מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשע״ה 19.12.2014

הונדה סיוויק טורר

סטיישן, היא כבר לא אופנה חולפת, אפילו ליבואן  של הונדה יש גירסה שכזו לדגם הסיוויק הפופולארי. נכון, קוראים לזה טורר ולא סתם "סטיישן"... אבל בפועל מדובר כאן בסטיישן קלאסי שמציע המון מקום למטען  ● שמואל מתן, כתב הרכב של COL, יצא למסע של סחיבת ספסלים, קניית "ארבעס" וארגזי קולה לכבוד ה"שולם זוכר" של הגיס שלו... מזל טוב!  הונדה סיוויק טורר
הונדה סיוויק טורר
הונדה סיוויק טורר
שמואל מתן

עוד יבואן מגלה שיש לו במחסן לא רק סדאן והצ'בק. פעם-פעם אפילו וולוו הייתה סטיישן, הזקנים שבינינו זוכרים לטובה את ה-940, 960 וה-850. באירופה אגב זה כ"כ טבעי שבביקורי האחרון באנגליה עקפה אותי יגואר XF סטיישן...

כך מצאתי את עצמי לראשונה בסוכנות הונדה בת"א. במרכז האולם ניצבת גירסת הטורר שלי, חמש דקות אח"כ אני כבר יושב להדרכה מפורטת מנציג המכירות של הונדה.



הונדה, יצרן ותיק ומכובד, לא ממהר לישר קו עם אופנת הטלפון החכם שמשתלטת אט אט גם על עולם הרכב (ראו פיגו' 308). פתיחת הדלתות חושפת תא נהג עם אינספור מתגים לשלל המערכות שעומדות לרשותך (בינתיים מייצרים בהונדה מכוניות ידועות באמינותם שנחטפות כיד שניה מהר מאד).



בקרת שיוט מתוחכמת, מחשב דרך, שליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת אקלים (לא מפוצלת), אבל עיזבו אתכם מרשימת איבזור! את זה יש לכולם ובהונדה זה גם עובד מצוין.

מה שחשוב היום זה צריכת הדלק... במרכז הדשבורד נמצא מתג ה-ECON, אלון מהונדה מסביר לי את הכללים: המזגן לא נדלק מיד בתחילת נסיעה, ההילוכים עוברים מהר, בקרת השיוט יודעת לזהות שאתם במצב חסכוני ותאיץ לאט לאט את הרכב למהירות שתקבעו. וכל זה כדי שתשרפו מה שפחות אוקטן 95.  

כדי לגרום לכם ללחוץ בעדינות על דוושת התאוצה, מיקמו בטורר צג מהירות דיגיטלי מעל לוח המחוונים, מלווה בשני תאורנים, שמתחלפים לכחול ברגע שתעיזו ללחוץ על הדוושה קצת חזק ויהפכו לירוק חסכוני ברגע שתרפו מהדוושה.



אז חבשתי את כובע איכות הסביבה, שמתי צ'קלקה ירוקה על הגג כדי שכולם ידעו וישימו לב שכאן נוהג מישהו שהסביבה חשובה לו... ועברתי לנהיגת "סבא-שלי". בכל פעם שהתאורה התחלפה לכחול ( מזל שלא לאדום...),  שמטתי בבהלה את רגלי מהדוושה עד שהצפצופים של הנהגים מאחור גרמו לי להתעשת ולהתעורר מהחלום, "הלו זה הונדה?" 

אז ניתקתי את כפתור החיסכון, נעצתי את הדוושה עמוק ברצפה ויצאתי בזריזות לסידורים אחרונים לפני שהשבת נכנסת. הונדה כמיטב המסורת מספקת בסיוויק מנוע בריא כמו פעם בנפח של 1.800 סמ"ק ו-142 כ"ס (ורק חמישה הילוכים), שמאיץ את הטורר יפה רק בתנאי שתלחצו חזק חזק על הדוושה. כשהטורים בשמיים והאוזניים מתלוננות או אז תצפו למהירות רצינית שתגיע מהר מאד למהירות בלתי חוקית אפילו בכביש 6.



צריכת הדלק בשיוט רגוע מאד, עם מתג "חיסכון" ובכביש בין עירוני הראתה על המד 14 ק"מ לליטר, אבל אחרי שנכנסו לתל אביב עם הפקקים והזחילות הממושכות ירד הממוצע ל-10 ק"מ לליטר.

לפני שאנו עוברים להתרשמות מהחלק האחורי, אי אפשר לעבור ככה על אחד העיצובים המעניינים בסגמנט, עיזבו משטחים ישרים ואנונימיים, כל פינה בסיוויק מעוצבת ואפילו הצבע ברכב המבחן אינו משהו שרואים כל יום.


המעבר לחלק האחורי מציג פטנט יחודי בשיטת "איך לא חשבנו על זה קודם", המושבים האחוריים מתקפלים לאחור במשיכה קלה ומציעים מקום רב לגובה, כך שהצלחתי להכניס לכאן אפילו ארון קודש קטן...

המושבים מאחור מציגים מקום סביר לאנשים בינוניים, לאנשים גבוהים מומלץ לעבור למושבים הקדמיים. אם תחליטו שהטורר מתאימה לנסיעה ספורטיבית תיהנו ממושבים חובקים כמו שצריך. דא עקא, אנשים שלא עשו הרבה זמן דיאטה ירגישו ש"צר לי המקום".



תכל'ס אם אתם מחפשים סטיישן ולא מסתפקים ב-i30sw סטנדרטית או פוקוס סטיישן שיש לכולם כי אתם מחפשים להיות מיוחדים קצת אז תכינו 139.000 ₪ ותיהנו לכם ממכונית שאין לאף אחד בבניין.

לתגובות הארות והצעות שלחו אימייל לשמואל מתן: [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.