מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשס״ו 22.12.2005

פסק-דין: אסיפת אגו"ח והחלטותיה שרירים וקיימים

בערב חג הגאולה י"ט בכסלו התבשרו חברי אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה כי בית המשפט המחוזי בתל-אביב פסק כי האסיפה הכללית שקיימו בכ"ד בתמוז תשס"ד (13.7.04) - שרירה וקיימת וכל החלטותיה תקפות. האסיפה דנה ביישום החלטות בי"ד רבני חב"ד בדבר הרכב חדש לאגו"ח, בעקבות פטירתו היו"ר המנוח של אגו"ח – הרב שלמה מיידנצ'יק ז"ל בחודש ניסן תשס"ד. באותה אסיפה נבחר הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב לתפקיד יו"ר אגו"ח ואושר בה תקנון חדש על יסוד הוראות הרבי לאגו"ח במרוצת השנים.הנושא הגיע לבית המשפט בתביעה שהגיש ר' יוסף בלוי, מקרית מלאכי, נגד אגודת חסידי חב"ד בדרישה לפסול את האסיפה הכללית ואת ההחלטות שהתקבלו. לטענת בלוי, הוא הגיע להשתתף באסיפה אך נמנע ממנו להיכנס לאסיפה. בלוי טען כי הינו חבר עמותת אגו"ח למן הקמתה ועד היום הזה וכי מניעת כניסתו לאסיפה פוסלת את האסיפה.
פסק-דין: אסיפת אגו
הידיעה שפורסמה היום בעיתון 'גלובס'
בירור שערך COL מגלה כי בתאריך כ"ד בתמוז תשס"ד (13.7.04) התקיימה אסיפה כללית של העמותה במשרדו של חבר אגו"ח – הרב שמואל חפר – בכפר חב"ד ב'. הרב חפר ישב בראש האסיפה וניהל אותה. שעה קלה לאחר שהחלה, הופיע בפתח י' בלוי, מלווה בעורך-דינו, וביקש להיכנס. מאבטח שהיה במקום לא התיר את כניסתו לאחר שלא מצא את שמו בפנקס חברי העמותה.

בלוי לא פנה לבי"ד רבני חב"ד, ואף לא לבי"ד רבני כלשהו, אלא עתר מיד לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתביעה לפסול את האסיפה. בלוי דרש מבית המפשט שיוציא צו-זמני להקפאת ההחלטות שהתקבלו באותה אסיפה, עד שייתן פסק דין סופי, הניתן אחרי שמתקיים משפט בחקירת עדים. בית המשפט דחה, כבר לפני למעלה משנה, את הבקשה לצו זמני, וקבע כי לא נמצאה אפילו ראייה לכאורית לצדקת טענותיו המצדיקות מתן צו מניעה זמני. אך בלוי לא וויתר, עמד על קיום המשפט וכן עתר בדרישה להוציא צו זמני האוסר על התכנסויות נוספות של העמותה. בית המשפט דחה בזו אחר זו את כל בקשותיו במהלך השנה וחצי שחלפו, עד למתן פסק הדין הסופי ביום ראשון השבוע.

בפסק הדין קבע בית המשפט כי לא נמצא כל בסיס ראייתי לטענותיו של בלוי כי הינו חבר עמותת אגו"ח והוא דחה, אחת לאחת, את כל טענותיו. במילא נותרו על כנן כל ההחלטות שהתקבלו באסיפה זו ליישום החלטות בי"ד רבני חב"ד בדבר הרכב חדש לאגו"ח, בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, וקבלת תקנון חדש שנוסח על יסוד הוראות הרבי לאגו"ח במרוצת השנים וכן להבטיח ניהול תקין וחוקי של העמותה בכפוף לבי"ד רבני חב"ד בארצנו הקדושה.

לקריאת פסק הדין המלא – הקש כאן.


מרידה בבית הדין

ל-COL נודע כי בקרוב צפוי ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב להוציא פסק דין נוסף בעניין אגו"ח, בשאלת מעמדם של הרב יוסף יצחק ווילשנסקי והרב שלמה רסקין מצפת והרב יוסף גינזבורג מתל-אביב ופסילת פרוטוקול מזויף – לפי טענת אגו"ח – שהגישו לרשם העמותות, בדבר הרכב שונה של הנהלת אגו"ח מזה עליו החליט בית דין רבני חב"ד (בחודש ניסן תשס"ד). באותו פרוטוקול, הנושא את התאריך י' מנחם-אב תשס"ד, נרשם כי ליו"ר העמותה נבחר הרב שמואל גרייזמן, כאשר הוא , השלושה הנ"ל ועוד כמה, נבחרו, כביכול, לנהל את העמותה. חודשיים קודם לכן (בחודש אייר תשס"ד) עתרו הם לערכאות לבטל החלטות שהתקבלו באגו"ח ליישום החלטות ביה"ד והצהירו כי אינם מסכימים לברר את טענותיהם בפני בי"ד רבני חב"ד, אלא דוקא בבית המשפט המחוזי בתל-אביב (למרבה הכלימה).

מסתבר כי הכתובת בה קיוו למצוא עזר במלחמתם נגד בי"ד רבני חב"ד דוקא פעלה נגדם. בצו מניעה זמני שהוציא בית המשפט בתל-אביב, עוד לפני כשנה, הורה כי אגו"ח תתנהל דוקא על ידי ההנהלה שנבחרה בכ"ד בתמוז תשס"ד (13.7.04), בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב (כהחלטת בי"ד רבני חב"ד), וכי לא תיעשה פעולה כלשהי על-פי ההחלטות המופיעות בפרוטוקול שנטען כי הוא מזויף, לפיו הרב שמואל גרייזמן הינו יו"ר העמותה. בעקבות צו המניעה ניתן אור ירוק, אף בדינא דמלכותא, להנהלת אגו"ח בראשות הרב אהרונוב, לנהל את עניני אגו"ח באין מפריע.

ביום ג' בתשרי האחרון התקיימו שני המשפטים הנזכרים, בפני אותה שופטת, הגב' רות רונן, בהפסקה של שעה בין משפט למשפט. את אגו"ח ייצג עו"ד רמי אברמוב, את ר' יוסף בלוי - עו"ד אשר דל, ואת הרב וילישאנסקי, גינזבורג, רסקין - עו"ד דן פרידמן. בקרוב צפוי, אפוא, פסק-דין גם בתיק זה. באגו"ח מקווים כי פסה"ד הקרוב ינציח את החלטת בי"ד רבני חב"ד, יתן לכך תוקף סופי בדינא דמלכותא, ובכך יושם סוף וקץ למחלוקת המיותרת שעוררו בלוי, ווילשנסקי, גרייזמן וחבריהם, בקרב עדת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה בהעמידם עצמם מעל ביה"ד ובדחותם את החלטות הרוב המוחלט של חברי אגו"ח – לאמץ במלואן את החלטות ביה"ד.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
הובטחנו כי "יד החסידים על העליונה"
כ"א כסלו ה׳תשס״ו
זו בשורה טובה, וכל הכבוד לכם על פרסום הבשורה.

באמת כבר הגיע הזמן שכולם יבינו כי הרבי מחזיק במושחות ולא עזב את צאן מרעיתו.

יוסל בלוי חשב שעזב הרועה את העדר והוא יוכל עכשיו לנקום את נקמותיו. אבל הוא התבדה.

הפלא הגדול ביותר על הרב ווילשנסקי: האם הוא לא מבין מה צפוי לו בקרוב? האם הוא באמת מאמין במה שהוא מחנך את תלמידיו בצפת - "חי וקיים"?

מסתבר כי מי שרוממות "חיי וקיים" בגרונם, זה מן השפה ולחוץ בלבד ובאמת לא האמינו בכלום.

אבל עכשיו עליהם להתחיל להאמין במה שהם עצמם אומרים, ולהבין כי עדיף שביזומתם יודיעו לבית המשפט כי הם מודים בזיוף וכי אגו"ח צודקת, ויבקשו סליחה ומחילה מבי"ד רבני חב"ד ומכלל אנ"ש, על הבזיונות ושנאת החינם שעורר וגרמו, ויסעו לאוהל לבקש מהרבי מחילה וכפרה.
2.
דידן נצח!!!
כ"א כסלו ה׳תשס״ו
דידן נצח!
3.
רק הרבנים
כ"א כסלו ה׳תשס״ו
אני עד לזמן מה הייתי קורא לעצמי משיחיסט
אבל גשראיתי שהלך הזרזיר למשיחיסט הבנתי להיכן ולמי אני נותן כח
ועשיתי החלטה שבעניין אמונה במשיח ורק משיח אני עושה כהרבי
שציווה לפרסם לאנשי הדור שיש נביא וכולו
ובעניני ליובאוויטש כולם כדעת רבני חבד שהרבי מינה.
כי רואים להיכן רח"ל זה מוביל כשלא שומעים לרבנים שהרבי מינה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.