בוגרי צפת התפרעו ב-770 על רקע הניצחון לאגו"ח
הכל החל, כאשר קבוצת פורעים עקרה את לוח האבן של אבן הפינה בכניסה ל-770 שהניח הרבי, ובמקומה ניסו לקבוע בקיר אבן חדשה, ובה התארים ה"משיחיים" בתוספת שליט"א. הלוח הוסר ותוקן, ויומיים לאחר מכן, פרצה במקום מהומה לאחר נסיון להחזיר את האבן למקומה. המשטרה פתחה במעצרים, וחודש לאחר מכן, בתחילת חודש טבת הוחזרה עטרה ליושנה ומצבת השיש סביב ה"אבן הפינה" נבנתה מחדש. המקום גודר על-ידי המשטרה, עיתוני ניו-יורק דיווחו על הפרשה, ונראה היה כי השקט והשלווה חזרו. אך חצי שנה לאחר מכן הגיעו הפורעים, סילקו את השומר מהמקום וניפצו וחיללו את מצבת האבן.
*
הפסק ניתן בבית-המשפט של מחוז קינגז בניו-יורק. השופט: איירא ב. הרקווי
אגודת-חסידי-חב"ד העולמית הוא ארגון-הגג של תנועת חב"ד. היו"ר: הרב אברהם שם-טוב.
המרכז-לענייני-חינוך, הזרוע האחראי על החינוך והשלוחים. היו"ר: הרב יהודה קרינסקי.
קהל חב"ד לובביץ' הוא קבוצת הגבאים של בית-הכנסת הגדול של 770.
מנדל שארף, יעקב טאלער ובנציון פרישמן הם בחורים ישראלים, בוגרי ישיבת חב"ד בצפת, שנאשמים בעוון השחתת לוח השיש בחזית 770.
*
תרגום פסק-הדין שניתן מבית הדין של מחוז קינגז
הנתבעים – קהל חב"ד לובביץ' מביע את רצונם
1. להסיר את תביעתם של מנדל שארף, יעקב טאלער ובנציון פרישמן מתביעתם נגד 'הקהל'.
2. להסיר את הטענה שכאילו מעשה שלהם הופנה כנגד 'הקהל'
3. להסיר את צו הביניים לגבי השטח הנדון.
4. להורות לנתבעים - מרכז לענייני חינוך להסיר את לוח השיש שהוצב על 784-788 איסטרן פארקוויי
5. לחייב את המרכז לענייני חינוך לשלם את עלויות הקהל להגשת תביעה נגדית לבקשת המרכז להטלת מניעה חוקית בפרשה הנדונה וכן עבור העלות של הפעלת שוטרים לצורך שמירה על תקיפות המניעה החוקית.
הנתבעים מצידם דרשו צו להוראת הגדרה חוקית של בעלות המרכז לענייני חינוך באופן בלעדי על 770 איסטערן פארקוויי ועל הבניינים 748-788 בהתאמה ושל'קהל' לא תהיה אחיזה חוקית בבניינים אלו. כמ-וכן, דרשו הללו צו חוקי שתחייב את הקהל להימנע מכל פעולה בשטחים הנידונים שיש בהם וונדליזם, גניבה, הטרדה, או השגת גבול ביחס לכל השטח הנידון בכלל ובפרט ביחס ללוח שיש החדש שהוצב בו וכן שלא יפריע הנתבע בשום דרך בהצבת לוח שיש לזיכרון ושלא יפריע להנאתו של התובע בכל דרך שהיא מהשהות בשטח המדובר.
הפסק דין ממשיך לתאר באריכות את מהלך העניינים שהחלו מה-10/12/2004 שאז הגיש מרכז לענייני חינוך את התביעה המשפטית למניעה חוקית של שינוי או פגיעה כל שהיא בלוח השיש – לרגל העובדה שבאותו עת הוסר הלוח שבו היה רשום זכרו צדיק לברכה (או זי"ע) שכתוצאה מתלונה במשטרה נעצרו שארף, טאלער ופרישמן בטענה שהסירו את הלוח.
כתוצאה מכך הוציאה השופטת יון לואיס צו שמונע את אפשרותם החוקית של הללו או אחרים מלהפריע להציב את הלוח החדש במקום. מעבר לזה הוציא בית המשפט הוראה למשטרה לדאוג לכך שהצבת הלוח החדש לא תופרע בדרך כל שהיא.
