מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשע״א 28.07.2011

אנטווערפן לבשה חג: תלמידי הישיבה הוסמכו לרבנות

באירוע מפואר ורב רושם חגגו באנטוורפן את 'חג הסמיכה', לרגל הסמכת יותר ממניין תלמידי בית-המדרש להוראה של חב"ד- ליובאוויטש בראשות הרב מנחם-מענדל טברדוביץ ובהנהלת שליח הרבי, הרב שבתי סלבטיצקי מאות אורחים, חברי קהילת חב"ד, מקורבי התלמידים וידידי בית חב"ד, הסבו סביב שולחנות עמוסים כל טוב לערב מרגש לסיפור המלא
אנטווערפן לבשה חג: תלמידי הישיבה הוסמכו לרבנות

כתב COL

באירוע מפואר ורב רושם חגגו באנטוורפן את 'חג הסמיכה', לרגל הסמכת יותר ממניין תלמידי בית-המדרש להוראה של חב"ד- ליובאוויטש בראשות הרב מנחם-מענדל טברדוביץ ובהנהלת שליח הרבי, הרב שבתי סלבטיצקי מאות אורחים, חברי קהילת חב"ד, מקורבי התלמידים וידידי בית חב"ד, הסבו סביב שולחנות עמוסים כל טוב לערב מרגש.

זה כשנה שהבחורים התמימים לומדים את לימודי הסמיכה לרבנות יחד עם תורת החסידות וקירוב יהודים באנטוורפן. בין היתר שמעו הבחורים שיעורים מרבנים שונים על הלכות שונות שקשורות בעניני רבנות. עתה אחרי שנה של עמל הגיע הזמן שהבחורים מברכים על המוגמר, ואחרי המבחן האחרון ע"י הגאון הרב יצחק מאיר הערץ, קיבלנו את תעודות הסמיכה לרבנות באירוע רב רושם.

האירוע התקיים באולם המפואר "רומי גולדמיץ" בעיר שנשכר במיוחד לכבוד האירוע. החל משעות הערב המוקדמות החלו להתקבץ מאות המוזמנים לאירוע. אנשים רבים הביעו התפעלותם על מה שבלט במיוחד המגוון הרחב של המשתתפים – "רק חב"ד" כך אמרו, יכולה לאחד ציבור מגוון כזה ומרגש מאד לראות יושבים זה ליד זה מצד אחד מקורבים רבים של תלמידי הישיבה ומאידך מאות מבני הקהילות החסידיות ורבניהם המוקירים את פעילות חב"ד בעיר ומאידך התומכים ועמודי הישיבה.
הכל מאות האורחים, חברי קהילת חב"ד, מקורבי התלמידים וידידי בית חב"ד, הסבו יחד סביב שולחנות עמוסים כל טוב לערב מרגש. "אין חולק כי תלמידי הישיבה תרמו רבות לצביון הקהילה הדתית והכללית בעיר במשך השנה כולה", אומרים הכול.

ימים ספורים לפני האירוע השקיעו התמימים כל כולם בהכנות אחרונות לקראת המבחן עם הרב הגאון יצחק מאיר הערץ ראש ישיבת חב"ד בלונדון, שבא במיוחד לבחון את הבחורים ולהשתתף בחג הסמיכה. שלוש שעות תמימות בחן הרב את התלמידים בהלכות "בשר בחלב" ובסופן הביע את התפעלותו ושביעות רצונו מבקיאותם של התמימים בחומר הנלמד.

את האירוע הנחה בטוב טעם איש בית חב"ד הנמנה על עמודי התווך של הישיבה, הרב שמואל פרנקל שניווט בחן רב את הערב לכל אורכו.

את האירוע פתח התמים הרב (החדש) דוד ברוך הלוי גלבר ב"דבר מלכות" בעניין בניין בית המקדש בידי שמיים ובידי אדם וסיים בנימה אישית את הרגשתו עם קבלת הסמיכה וגודל החשיבות של המטען הרוחני הרב שצבר בלימודיו בישיבה באנטוורפן.והודה מקרב לב בשם כל הבחורים להנהלת הישיבה על המסירות לטובת התלמידים ולתומכי הישיבה שרבים מהם נוכחו באירוע.

המשיך את משא הנאומים נציג ההורים הרב אליעזר ניסילעוויטש שהגיע במיוחד מצרפת להשתתף בחגיגת סיום הסמיכה של בנו. הרב ניסילעוויטש דיבר על החיות בלימוד שקיבל בנו במהלך שנת הלימודים בישיבה, ועל השפע בגשמיות וברוחניות וסיים בהתרגשות גדולה באיחול לישיבה שתמשיך להעמיד דורות של רבנים ושלוחים.
מר שאול אפרים ידיד הישיבה סיים את מסכת ראש השנה אשר למד במשך כל השנה חברותא עם התמים מוטי מרקוביץ וציין את מסירותם של הבחורים והחיות שהם מוסיפים בקהילת חב"ד בפרט ובעיר בכלל.

