מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ה 12.11.2014

בשורה לתושבים בעוטף נתב"ג? אושר הסכם הגבלת טיסות

ביהמ"ש המחוזי נתן תוקף פסק דין להסכם חדש על הגבלת טיסות בשדה התעופה בן גוריון בשעות הלילה ● האם אכן מדובר בבשורה לתושבי 'עוטף נתב"ג'?  כל הפרטים
בשורה לתושבים בעוטף נתב
(צילום ארכיון: ברלה שיינר)

 

בית המשפט המחוזי, אישר ונתן תוקף של פסק דין, להסכם חדש על הגבלת זמני המראות מטוסים בלילה מנתב"ג. עפ"י הסכם הפשרה שהושג בין משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית לישובים עוטפי נתב"ג, לא תותרנה המראות מנתב"ג מהשעה 01.40 אחר חצות ועד לשעה 05.30 לפנות בוקר בעונת החורף, ועד השעה 05.00 לפנות בוקר בעונת הקיץ. בנוסף, כלי טיס עם סף רעש מופחת בלבד יוכלו להמריא עד השעה 06.00 לפנות בוקר.

המחלוקת החלה כשבחודש טבת תשע"ד  הודיע שר התחבורה, ישראל כץ, כי בכוונתו לקצר את שעות סיום "עוצר הלילה", שהיה נהוג במשך שנים בין השעות 5:50-1:40 על מנת לתת מענה לביקוש הטיסות לאחר חתימת הסכם 'השמיים הפתוחים' עם אירופה. החלטת שר התחבורה הייתה אמורה להיכנס לתוקפה עם פתיחת עונת החורף, בב' חשוון תשע"ה, אך ראשי 'פורום עוטף נתב"ג', החליטו להיאבק בהחלטה זו, עתרו לבית המשפט המחוזי וטענו כי אין כל הצדקה למהלך, וכי מדובר בפגיעה משמעותית באיכות חייהם של התושבים באיזור. הפורום כולל את הישובים חולון, ראשון לציון, אור יהודה, אזור, בית דגן, בת ים, עמק לוד, סביון, חבל מודיעין ושוהם.

יש לציין שכפר חב"ד מיוצג במסגרת "המועצה האיזורית עמק לוד", ותושביו סובלים רבות מהמראות ונחיתות מטוסים בכלל, ובשעות הלילה בפרט. כנ"ל, תושבי שיכון חב"ד בלוד, הסמוך לנמל התעופה.

לאחר הגשת העתירה והתקדמות הדיונים, שוכנעו הצדדים כי מוטב שתתגבש הסכמה ביניהם על פני התערבות בית המשפט. לאחר מו"מ ארוך, סוכם בין הצדדים כי שעת סיום עוצר ההמראות תידחה בבוקר ל-05:00 בימי הקיץ, ול-05:30 בימי החורף, ובנוסף, סוכם כי עד השעה 06:00 בכל ימות השנה יוכלו להמריא רק מטוסים שקטים במיוחד, אשר נקבעו להם מגבלות חריגות ומיוחדות, וכן נקבעו אמצעים יעילים לאכיפת המגבלות הנ"ל.

הצדדים הגישו את ההסכם בסוף השבוע שעבר לבית המשפט, אשר נתן לו כאמור,  תוקף של פסק דין.

"מדובר במספר שעות מועט מדאי"
תושבים עימם שוחחנו הביעו תקווה שאכן ההסכם יועיל בהפחתת הרעשים, אך מאידך טענו ש"מדובר במספר שעות מועט מדאי. "הלילה לא מתחיל בשעה 01.40, אמר אחד מתושבי כפר חב"ד. "אם הילד שלי מתעורר באמצע הלילה ברעש המראה של מטוס, אחר כך קשה לו בלימודים", אומר תושב אחר.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.