מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״א 29.06.2011

אורח בישיבת חב"ד קריית גת: הרב מצגר ● תמונות

הרב הראשי לישראל וראש מועצת הרבנות הראשית הרב יונה מצגר ערך ביקור בעיר קריית גת ● הרב מצגר מסר שיעור בפני תלמידי ישיבת "תומכי תמימים" בעיר וסיפר על האמונה ומסירותה הנפש שהוא רואה אצל שלוחי חב"ד בעולם ● הוא דירבן את תלמידי מכון הסמיכה לרבנות להיבחן בבחינות לקבל כושר לרב העיר ברבנות הראשית  לדיווח ולתמונות  
אורח בישיבת חב
צילום: שעיה כץ

הרב הראשי לישראל וראש מועצת הרבנות הראשית הרב יונה מצגר ערך ביקור בעיר קריית גת.

הרב מצגר התקבל במשרדי המועצה הדתית שם קיבלו את פניו רבני העיר קריית גת הרב משה הבלין, הרב שלמה בן חמו, ראש המועצה הדתית מר משה זריהן, סגן ראש העיר מר עמי ביטון, וחברי המועצה הדתית.

הרב הבלין שיבח את יו"ר המועצה הדתית שמשקיע הרבה כספים לעשות את העירוב של העיר מהודר לפי כל השיטות והדעות וכן שיבח הרה"ג שלמה בן חמו את כל פעילות המועצה הדתית. 

הרב יונה מצגר דיבר אודות מעצרו של הרב דוב ליאור רבו של קריית ארבעה, ואמר שנכון שהרבניים הם לא מעל החוק אבל המשטרה הייתה צריכה קודם לברר אצל הרבנות הראשית מה זה הסכמה לספר ?! הסכמה לספר אין פירושו שמסכימים לכל מילה שכתוב בו, אלא שהאדם הכותב הוא תלמיד חכם. וכן צריך להיות כמו שבאקדמיה וספרות יש להם חופש ביטוי גם לרבנים צריך להיות חופש ביטוי בנושאים הלכתיים.

לאחר מכן ביקר הרב הראשי אצל האדמו"ר מקרטשענייף שליט"א ואצל הצדיק הרב רבי ניסים מויאל. וכן ביקר בישיבת תומכי תמימים חב"ד ואמר דברי תורה וסיפר שביקר אצל הרבה משלוחי חב"ד בעולם וראה את האמונה ואת המסירות נפש כמו האמונה של מרים הנביאה שהכינה את התופים כששרו את שירי הגאולה ביציאת מצרים ובקריעת ים סוף, כמו כן ביקש בקשה נפשית מתלמידי התמימים כשהם לומדים את הסמיכה שיבחנו את כל חמשת החלקים עבור כושר של רב העיר ברבנות הראשית בכדי שיוכלו לכהן בקהילות ובערים בארץ.

לאחר מכן ביקר במפעל סוגת ובמפעל סלטי צבר, ביחד עם המשגיחים במקום הרב משה לחיאני, הרב יוסף שמחה היינה והרב אשר ישראלי.

בסוגת אמר יו"ר המנהלים מר דויד פרנקל שזהו המקום היחידי שיצור הסוכר לא פועל בשבת, אין שום מקום בעולם שמיצר סוכר שמפסיק באמצעה תהליך ושאפילו שמועצת המנהלים הגויים מהחברה בלונדון לא מבינים זאת אבל הם מקבלים את בכבוד כמו כן ראה מוצרים חדשים.

במפעל סלטי צבר ערך סיור ושמע דברים מאת המנהלים, סמנכ"ל תפעול מר ינאי דותן שיבת את שיתוף הפעולה של הרבנות בקריית גת בראשות הרב משה הבלין הנותן כשרות ושהוא מן המחמירים ושהם מקיימים כל מה שהוא מבקש בשמחה.

בסיום נערך סעודת חגיגית בהיכלי ישיבת חב"ד שהשתתפו עובדי ומנהלי הישבה ביחד עם סגן ראש העיר ויחד עם מנהל מחלקת החינוך מוסדות חב"ד בעירייה קריית גת ר' מאיר ואזנה וכן השתתפו רבה של חסידי גור ושל הקריה החרדית הרה"ג בצלאל וקסלשטיין שליט"א שבירך את הרב מצגר.

הרב הראשי הרב יונה מצגר סיים את ביקירו ואמר שהרב משה הבלין יכנס בהיסטוריה של העיר קריית גת שהוא הקים ויסד את היהדות והפצת התורה והחסידות. בסוף נתן סגן ראש העיר מר עמי ביטון שי שמיצג את כל המוסדות הדת בקריית גת ובראשות מוסדות חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.