חרף הצו שניתן בתאריך הנ"ל אירע התנגשות בין קהל מסוים שהתאסף בעת ניסיון להצבת לוח השיש החדש ב 12/12/2004 שבעקבותיה נעצרו מספר מתפרעים. במשך החדשים הבאים נעשו ניסיונות נוספים להסרת הלוח וב 28/6/2005 שוב הוסר הלוח ובמקומו נפער חור בחזית הבניין. בינתיים אגודת חסידי חב"ד ו'הקהל' – גוף שנוסד ב 1966 שמתנגד להוספת 'זכר צדיק לברכה' כו' ושהחליט להשתלט על המבנים 748-788 ולקבל החלטות לגבי השימוש בבניינים נדרשו לנושא.
לאחר תיאור קצר על התפתחות חסידות חב"ד ממשיך פסק הדין ומבהיר – האדמו"ר הריי"ץ היה זה שהשתית למעשה את אגודת חסידי חב"ד כארגון באופן חוקי ב- 25/7/1940 בייסוד הארגון נקבע שהגוף יקים, יתחזק וינהל מקום לתפילה בהתאם למנהג החסידות לחברים בארגון למשפחותיהם ולידידיהם ואשר שטח מסוים יירכש לשם מטרות אלו. לאחר שנהפך לתאגיד נרכש בניין 770 שהפך למקום מגוריו של הרבי הריי"ץ, מקום בית הכנסת המרכזי, ומרכז העולמי של אגודת חסידי חב"ד (וחיקויים שלו נבנו ברחבי העולם) ומכיוון שאגודת חסידי חב"ד החזיק בשטר המכר של המבנה הינו הבעלים החוקיים שלו משנת 1940 ועד עצם היום הזה.
כשהסתלק האדמו"ר הריי"ץ ללא בנים ב1940 הוא הותיר אחריו את האדמו"ר מנחם מנדל, חתנו כמנהיג הקהילה החב"דית. והיות ומעבר להתרחבות הקהילה ברחבי העולם התרחבה גם הקהילה המקומית, נוסד ה'מרכז לענייני חינוך' ב 1942 ושימש כזרוע החינוכי של תנועת חב"ד. ה'מרכז' רכש אז את שטר המכר למבנים 784- 788 הסמוכים ל-770 מאת הרב אהרן קליין. המבנים 770-784-788 אוחדו ומשמשים יחדיו כבית הכנסת המרכזי.
המסמך החוקי ממשיך לתאר את גודל מפעליו של הרבי, ומנסה להסביר מדוע בעת ההסתלקות ב 1994 התייחסו אליו חלק מהחסידים כ'משיח' שנותר בחיים ואחרים שלא דגלו כך. המחלוקת בין שני הדעות הרווחות הובילו למחיקה של המלים 'זכר צדיק לברכה' שנכתב על שיש הזיכרון בפתח בית הכנסת. לוח השיש שנמחקו ממנו המלים האמורות נותר על כנו עד נובמבר 2004. וזה הוביל כאמור להזדקקות למעורבותם של שלטונות החוק למנוע פגיעה בלוח חדש שיוצב במקומו. באותו זמן נוסד הפלג המשיחי שפרסם חוות דעת של רבנים האוסרים להוסיף זצ"ל לתיאורו של הרבי.
ב 1999 נעשו ניסיונות כוחניים להשתלטות על חלקים מ 784-788 וזה הוביל את ראשי מרכז לפנייה לערכאות שהורו לכוחות המשטרה להסיר את המשתלטים מן המקום. היות ובית הדין מבין את עומק האלמנטים הרגשיים – דתיים הטמונים במחלוקת הרווחת פסק הדין יינתן אך ורק על בסיס החוק של מדינת ניו יורק. ומתוך כך, לא יואשם בית הדין בהעדפת צד זה או אחר במחלוקת (הרעיונית – דתית).
היות ומגמת ה'קהל' הינה לערב את בית הדין בנושאים דתיים בית הדין מונע מלתת דעתו בנידון מנקודות ראות אלו מכיוון שהוא פועל אך ורק על פי שיקולי חוק של ארה"ב (פדראליים) ושל מדינת ניו יורק מלשקול את הנושא באופן שביקשו הללו. בהתאם ל תוסף (amendment) הראשון של חוקת ארה"ב, נאסר על בתי משפט אזרחיים לחוקק חוקים הנוגעים במחלוקת על רקע דתי הקשורים בעקרונות דתיים.
