מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ב 10.07.2012

ארגונים יהודים ומוסלמים קראו לפרלמנט: תקנו את החוקה

בהמשך לסאגה בעניין ברית המילה בגרמניה יזם איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי EuropeanJewish Association דיון חירום בבית הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי בהשתתפות ארגונים יהודיים ומוסלמיים ונציגי הפרלמנט האירופאי  לסיפור המלא
ארגונים יהודים ומוסלמים קראו לפרלמנט: תקנו את החוקה

בהמשך לסאגה בעניין ברית המילה בגרמניה יזם איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי EuropeanJewish Association דיון חירום בבית הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי בהשתתפות ארגונים יהודיים ומוסלמיים ונציגי הפרלמנט האירופאי.

מנכ"ל האיגוד (EJA) הרב מנחם מרגולין אמר בפגישה כי אנטישמיים משתמשים במערכת החוקה בכדי לרמוז ליהודים כי הם אינם רצויים באירופה וכי הוא קורא לממשלות אירופה לוודא שאזרחיהם הדואגים לזכויות החיות והצמחים יפגינו יותר סובלנות כלפי עשרות מליוני אנשים דתיים באירופה שמבקשים לחיות בחופש דת מלא.

לדיון שיזם איגוד הארגונים היהודיים באירופה ונוהל בכישרון רב ע"י הרב יצחק שוחט מלונדון הצטרפו מנהיגי ארגון הגג של הקהילה הטורקית בגרמניה המונה כ6 מליון אזרחים, וכן האימאם של המסגד המרכזי באיחוד האירופאי מוסטפא קטסטיט מבריסל שהדגישו שהמאבק הינו משותף ליהודים ולמוסלמים וכי עלינו לעבוד יד ביד לפתרון הבעיה.

זו הפעם הראשונה מאז התפרסם פסק הדין שארגונים יהודים ומוסלמים ישבו יחד על מנת למצוא פתרון לבעיה והחליטו לעבוד בשתוף פעולה עד שהבעיה תיפתר.

השליח הראשי לגרמניה הרב ישראל דיסקין שהגיע במיוחד ממינכן בשביל להשתתף בפגישה הצהיר כיהוא ישכנע כל משפחה יהודית להמשיך למול את בניהם למרות פסק הדין כפי שנהגו יהודים במשך מאות שנים של רדיפות. הרב דיסקין סיפר כי יהודים שאלו אודות אודות אפשרות שלקיום ברית המילה במדינות הסמוכות לגרמניה בכדי שלא להסתבך עם מערכת החוקה אך הואשולל זאת מכל וכל.

בפגישה השתתפו גם משפטן מומחה שסקר בפני המשתתפים את הסעיפים בחוקה האירופאית המאפשרת את חופש הדת. רופא אורולוג מומחה מהעיר קלן שבגרמניה סקר את המעלות הרפואיות שיש בבירת המילה.

במסגרת ההחלטות האופרטיביות שהתקבלו בדיון החירום, לקחו על עצמם 6 נציגי הפרלמנט האירופאי לדווח לפרלמנט על הפגישה ועל תביעת הארגונים היהודיים והמוסלמים לתקן את החוקההאירופאית והגרמנית באופן שתתיר את חופש הדת ללא הערמת קשיים שלא תותיר מקום לספקולפסיקה מזדמנת של שופט כזה או אחר.

כמו כן הוחלט כי תאותר משפחה יהודית שיוולד לה בן זכר בימים הקרובים וזו תגיש בקש הלבית משפט בגרמניה בבקשה לקבל את אישורו לערוך ברית מילה עפ"י חופש הדת והחוקה האירופית.

הפגישההתקיימה אודות להשתדלותם הנמרצת של הרב מענדל שטראקס השליח בעיר קלן שבגרמניה, הרב אריה גולדברג סמנכ"ל מרכז רבני אירופה והרב מענדי פבזנר מבריסל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.