הרב בנימין יאקבס שליט"א רבה הראשי של הולנד סיפר על הקשיים והתוקף שרב צריך לעמוד במשמר היהדות וציין לדוגמה על הבעיה האחרונה שממשלת הולנד עושה על השחיטה היהודית ועל המאמצים שהרבנים משקיעים לבטלה. הרב סיים את דבריו על הרושם שעשו עליו תלמידי הישיבה בעת הבחינה והתרשם שבנוסף ללימוד העיוני הם מצטיינים ביראת שמים מיוחדת שזה דבר הנצרך לרב.

דברים מיוחדים נשא שליח הרבי לאנטוורפן ומנהל המוסדות, הרה"ג הרב שבתי סלבטיצקי שליט"א שהאריך בביאור הוראת הרבי בלימוד הסמיכה לפני החתונה ובחשיבותה. והזכיר את המסופר בגמ' סנהדרין שמלכות רומי אסרה להסמיך רבנים וגזרה שכל המסמיך יהרג וכל הנסמך יהרג וכל עיר שמסמיכים בה תחרב. ורבי יהודא בן בבא מסר עצמו למסירות נפש והסמיך 5 רבנים והלך למסירות נפש כדי לא למסור לרומאים את שמות הנסמכים. מדוע הרומאים גזרו על זה, ומדוע רבי יהודא מסר עצמו על זה ? מכיוון שסמיכה היא המשך השלשלת של עם ישראל וזה אפי' אוה"ע הבינו. הגם שהיום אין את ענין הסמיכה כשנים קדמוניות אך ברוחניות וודאי קיים הענין וזה ההמשך של העם ושל החסידות לכן יום זה הוא יום גדול לעם ישראל בכלל ולחסידים בפרט ואיחל מעומק ליבו הצלחה רבה לכל הרבנים החדשים.

המרא דאתרא דק"ק שומרי הדת הרב הגאון דוד משה ליברמן שליט"א דק"ק שומרי הדת. דיבר בחמימות על הישיבה וסיפר שכשהוא נהיה רב הרבי הריי"ץ אמר לו שהולך למקום שיש "איפכא מסתברא" אבל עם חכמה אפשר להצליח ואמר לרבנים החדשים שאם חכמה ורצון טוב אפשר להצליח עם כל סוגי האנשים.

סיים את מסכת הנאומים המרא דאתרא הרב הגאון אהרון שיף שליט"א רבה החדש של אנטווערפען ק"ק מחזיקי הדת דיבר על כך שכל רב הוא שליח של ה' וע"י ביטול לקב"ה אפשר להצליח בכוחות על טבעיים איחל לכל הבחורים הצלחה בהפצת תורה וחסידות בכל מקום.

לאורך האירוע הוקרנו קטעים מיוחדים מפעילות הישיבה במהלך השנה שריתקו את הקהל לדקות מספר של העלאת זכרונות מהשנה החולפת .

הערב מגיע לשיאו כאשר ראש הישיבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ קורא אל בימת הנשיאות את שלושה עשר התמימים המוסמכים המקבלים מהנשיאות הנכבדה, הכוללת את רבני העיר ופרנסיה, את תעודת הסמיכה המפוארת.

על תעודת הסמיכה חתמו הרבנים הרבנים הגאון ר' ירמיהו כהן אב"ד פריז הגאון ר' יצחק מאיר הרץ רב דקהילת חב"ד לונדון הגאון ר' בנימין יאקבס רב הראשי דהולנד הגאון ר' שמואל לוריא רב דחסידי וויזניץ אנטווערפען וראש הישיבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ

שמות הבחורים הרבנים החדשים:
יוסף בן-אלבז
אלכסנדר בן-לוי
דוד בן נתן
מנחם ברששת
יוסף גולדנברג
דוד ברוך גלבר
לוי דייטש
צבי מנשה ליפשיץ
יצחק מושאשוילי
מרדכי מרקוביץ'
יקותיאל ניסילעוויטש
שמואל פוזילוב
מנחם מענדל פרנקל

את בימת הכבוד פיארו הרבנים הראשים של אנטווערפען בלגיה הרב ליברמן והרב שיף שליט"א הרב יאקבס הרב הראשי של הולנד הרב יצחק דוד שמאהל דיין דק"ק שומרי הדת רבני בתי מדרשות בעיר הרב אליהו אפטרגוט הרב אהרון כהן הרב אבישלום קאלאזאן.

מהנהלת הישיבה נמסר כי מכיון שהישיבה רוצה לקראת שנה הבאה להגדיל את מספר התלמידים נותרו עדיין מספר מקומות אחרונים למעוניינים אפשר ליצור קשר אצל הרב מענדל טברדוביץ 3232303844
3248829742

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.