מאידך, לבתי דין יש אינטרס להגיע לידי פשרה שתרצה את הצדדים ובלבד שבית המשפט לא יתערב בנושאים פילוסופיים ורעיוניים – דתיים. והיות ובידי בית המשפט נתונים מספיקים להגיע לפסק דין מבלי להיכנס לנושאים הרעיוניים –דתיים, בית המשפט דוחה את מגמת 'הקהל' למשוך אותו לתוך הויכוח הדתי המדובר.
אין שום ויכוח על העובדה שאגודת חסידי חב"ד ומרכז לענייני חינוך הינם הבעלים הבלעדיים של הבניינים 770-784-788. עם זאת חברי ה'קהילה' טוענים שחברי 'אגודה' ומרכז' חייבים לתת את הבכורה ואת כוח ההחלטה לאגודת נאמנות של הקהילה - הגבאים שהם אלו שזכותם להחליט על תחזוקת וניהול הבניינים, כולל הזכות להציב שיש זיכרון בפתח. אולם 'הקהל' לא הציגה עובדות והוכחות המוכיחות את זכות ההחלטה שלהם לגבי הבניינים מעל ומעבר לזכותם של חברי 'האגודה' ו'המרכז' .
כאן, ממשיכים השופטים וממיינים ארבעה סוגי מסמכים שעל חברי 'הקהל' להציג על מנת לאמת את הזכות שלהם להחלטות על הבניינים. אין שום סעיף בשטר המכר שנקנה מהרב קליין לגבי מסירת זכות 'נאמנות' כלשהיא. כמו כן, אין שם סעיף במסמכי היסוד של 'מרכז לענייני חינוך' שמורים על כך שהמרכז מהווה גוף 'נאמנות' לקהילת חב"ד – לובביץ. העובדות היחידות שיכולות להעיד על כך שבניני 784-788 הוחזקו כנאמנות עבור קהילת חב"ד מתייחסים את הבניין שהי'ה ברשותו קליין שלאחר מכן העביר את שטר המכר ל'מרכז'.
ואולם, העדות היחידה שהגישו בני 'הקהל' – באופן של ראיון עם גב' קליין שהודפס בעלון נשי חב"ד בניו יורק ששם צוטטה: "כל מה שנתנו נשאר כירושה" – מלים אלו אינן עדות מספיקה לכך שהרב קליין התכוון שבניינים 784-788 יוחזקו כנאמנות לקהילה החב"דית. ועוד יותר, הרב קליין בעצמו השאיר מסמך שנאמר בו מפורשות שהחזקתו כבעלים של המקום הוא רק בתור בא כוח של המרכז לענייני חינוך ואשר הוא לא העביר כל סכום או חפץ בעל ערך שהוא לשם הרכישה ואשר כל הסכומים נמסרו על ידי ה'מרכז'.
כבעלים של המבנים רשאים 'מרכז' ו'אגודה' להשתמש בבניינים כפי רצונם לכל צורך חוקי. ולכן הבעלים רשאים למנוע ממי שרואים לנכון מלהיכנס לשטח והם רשאים לעשות בשטח כל עניין התואם את החוק שזה כולל, כמובן, הצבת לוח שיש בחזית והעובדה שחלק ממה שנכתב בלוח אינו תואם את הלך רוחם של חלק מהמתפללים אינו רלוונטי לקיום החוק. פסק הדין ההלכתי על איסור להוסיף את המלים ז"ל או זצ"ל לאחר שמו של הרבי - שמביאה ה'קהילה' משנת 1995 – הינו עניין דתי מובהק אשר בית הדין המחוזי אינו רשאי להתחשב בו.
לאור האמור רואה בית הדין לנכון להתיר את הצבת לוח השיש כפי ראות ה'מרכז' ול'קהל' אין כל רשות לפגוע בה או להציב לוח שיש אחר. בנוסף לכך מזהיר בית הדין שכל היזק שהוא ללוח שיש שיושם כפי ראות עיני ה'מרכז' יגרור אחריו סידרה של בעיות עם החוק, מעצרים כו' היות ופגיעה זו תיחשב כלא חוקית בעליל מכיוון שבית הדין מעביר חסות חוקית עתידית (ולא רק זמנית כבעבר) לשטח המדובר כרכושו של ה'מרכז'. וכל פגיעה בו תידון בחומרה. כמוכן, כל התביעות הכספיות על הוצאות משפטיות של ה'קהל' נדחו והתביעות כנגד שארף, טאלער ופרישמן על פגיעה ברכוש עדיין תקפים. כל שאר הטענות שהגישו חברי ה'קהילה' נדחו.
