגוע- התוועדו ביחד שתי משפ' אנ"ש המגוררות בישוב איתמר. כשעה בלבד לפני הפיגוע נפרדו המשפחות לשנת הלילה. משפחת שניאורסון מתגוררת במרחק בית אחד בלבד ממקום הפיגוע, ובבית שלאחריו התארחה משפ' פליישר המתגוררת בגבעות שמחוץ לישוב ועשתה את השבת ביחד עם משפ' שניאורסון.

"באמצע הלילה התעוררנו לקול של שתי יריות, בעודנו מתלבטים מה שמענו, התחלנו לשמוע קולות של נערה, קולות שבר. הבנו שקורה משהו לא טוב, ולא היינו בטוחים מה קורה בדיוק" כך מתאר עמית פליישר את מה שהוא ואשתו ראו ושמעו בזמן האירוע. "הרחוב שבו התרחש האירוע בנוי בצורת חצי גורן, כך שמחלון הבית שבו התאכסנו ראינו את המתרחש ברחוב. התחלנו לשמוע קולות של תושבים מהבתים שקוראים לבחורה להיכנס לאחד הבתים, הנערה הייתה במצב קשה וצעקה ברחוב, עד שיצאו מאחד הבתים והכניסו אותה לבית. הבנו שאנחנו באמצע פיגוע.

רצנו מהר לוודא שכל החלונות והדלתות סגורים ונצמדנו לחלון לראות מה מתרחש. היו צעקות לא לצאת מהבתים ושיש פיגוע. לאט לאט התחילו להתאסף תושבי היישוב מכיתת הכוננות, ואז שמענו מאחד שצועק שיש הרוגים. בשלב ראשון חיפשו בחצרות של הבתים האם המחבלים מתחבאים במקום ורק לאחר מכן התחילה התארגנות במקום ויציאה לסריקות באיזור. הצבא הגיע לאחר מכן ובתוך זמן קצר הרחוב התמלא בצבא ומשטרה.

רק מאוחר יותר נודע לנו שלמעשה הפיגוע היה כשעתיים קודם לכן ובעצם ניצלנו בנס, על ידי כך שהמחבלים ימ"ש לא המשיכו לעבור בין הבתים ולנצל את השינה. למשפ' שניאורסון היה נס גדול במיוחד. הבית שלהם צמוד לבית שהיה ריק, וגם אליו חדרו המחבלים וגנבו נשק מתוכו, והדלת הצדדית של משפ' שניאורסון הפונה לכיוון הבית שהייתה בו חדירה-לא הייתה נעולה. רק בנס לא המשיכו המחבלים לעבור לבתים הבאים..."

משפחת שניאורסון מתגוררת ביישוב למעלה מחמש שנים, ומשפ' פליישר הצטרפה ליישוב לפני למעלה מחצי שנה. באיתמר מתגוררות עוד שתי משפחות אנ"ש. משפ' נואמה אשר הגיעה ליישוב לפני למעלה מעשר שנים. לפני כשלוש שנים עברה משפ' נואמה לגור בגבעות שמעל היישוב ומפעילה במקום גני חב"ד וחיידר חב"ד, וישיבה לבחורים. ביישוב מתגוררת מזה מספר שנים גם משפ' בקרוב.

"לא היינו אמורים לעשות את השבת ביישוב עצמו, אנחנו מתגוררים בגבעות מחוץ ליישוב. ביום חמישי הזמינה אותנו משפ' שניאורסון לעשות ביחד את השבת, ואנחנו מרגישים שהרבי פשוט רצה שנהיה ביחד בזמן הזה. בחודש האחרון התחלנו לעשות הרבה פעילות של אחדות בין משפ' אנ"ש ביישוב. בפורים קטן התוועדנו כולם ביחד גברים נשים וטף, ובז"ך אדר התוועדנו ביחד הגברים עם בחורי הישיבה לטכס עצה איך לזרז את הגאולה.

ההתועדות הייתה בדיוק לאחר ההרס בחוות גלעד, והייתה ברושם שלה. במהלך ההתוועדות קיבלנו מספר החלטות, ובראשן לחזק את המבצעים עם החיילים ולהתחיל במבצע שבע מצוות בני נח בכניסה לשכם. התחלנו מיד למחרת דוד שניאורסון ואני לצאת למבצעים עם החיילים ועם להבדיל, התושבים שנכנסים ויוצאים משכם. ביום שלישי האחרון התחלנו שיעור תניא חדש לנשים ביישוב, וביום ששי פרסמנו בעיתון של הישוב כמעט עמוד שלם של הוראות של הרבי בנוגע לשמירת הבית. הכל ממש בהשגחה פרטית מכוון מלמעלה כהכנה לשבת הקשה שעברנו.

במהלך השבת, מיד כשחזרנו הבייתה מתפילת הבוקר הקשה עם תושבי היישוב, הרגשתי שלרבי יש מה להגיד לי, ופתחתי כרך של אגרות קודש. פתחתי ונדהמתי. בכרך יג' עמוד סו' ו סז' הרבי מדבר בנוגע לפיגוע בכפר חב"ד בו נרצחו חמישה תלמידים. היה ממש מצמרר, הרגשתי איך הרבי מלווה אותנו לאורך כל האירוע, והרבי מדבר שם על חיזוק המוסדות בכפר, חיזוק בכמות ובאיכות.

בהתייעצות עם אחד מרבני חב"ד המרכזיים, החלטנו להתחיל במבצע מזוזה נרחב בישוב, לעבור בית בית, ולעודד את התושבים לבדוק את המזוזות והתפילין לאור ההוראות של הרבי בנושא. הרב הורה לנו לעזור במימון הבדיקה למשפחות שאינן יכולות לעמוד בעלויות, או שזה מה שיימנע מהן לעשות את הבדיקה.

בנוסף כמובן אנחנו מתכוונים לחזק ולאחד את אנ"ש במקום, ולחזק את הפצת ההוראות של הרבי בנוגע לשלימות הארץ והפצת החסידות ביישוב. אנחנו מזמינים את כל מי שרוצה ל עזור, בגופו או בממונו להצטרף אלינו. ניתן לבוא להתארח ביישוב על מנת לחזק ולהתחזק. הרבי מורה להוסיף בקודש במקום, וכל מי שמעוניין לעזור מוזמן. ניתן ליצור איתי קשר בטלפון 054-5318770 על מנת לבוא ולעזור, להתארח, או לתרום בממון לצורך מימון הפעילות. בברכת משיח נאו ושנזכה ל"ונהפוך הוא" תיכף ומיד ממש"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.