מנחם קרביצקי | יום ט"ו חשוון ה׳תשפ״ב 21.10.2021

איך בוחרים שיש למטבח בלי לקרוע את הכיס

המטבח הוא אחת מנקודות העניין המרכזיות בכל בית בישראל וההשקעה בשיש איכותי נראית כמו מרוץ שלא מסתיים אף פעם. דגמים חדשים שיוצאים חדשות לבקרים, יצרנים שחודרים לשוק הישראלי בסערה ובעיקר בלבול בקרב צרכנים רבים בכל הנוגע לאופן שבו צריך לבחור שיש למטבח.
איך בוחרים שיש למטבח בלי לקרוע את הכיס
קרדיט תמונה: 123rf

גם אתם מבולבלים ולא יודעים איזה שיש או משטח אתם צריכים לרכוש? צוות האתר 'שיש אגם' כתב את המדריך שיעשה לכם סדר ויסייע לבחור את השיש המתאים שיעשה לכם רק טוב, בלי הטיות, השפעות או אינטרסים זרים.

למה הבחירה בשיש למטבח כל כך חשובה?

אם אתם נמצאים לפני כניסה לבית חדש או שאתם משפצים דירה קיימת, לבטח אתם מתמודדים עם אינספור החלטות שקשורות למטבח ולשאר חלקי הדירה.

אילו דלתות לבחור, באיזה צבע לצבוע את הדירה ואילו כלים סניטרים לבחור הם רק קומץ מן ההחלטות שצריך לקבל. אז מה הופך את הבחירה בשיש למטבח כל כך חשובה עד כדי כך שצריך לכתוב מדריך על הנושא?

יש לכך כמה סיבות כשהמרכזית היא הצורך לשלב באופן הטוב ביותר בין משטח קשוח שניתן להכין בו מזון לבין משטח שיראה יוקרתי וישתלב באופן המיטבי עם המטבח והדירה כולה שהרי בימינו השיש במטבח מהווה את אחת הנקודות המרכזיות בכל בית ואפשר לומר כמעט בוודאות שזה אחד הדברים הראשונים ששמים אליהם לב כשנכנסים לדירה כלשהי, אחת כמה וכמה אם מותקן במטבח אי עם חיפוי שיש.

כשמבינים את החשיבות של השילוב בין שיש למטבח שיראה יפה ועדיין יהיה קשוח ועמיד, יכולים להתחיל ולבחון את החלופות שקיימות היום בשוק.

שימו לב שמעבר לשיקולי המראה והעמידות צריך לקחת בחשבון גם את היכולת הכספית שלכם ולמרבה המזל המבחר העצום של הסוגים השונים מאפשר לעשות את זה באופן טוב למדי.

סוגי שיש שנמכרים בישראל

יש הרבה סוגים של שיש למטבח שנמכרים בישראל ובחרנו לרכז עבורכם את הנפוצים שבהם. חשוב לציין שלמעט משטחי גרניט טבעיים, כמעט וכל הסוגים האחרים אינם נחשבים לשיש טבעי אלה לתרכובות סינטטיות שמיוצרות ברחבי העולם וגם בישראל.

לפני שנסקור את הדגמים כדאי לעשות הבחנה בין משטחי קוורץ לבין משטחי פורצלן שנחשבים לעמידים יותר אם כי חשוב לציין שישנם משטחי קוורץ מאוד איכותיים ושלא כל משטח פורצלן מתאפיין בעמידות זהה כך שיש טובים יותר ופחות.

  1. אבן קיסר הוא המשטח הכי מוכר ונפוץ בישראל. משטחי אבן קיסר מביאים את המגוון הכי גדול שמורכב גם ממשטחי קוורץ וגם ממשטחי פורצלן. המחירים מגוונים אף הם, עניין שהופך את אבן קיסר לבחירה מומלצת.
  2. דקטון הינו משטח פורצלן שמיוצר בספרד. הוא נחשב למשטח פורצלן איכותי במיוחד ותג המחיר תואם את התכונות.
  3. סיליסטון מיוצר גם הוא בספרד על ידי אותה חברה שמייצרת את הדקטון אם כי זהו משטח קוורץ ולא פורצלן.
  4. למינם מורכב מפורצלן ומיוצר באיטליה. גם הוא אחד המשטחים האיכותיים והיפים.
  5. אטלס הינו מותג איכותי נוסף של פורצלן המיוצר באיטליה.
  6. אינפיניטי מיוצר אף הוא באיטליה ונחשב למשטח פורצלן איכותי למדי.

