נסיעת מבחן: מיצובישי פאג'רו ● אלה ברכב
שמואל מתן
הפאג'רו הוא רכב שטח ותיק שלועס סלעים לארוחת בוקר ומנשנש דיונות בין הארוחות... מי שנוהג בדרך כלל בפאג'רו הם אנשים שממונם בידם וזקוקים לרכב שטח, כאלו שרכב שטח עבורם הוא רכב כדי לבלות בזמנם הפנוי והסוג השלישי הם ילדי משפחת מתן שהתחזיות לשלג בחורף גרמה להם להסביר לי בכל הרצינות שחייבים רכב שטח חזק וגדול כדי לעמוד בפקק הנוראי בדרך לחניון של אתר החרמון...
לעירוני כמוני שהחול היחיד שהוא ראה בחיים היה בגן השעשועים, אין הבנה רבה בנסיעת שטח, מושגים כמו דיפרנציאל או נעילת גלגלים נשמעים לי כמו יוונית... די לי בזה שהצלחתי להשיג רכב שטח כדי שהמסע צפונה יוכל לצאת לדרך. במיוחד שהוא מגיע עם אופציה לשבעה מקומות ישיבה...
אבל ברגע שנציג המכירות מסביר לי באריכות על כל הבקרות שמסייעות לפאג'רו בשטח ומראה לי את מגן הגחון המסיבי, אני מתחיל להבין שיש כאן אפשרות לחוויה שונה שאותה אולי אני עלול לפספס.
שישי בבוקר, צומת אלונים, הפסקה קצרה. תוך כדי תדלוק נכנס פאג'רו לבן לתחנה ונוצר שיח נהגים קצר. איך הוא? אני שואל. תלוי, הוא עונה. בשטח הוא "חבל על הזמן", אבל אם אתה צריך אותו רק לכביש יש לך את האאוטלנדר שעולה חצי מזה ... בשביל כביש לא קונים פאג'רו! הוא חתם את נאומו הספונטני, טיפס חזרה ונעלם...
הפאג'רו נותן את המראה הנכון. הוא קשוח, יש לו גלגל רזרבי מאחור, צמיגי שטח מגודלים ועיצוב רבוע שמזכיר רכבי שטח בריטים.
אם תיקחו אותו ברמת הגימור DAKAR שמספקת תאורת לד ועוד קצת, תקבלו נוכחות עם הרבה רושם.
פתיחת הדלתות חושפת תא נוסעים שמתבגר לאיטו, הפאג'רו כבר איתנו מ-2003 והוא לא סמל החדשנות, למרות שיש לו את כל האיבזור שצריך. מצד שני זה מראה על חוסנו. יצא לי לאחרונה לנסוע כטרמפיסט על פאג'רו בת 12 שנה ולא ראיתי הבדל מהותי וגם לא סימני זקנה, הכל עובד כאילו עכשיו יצא מהניילונים. המושבים ניתנים לכיוון ע"י ברזים מיושנים, דווקא תומכים אבל קצת צרים.
שתי רמות גימור לפאג'רו. ה-DAKAR מגיעה עם מושבי עור בהיר בהפעלה חשמלית, מדרגות צד, צמיגי 18, גג שמש חשמלי, תאורת לד קדמית והיא נותנת תחושת יוקרה ומצדיקה רכישה של רכב בסכום של 334.900 ₪. גירסת ה-DESERT פשוטה יותר אבל פחות תכאב לכם להכניס אותה לשטח ותעלה לכם 322.900 ₪.
המנוע הוא טורבו דיזל בנפח 3.200 סמ"ק, הוא מספק 200 כ"ס ולא נועד לתאוצות רמזורים... לחיצה לא עדינה על דוושת התאוצה בנסיעה על הכביש תחדיר לתא הנוסעים רעש של מנוע דיזל שיגרום לכם לוותר... בעבר שווקו גם מנועי שש צילנדרים לוגמי בנזין, אבל הציבור לא אהב אותם וכיום זוהי גירסת המנוע היחידה.
השורה השנייה תתאים גם למי שנוהגים עבורו. יש כאן תאורה אישית, בקרת מזגן (שלא ניתנת לשליטה מתא הנהג), מחזיקי ספלים ומקום מרווח מאד.
השורה שלישית תתאים לשני ילדים, היא נשלפת מתוך רצפת הרכב ומסורבלת לפתיחה ולכניסה אליה. אך כשהיא נפתחת, תקבלו מקום אחסון נוסף לציוד, זה יתרון חשוב לרכבים שלא שופעים במקום למטען.
אז איך היה בסוף? הנסיעה ברחובות הערים המושלגות נסכה בנו ביטחון שרק רכב שטח יכול להעניק אבל בפועל לא הוצרכנו להשתמש בזה כי השלג לא נערם כ"כ גבוה כפי שצפו החזאים.
דברי הסיכום שלנו: הפאג'רו הוא רכב שטח אמיתי, וככזה הוא יעניק לבעליו חופן של שימושיות, הרבה כיף ויכולת אמיתית של נסיעה בכל תוואי שטח, אם אינכם חיות שטח לכו על הגירסה היקרה, היא מצדיקה את המחיר, התוספת של 12.000 ₪ זעומה יחסית ושווה לכם הרבה יותר .
הערה: התמונות המצורפות הם של רמת האיבזור DAKAR.