מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשע״ו 28.08.2016

הצייר זלמן קליימן מנגן אצל הצייר יחיאל אופנר ● מיוחד

ציור מסתורי על שק עם הכיתוב 'חיפה', ועליו ציור של ר' זלמן קליינמן ע"ה, הגיע בתזמון מעניין לידי הצייר יחיאל אופנר ● מה סיפורו של הציור?  לציור המלא
הצייר זלמן קליימן מנגן אצל הצייר יחיאל אופנר ● מיוחד

בשבוע שעבר, ח"י מנחם-אב חל היארציט של הצייר החסידי הנודע ר' זלמן קליינמן.

בדיוק בייארציט שלו בהשגחה פרטית, הגיע לידי הצייר ר' יחיאל אופנר שיחי' ציור מקורי של חסיד עם ציצית מנגן בדבקות ניגון יהודי על כינור.

בציור, על שק ישן, שעליו מופיע הכיתוב "נמל חיפה", נראה היהודי מיוסר משהו, ומתקבל הרושם שגם הניגון אותו פורט על מיתרי הכינור- נוגה גם הוא.

הצייר ר' יחיאל אופנר, מסביר על הציור ועל הרקע: "הציור צויר לפני 62 שנים, כשר' זלמן קליינמן היה עלם בן 20 בשנת תשי"ד 1954 . סגנון הציור מאופיין בצבעים עזים ובסגנון שר' זלמן היה מצייר בתחילת דרכו."


יהודי מנגן על כינור: מאת זלמן קליינמן, תשי"ד

"יש מספר ציורים ידועים שר' זלמן צייר יהודי מנגן בכינור. הציור הזה הוא בסגנון נאיבי עם הרבה צבע ורקע עז וסוער, כנראה זה מעיד על התקופה", מסביר ר' יחיאל, ומוסיף: "מה גם שהעובדה שר' זלמן השתמש בשק ישן ולא רכש בד ציור, מעידה אולי על התקופה הקשה כלכלית שעברה עליו אז".

"ככל הידוע, אין הרבה ציורים שלו מהתקופה הזאת בתחילת דרכו כצייר-אמן. ובכלל אין כמעט להשיג יצירות (מקוריות) של ר' זלמן, גם מתקופה מאוחרת יותר.

"ידוע שבמשך תקופה בזמנים הללו, ר זלמן היה משלם בחנות עם ציורים במקום כסף.

"היצירה הגיעה מאדם שקונה תכולות דירה לפינוי. הסוחר שאינו שומר תורה ומצוות לא הכיר לפני כן את יצירותיו של ר' זלמן. אך אמר לי שבין כל הציורים שהיו בדירה הציור הזה היה נראה לו מיוחד ודיבר אליו, הוא התאהב ביצירה והיא נתלתה בסלון ביתו אחר כבוד."

כאמור, ממש בייארציט של ר' זלמן, בשבוע שעבר בי"ח מנחם-אב היצירה הנפלאה הגיעה אל אופנר שהכיר את ר' זלמן ומכנה אותו מורה-דרך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.