על החתום, השופט איירא ב. הרקווי
Save me a seat on the front row!!!!!!!!!!!
Mazel Tov especially the whole crew and Rabbi Sharfstein!! SHlita
Noach Fox
Finally the Rebbes Shul will become a place where the Rebbe will be comfortable again
Bezalel Kuptchik
It wont be easy...
סוף סוף ישלחו את הפורעים מקודש הקדשים
מחכים לזה בכליון עיניים
The question is what they are going to do! Before the case that also legally controlled 770! I hope they will finely come to the realization that Chabad cannot continue with 770 the way it is. I heard that there is a Farbi in 770 tonight celebrating the Didan notzach
I hope that Aguch and Merkos now do what they have to do and finallytake back 770 from the Meshugoim
ההתוועדות תתקיים היום בשעה 9:30, בהשתתפות אנ"ש תמימים ושלוחים של כ"ק אדמו"ר שליט"א נשיא דורינו
וועד הפועל
"דידן דהרבי נצח"
Why aren’t Chassidim dancing from joy? It is a win for the Rebbe. Cherva!!! L’chaim!
השאלה האם כעת יורידו את כל הכרזות שבתוך ה-770 ולא רק את השלט בחוץ ?
כולל את הכרזה שעל ארון הקודש ?
בכל אופן מזל טוב גם בשלב זה.
כמה חבל ששופט גוי צריך לומר למופרעים הללו איך מתנהגים ב770 , מקום בו שורה השכינה.
וד"ל
there is a meeting underway right now .
נו אולי מישהו יעלה את מספר הפקס שם!!!
היום התחילה המפלה של התנועה המשיחית שמנסה לשים ללעג ולקלס כל ענין יהודי טהור, ומשבשים הרבה ענינים הנוגעים בצפור נפשו של כל יהודי בפרט בעניני אמונה.
ברוך השם
זה היום עשה ה נגילה ונשמחה בו !!!!!!
אם תסתכלו על הדף עצמו הרשמי של הבית משפט תראו שזה ניתן ביום שני 13 במרס
יש לי כמה מקורבים שאני רוצה להביא ל770 מתי אוכל לעשות זאת?
כנראה שזה גם לא הסוף.. השאלה היא רק עד היכן הקרקס הזה יגיע?
קרקס אמרנו? סליחה - בזיון!
בטח יהי ערעור - ישנו הרבה כסף בקופת שני הצדדים להעשיר את עורכי הדין לכמה שנים.
ועיקר- הפס"ד הוא על השלט. לא על מה שמתרחש בתוך 770.
השאלה מה ימשיכו הפורעים לעשות. מקווה שלא יהיה יותר מידי חילול ה.
Every one is invited tonight, Thursday, Tes Zayin Ader
March 16, 2006. @ 9:30 to a Farbriangen.
Downstairs 770
in addition, the Gaboyim can counter who is Merkaz etc.
Now all those that want to make sure that the rebbe is REALLY gone can now celebrate again
OCH UN VAY!!!!!!
MOSHIACH NOW
כנראה הוא נסע מיד מבית המשפט
there is no legal doubt about who is mekos. and actualy in this court case they tried saying that they are not the real merkos. but if u see the last few lines of the psak din the jdge writes that any other taynos are found to be without merit, and that is one of the tanoys he is refering to.
א. השופט יהודי. דתי. היה אצל הרבי וקיבל ממנו דולר.
ב. שבט בנימין הלכו והרגו יהודים. כאן לא הרגו אף אחד - בסך הכל דובר על להחזיר את המצב כמו שהיה אמור להיות בתחילה, וכמו שרצה הרבי.
ג. גם בעתיד לא יהרגו אף אחד. מה שכן חשוב, להסביר לכל "קבוצת וילישנסקי" שנגמרו הימים בהם כל אחד עושה מה שהוא רוצה, ומי שיש לו כח חזק יותר - מנצח. מהיום והלאה יחזור הסדר.
