מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ב 18.01.2012

במושב הנעילה: "מיזם המיליון" לזכר הרב ורזוב ע"ה ● וידאו

מושב נעילה של כינוס שלוחי חב"ד, עסק בציבור דוברי הרוסית בישראל, והצגת "מיזם המיליון" לזכרו של הרב מאיר ורזוב ע"ה שעמד בראש האגף לקליטה רוחנית בצעירי חב"ד ● בפני השלוחים הוקרן סרט וידאו מרגש על הרב ורזוב ע"ה ● הרב זושא גורליק משפיע ישיבת "תומכי תמימים" במוסקבה, וחתנו של הרב ורזוב נשא דברים חמים לזכרו, ודוגמאות מוחשיות ואפיזודות מחייו ופועלו של חמיו, שמהם ניתן ללמוד על צורת ואופי הפעילות בקרב דוברי רוסית ● כעת בלעדי ב-COL: הוידאו דיווח, תמונות, ווידאו    ● רק ב-COL: עדכונים שוטפים, גלריות, וקטעי וידאו מהכינוס הארצי >>>
במושב הנעילה:
עריכת וידאו: דובי גורביץ ● למעלה: חתנו הרב זושא גורליק נושא דברים. צילום: יוסי פרומנסקי

שרון גושן, ניר עציון 

מושב הנעילה של כינוס שלוחי חב"ד בישראל, עסק בציבור דוברי הרוסית בישראל, והצגת "מיזם המיליון" לזכרו של הרב מאיר ורזוב ע"ה שעמד בראש האגף לקליטה רוחנית בצעירי חב"ד מיום היווסדו.

את המושב הנחה השליח מבני עייש הרב אהרון קרניאל, ובמהלכו נשאו דברים: השליח הרב אברהם חזן מנהל בית חב"ד שערי עליה לוד שסיפר על פעילותו בקרב דוברי רוסית, וחלק מנסיונו רב השנים בכל הקשור לפעילות עם דוברי רוסית. הוא ציין כי הציבור הזה מצטיין ברמה האינטקטולית גבוהה ובשל כך הפעילות צריכה להתקד בתוכן איכותי ברמה גבוהה.

בנוסף, ציבור יוצאי מדינות חבר העמים מקדיש הרבה תשומת לב, רצינות ואכפתיות לכל נושא יהודי, במיוחד במקרי אבל ובחגי ישראל. תפקידנו הוא ליצור גשר בין יהודים אלו למסורת ולמקורות, מהם נותקו בכוח במשך שבעים שנה. הוא סיפר עוד כי ההופעה הראשונה של הרב מאיר ורזוב ע"ה היתה בפני ציבור דוברי רוסית בלוד.

הרב זושא גורליק המכהן כמשפיע ישיבת "תומכי תמימים" במוסקבה, וחתנו של הרב ורזוב, ואשר לזכותו נזקפים קירובם של צעירים רבים ליהדות ולחסידות, הדגיש בדבריו את החובה של כל אחד מהשלוחים לפעול בקרב דוברי הרוסית. "גם ברוסיה פועלים שלוחים שלא ידעו את השפה הרוסית, אבל מתוך אחריות ליהודים בעירך אתה צריך לדעת רוסית", ציטט דברים שאמר הרבי לרב לאו בחלוקת דולרים.

בהמשך הביא הרב גורליק דוגמאות מוחשיות ואפיזודות מחייו ופועלו של חמיו הרב מאיר ורזוב, אשר מהם ניתן ללמוד על צורת ואופי הפעילות בקרב דוברי רוסית. "אחד הדברים הכי חשובים זה לדבר מהנשמה. לב אל לב, ואז גם מי שלא מבין את השפה שלך, מבין ומרגיש אותך", אמר.

בדבריו הדגיש את מידת האחריות והמסירות של הרב וורזוב לכל יהודי, ועל נוסחת הקסם, שמחה הפורצת גבולות, ומקרבת לאבינו שבשמים.

במהלך המושב, הוקרן סרט וידאו מרגש על הרב ורזוב ע"ה, בו שולבו קטעים מהופעותיו, לצד קטעים בהם הוא מתוועד ומעורר יהודים.

דברים נשא גם הרב לב לייבמן מצעירי חב"ד שהציג את פעילות האגף כיום, ואת המגוון הרב של עזרים בהם יכולים השלוחים להסתייע בצעירי חב"ד.

בתום המושב, נערכה הגרלת כרטיס טיסה לרבי בו זכה השליח בגדרה הרב בני קרניאל.

 לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.