מנדי ברגר | יום ד' אייר ה׳תשפ״ד 12.05.2024

מגזין האידיש הגדול הקדיש את עיתון הפסח לרוסיה היהודית

'שישה ימים דרמטיים כולל שבת בסיביר' - כך מבשר שער המגזין בכותרת המשנה לעשרות אלפי קוראיו הנאמנים, על המסע המיוחד שיזמו וביצעו לקראת חג הפסח, ואליו שלחו את הסופר הצעיר והמוכשר ר' ארי ווייזער
מגזין האידיש הגדול הקדיש את עיתון הפסח לרוסיה היהודית

'שישה ימים דרמטיים כולל שבת בסיביר' - כך מבשר שער המגזין בכותרת המשנה לעשרות אלפי קוראיו הנאמנים, על המסע המיוחד שיזמו וביצעו לקראת חג הפסח, ואליו שלחו את הסופר הצעיר והמוכשר ר' ארי ווייזער.

 

חודשים ספורים לפני חג הפסח, החליטו ב"מאָמענט" - העיתון האידישאי הנודע, להביא את סיפורה העכשווי של יהדות רוסיה בפני הקוראים, שברובם הגדול קוראים בקביעות עיתונים באידיש בלבד, ועתה נחשפו לראשונה להווי היהודי ולאווירה הכללית של יהדות רוסיה ושלוחי חב"ד במדינה הגדולה בעולם. 

 

גולת הכותרת של המסע, הייתה שיחה מרתקת ומיוחדת בלשכתו של הרב הראשי הגאון הרב בערל לאזאר, המשתרעת על פני כחמישה-עשר עמודים, בהם מגולל הרב את שליחותו הקדושה עת נשלח על-ידי הרבי; מספר על בניית המוסדות הרבים, ומוסר תשובות ברורות בחינוך, קירוב, הנהגה, קשרים ועוד. 

 

בפרק מיוחד מתעד סופר המגזין בכתיבתו הקולחת ושופעת התיאורים, את מסעו לסיביר. שבת בצל קורתו של רב העיר אומסק השליח הרב נפתלי וילהלם, והמשכו בביקור במוסדות בעיר נובסיברסק בירת סיביר, באירוח רב העיר השליח הרב שניאור זלמן זקלס

 

בין לבין סייר הסופר במוסקבה הבירה, תיחקר אנשים שונים, צילם, בדק ושאל, וחזר עם חוויות רבות אותן הציג ברגש רב בפני הקוראים, וריתק בחג הפסח את אלפי הקוראים שנחשפו לעבודת הקודש של שלוחי הרבי ברוסיה. 

 

לקריאה מלאה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.