ד. שאלת - האם יש לרבי נח"ר מפס"ד הגוי? אם אתה "כן" יודע ממה יש לרבי נח"ר וממה אין, מדוע שתקת כל הזמן כשהצפתים "עשו" הרבה נחת רוח בהזדומנות אחרות. מדוע כשמרכז סו"ס עושים סדר פתאום נזכרת ב"אחדות"???
by the way, the judge is jewish
עכשיו מי ניצח ?
הרבי ניצח .
ראשיתו של הסיפור כאשר אגו"ח רצו לשמור על חזית ביהכנ"ס מהצבת שלטים משונים .
ואז הלכו החבורת הזבל לטעון בבית המשפט טענה מאד חכמה (דרא"ג אף אחד לא הזמין את חבורת ליפסקער את גרליצקי את הולצברג לבית משפט הם הופיעו בעצמם וביקשו להיות נתבעים)
איך יכול אגו"ח לבקש הגנה מטרוריסטים כאשר ליפקער, גערליצקי והולצברג הם הבעלי בתים של ביהכנ"ס
והם אלו שיחליטו מה ייעשה בביהכ"ס ובעיקרון בטיפשותם כי רבה היא המשיכו בבית משפט לערער על מוסדות של הרבי והוסיפו חטא על פשע עד אשר ביום שלשה עשר לחודש שנים עשר הוא אדר נקהלו היהודים ועמד על נפשם ונוח בארבעה עשר בו ועשה אותו יום משתה ושמחה וכו
וזהו פס"ד הנקרא בארה"ב סומערי גודגמענט ואינו ניתן לערעור.
ולפי החוק ברגע זה כל מעשה הנעשה בבית הכנסת של הרבי ע"י החבורת הזבל הוא עבירה על החוק ואין צורך לעשות דבר כדי לגרשם בבושת פנים הם מגורשים כבר ואחד מסעיפי פסק הדין קובע שהם חדלו להתקיים ובטלים כעפרא דארעא . ומתאים יותר בזמן המתקרב לחה"פ .
ויה"ר שיהיה מסמך גאולה לגאולה מימי הפורים לימי הפסח ועד הגאולה העתידה כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות בקרוב ממש.
התואר זי"ע (וכן שאר תוארי הכבוד) הוא מהדינים המחוייבים ע"פ שו"ע מדין כבודכלפי אביו או רבו לאחר מותם (כמפורש ביו"ד סי ר"מ ורמ"ב).
וכבר מפורש על כגון דא בראשית ספר השו"ע:
"ואל יתבייש מפני המלעיגים!"
wow! all of the sudden you support elections for Gabayim the the rebbe set up. (namely katz etc.). yet when it comes to Rabonnim the rebbe set up for elections, you dont agree. Also, anyone who disagrees with you, you attack them of being stupid, ileterate and depressed. The main point here is, that most of the "normal" mispalelim in 770 would love to see the tzfatim go as much as they would HATE to see krinsky come down. The gaboyim were elected by the mispalelim and the comunity, and you proved you support the idea of gaboyim when you voted for avrom ele Pinson, hoping to have at least one on your side. (along with yossel losh who can swing eighther way. veain kan hamoakom). The only thing that will change is the stone and that wont go down easy. unfortunately krinsky has his own agendas- to get his name on buildings. like he did in Yonkers etc. he does nothing of this for your benefit. we need the rebbe badly.
718-774-8600
אם כולם יגיעו הרי בקלות אפשר יהיה להסיר את כל השלטים מבחוץ ומבפנים, והעיקר אפשר יהיה להביא אורחים ל-770 מבלי לגרום לחילול ה
אנ"ש.
זאת גם מצוה מ ד א ו ר י ת א !!!!!
לשני הצדדים...שהם אחד!
הטלפוןן (ניתן להשאיר הודעה): 718-774-4000
רבותי אתם רוצים לעזור למאבק???
התקשרו והפעילו לחץ ציבורי רק זה יניע את קרינסקי לעשות סדר!!!
אני יודעת שהתגובה שלי אתם לא תפרסמו. וגם על זה רחמים ,כי מי שה מפחד מהאמת...
כמו שהיה לאחר הנצחון במלחמת ששת הימים - היה צריך מיד להתנחל, ולא לחכות ולחכות שהצד שכנגד יתאושש.
גם הדידן נצח הראשון היה נגד אנשים קרובים מאד לרבי (משפחתית) ובכל זאת היתה שימחה גדולה.
מה שיש להתפלל הוא שהקב"ה יחוס כבר על בניו וישלח לנו את משיח צדקנו תיכף ומיד ממש...