מערכת COL
|
יום ל' ניסן ה׳תש״ע
14.04.2010
איגוד הפרסום הבריטי קובע: "הכותל לא בידכם"
אפקט אובמה: איגוד הפרסום הבריטי הודיע למשרד התיירות הישראלי - כי המודעה המעודדת תיירות בישראל, בה מצורפת תמונה של הכותל, היא "הולכת שולל" ● "הבהרנו למשרד התיירות הישראלי שנאסר עליו לרמוז בכל דרך שהיא שמקומות הנמצאים בשטחים הכבושים הם חלק ממדינת ישראל", הם אמרו לסיפור המלא
שמים את ידם על המקום המקודש ביותר לעם היהודי. הכותל (צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו)
מאת יאיר הלפרין, COL
זה היה צפוי: אחרי היחס המשפיל של נשיא ארה"ב ברק אובמה לישראל, ואחרי דרישותיה המחוצפות של ארה"ב שלא לבנות בירושלים המזרחית, כעת גם הכותל המערבי הופך למקום שנוי-במחלוקת.
"הכותל המערבי - אינו בישראל" - זה המסר שהעביר הבוקר (רביעי) "איגוד הפרסום הבריטי (ASA) למשרד התיירות הישראלי - בעקבות מודעה המעודדת תיירות בישראל, בה הופיעה גם תמונה של הכותל.
האיגוד, המפקח על הסטנדרטים של המודעות המתפרסמות בבריטניה, קבע כי המודעה חורגת מכללי האמת בפרסום, משום שהיא מפרסמת את ישראל באמצעות צילום של מזרח ירושלים, שאינה חלק ממנה.
הוא הורה למשרד התיירות הישראלי לא להשתמש במודעה הזו יותר.
גורם באיגוד הפרסום צוטט באחד מכלי-התקשורת של בריטניה: "הבהרנו למשרד התיירות הישראלי שנאסר עליו לרמוז בכל דרך שהיא שמקומות הנמצאים בשטחים הכבושים הם חלק ממדינת ישראל".
זה היה צפוי: אחרי היחס המשפיל של נשיא ארה"ב ברק אובמה לישראל, ואחרי דרישותיה המחוצפות של ארה"ב שלא לבנות בירושלים המזרחית, כעת גם הכותל המערבי הופך למקום שנוי-במחלוקת.
"הכותל המערבי - אינו בישראל" - זה המסר שהעביר הבוקר (רביעי) "איגוד הפרסום הבריטי (ASA) למשרד התיירות הישראלי - בעקבות מודעה המעודדת תיירות בישראל, בה הופיעה גם תמונה של הכותל.
האיגוד, המפקח על הסטנדרטים של המודעות המתפרסמות בבריטניה, קבע כי המודעה חורגת מכללי האמת בפרסום, משום שהיא מפרסמת את ישראל באמצעות צילום של מזרח ירושלים, שאינה חלק ממנה.
הוא הורה למשרד התיירות הישראלי לא להשתמש במודעה הזו יותר.
גורם באיגוד הפרסום צוטט באחד מכלי-התקשורת של בריטניה: "הבהרנו למשרד התיירות הישראלי שנאסר עליו לרמוז בכל דרך שהיא שמקומות הנמצאים בשטחים הכבושים הם חלק ממדינת ישראל".
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות