COL | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

חזרו לאוקראינה שסועת המלחמה 'חמושים' ב-120 תפילין

רבני ערים ועיירות באוקראינה, כמו גם שלוחים רבים, חזרו לאחרונה מכינוס השלוחים העולמי בניו יורק אל עריהם הנמצאות במצב מלחמה, כשהם נושאים מתנות ייחודיות: 120 זוגות תפילין חדשות
חזרו לאוקראינה שסועת המלחמה 'חמושים' ב-120 תפילין

רבני ערים ועיירות באוקראינה, כמו גם שלוחים רבים, חזרו לאחרונה מכינוס השלוחים העולמי בניו יורק אל עריהם הנמצאות במצב מלחמה, כשהם נושאים מתנות ייחודיות: 120 זוגות תפילין חדשות.

היוזמה בהשראת שנת 'הקהל', היתה איסוף משאבים מרחבי העולם: 'שלוחים אופיס' בניו יורק יחד עם "בנק התפילין הבינלאומי של משפחת איצ'יקוביץ'" המנוהל על ידי הרב דוד וינברג, השליח בקייפטאון דרום אפריקה ובשיתוף פעולה עם ארגון נוער חב"ד בארה"ק סיפקו את התפילין החדשות וכן בשת"פ עם 'פדרציית הקהילות היהודיות של אוקראינה' בראשות הרב מאיר סטמבלר.

שליח אחד שהתרגש לקבל כמה זוגות תפילין, היה הרב דניאל לנאו ששכל לפני כחודש את בנו בן ה-10 יואל דוד ז"ל, שנהרג באורח טרגי בתאונה בירושלים.

"אנשים קיבלו החלטות טובות לעילוי נשמתו, ובין היתר היו שהתחייבו להניח תפילין בכל יום", אומר האב שבור הלב. "האפשרות לקבל תפילין מ'בנק התפילין' ו'הפדרציה' גרמה לחברים הללו להתרגשות ושמחה. צריך להבין שהעלות של כל תפילין היא כ-400 דולר, שהם יותר מהמשכורת החודשית הממוצעת באוקראינה לפני תחילת המלחמה – אז זו מתנה ענקית. בכלל, יהודי אוקראינה רוצים מאוד להוסיף במצוות מאז פרוץ המלחמה ואני שמח שיכולנו לעזור להם בעניין הזה".

זהו צומת דרכים חשוב עבור 'בנק התפילין' עם תוכניות להרחיב את הפעילות ברחבי העולם. "זה האקלים הכי לא ודאי מזה דור לפחות", אומר הרב מענדי שמטוב מ'שלוחים אופיס'. "כל תמיכה שנוכל לספק לשלוחים בשטח, תועיל מאוד".  לדברי הרב ווינברג המניע את הפרוייקט, התכנית היא להתרחב לאותם מקומות שהכי זקוקים להם. "אנו מתמקדים במדינות מתפתחות ומבקשים לתמוך בהן במצווה הגדולה של תפילין".

התפילין שנכתבו בארה"ק על ידי סופרים מומחים, בהשגחת בי"ד רבני חב"ד, חולקו ללא תשלום ל-120 יהודים באוקראינה.

פניות התקבלו מיהודים בחרקוב, חרסון, קייב, אודסה, לבוב ועוד עשרות ערים ועיירות ברחבי אוקראינה.

בנק התפילין הוא מוסד של משרד השלוחים בניו יורק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.