מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשע״ד 14.08.2014

להתעורר ולהתחזק באהבת ה'

כמובא בתורת חב"ד, באהבת ה' בחינות מגוונות ורמות שונות. וכמבואר בספר התניא, לפני כניסתם של בני ישראל לארץ, מדריך משה רבנו את העם בפרשת השבוע פרשת עקב, להתעורר ולהתחזק ברמה גבוהה של אהבת ה', כיאה אל הארץ אליה הם נכנסים – כמה אקטואלית הוראה זו עבורנו בימים אלו, מדגיש הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן וסדרת הספרים "חסידות לעם" לקריאה
להתעורר ולהתחזק באהבת ה'
ארץ ישראל, ארץ הקודש, היא ארמונו של הקב"ה בעולמו. ובנוסף להתנהגות ההולמת החיבת להיות באופן כללי במקום זה, מדריך משה רבנו בפרשת השבוע, פרשת עקב, את הנכנסים לארץ, כיצד לעורר בקרבם את אהבת ה' הגבוהה הראויה שתמצא אצל כל אחד מיושבי הארץ.
בפרק "חנוך לנער" המהוה כפרק הקדמה ל"שער היחוד והאמונה" שבתניא. מבהיר מיסד חב"ד, שלעומת ה"אהבה בתענוגים" שהיא מנת חלקם של הצדיקים, ישנה אהבת ה' מסותרת ברמה גבוהה הנמצאת בלב כל יהודי, וכל מה שנדרש ממנו הוא להתבונן בתכנים המתאימים כדי לעוררה בקרבו, עד כדי כך, שהיא תנוט את כל ארחות חייו.
לדעת אדמו"ר הזקן, ל"אהבה זו השנית" יכול כל אחד להגיע על ידי התבוננות בשני מישורים: האחד, שהקב"ה "הוא חיינו ממש", וכאדם האוהב את נפשו וחייו, כן יאהב את ה' בשעה שיבחין שהוא יתברך כל מקור חיותו. והשני כאשר יתבונן על אהבתו הגדולה של ה' אלינו, שירד למצרים ערות הארץ והוציאנו ורוממנו מתכלית השפלות לתכלית הקדושה, הרי שכדברי שלמה המלך שאמר "כמים הפנים אל הפנים כן לב האדם לאדם" צריכה ההתבוננות לעורר את כל אחד באהבה חוזרת וגדולה לאבינו שבשמים.
את האהבה השניה הזו רצה משה לטעת בבני ישראל בפסוקים המופיעים ב"חמישי" של הפרשה, "הן לה' אלקיך השמים וגו'", "רק באבותיך חשק וגו'" "ומלתם וגו'" בשבעים נפש וגו'" "ואהבת וגו'" – וכפי שהדברים מבוארים בהרחבה ובטוב טעם בבאור התניא "משכיל לאיתן".
ולדעת הרב יקותיאל גרין, בימים טרופים אלו, שאנו חווים מחדש את "והיא שעמדה לאבותינו.. שלא אח בלבד עמד עלינו.. והקב"ה מצילו מידם". כמה יהיה זה מהנכון, שנשנן היטב את דברי רבנו בפרק חנוך לנער אודות האהבה שרצה משה לנטוע בדור שנכנס לארץ, ונתחזק (ונחזק את כל העם) באהבת ה' הגבוהה הנדרשת מאיתנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.