איך לבחור שיש למטבח?

מאחר שיש כל כך הרבה דגמים וסוגים, בואו ונבין תחילה איפה ההבדלים יכולים לבוא לידי ביטוי.

הדבר הראשון שעולה בראשם של אנשים רבים כשחושבים על הבדלים בשיש למטבח הוא המראה. אין ספק שזה אחד הדברים אם כי לטעמנו הוא לא כזה מרכזי.

אנחנו לא באים לומר שהמראה של השיש אינו חשוב, ההיפך הוא הנכון, אך צריך לזכור שלכל יצרן ולכל סוג יש דגמים שונים שיכולים להגיע לעשרות, כך שבדרך כלל נראות ועיצוב שקולעים לטעמכם אפשר למצוא בשלל סוגים.

דרגות עמידות לעומת זאת זה כבר סיפור אחר לחלוטין וכאן באים לידי ביטוי ההבדלים המרכזיים בין הסוגים השונים.

המטבח אומנם נתפס בעיני רבים כמקום החמים ואולי הביתי ביותר אך אם תחשבו לרגע על הדברים, מדובר במקום עם תנאים מאתגרים למדי שנעים בין כיריים ותנור אפייה שפולטים חום, שמן לטיגון, הכנת מזון באופן יומי וכמובן רטיבות. המרכיבים האלה יוצרים סביבה מאתגרת שמחייבת משטחים עמידים.

  1. עמידות לטמפרטורה גבוהה או נמוכה

מחבתות חמות, תבניות וסירים שירדו מהכיריים עשויים לסדוק את המשטח ולכן חשוב להבין מה דרגת העמידות שלו והאם צריך להשתמש באביזרים מגנים כמו תחתיות מבודדות.

מהצד השני יש כאלה שמכינים מזון מורכב שמוקפא באמצעות חנקן נוזלי. גם כאן יש משטחים שיגלו עמידות לצד כאלה שלא יעמדו בלחצים.

  1. שחיקה

הכנת מזון מלווה בקיצוץ, הנחת חפצים שונים על השיש ועוד פעולות אחרות שיכולות לגרום לשריטות ושחיקה. כמו בסעיף הקודם גם כאן יש משטחים שיכולים להתמודד עם האתגר באופן טוב יותר או פחות.

  1. אטימות המשטח

אטימות היא עניין חשוב ככל שהניקיון של המשטח נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם וככל שהמשטח אטום יותר, כך הוא דוחה לכלוך וכתמים. מעבר לכך יש דגמים שניתן לנקות כמעט בכל חומר ניקוי שעולה בדעתכם.

הבחירה בשיש המתאים למטבח

בשורה התחתונה כל הדגמים שהבאנו מעולים ויכולים לשמש כל אחד בלי שום בעיה. יחד עם זאת ישנם הבדלים בין החומרים השונים והעמידות שלהם ולכן על כל צרכן שמגיע לרכוש שיש למטבח להבין את הדרישות שלו והתקציב ובהתאם לאלה לבחור את הסוג.

משטחי פורצלן נחשבים כאמור לעמידים יותר אם כי כדאי להבין שלא כולם זהים ושישנם משטחי קוורץ איכותיים במיוחד. כמו כן צריך לזכור שחברות שונות מייצרות משטחים שונים כך שמי שחושב לרכוש אבן קיסר צריך להבין שהחברה מייצרת גם משטחי קוורץ וגם משטחי פורצלן ועל כן ההפרשים במחירים.

בשורה התחתונה אפשר להמליץ על כל אחד מהדגמים שנסקרו כל עוד הוא מתאים לתקציב, למטבח ויכול לעמוד בדרישות שלכם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.