









מערכת COL
|
יום ב' שבט ה׳תשע״ט
08.01.2019
כשהרבי הדריך את השליח מה לדבר בנאומו • כתב יד קודש
מענה הרבי לרב משה יצחק העכט, שהזמינהו לנאום בכינוס השנתי של ארגון 'תורה ומסורה' ושאל את הרבי האם להשתתף ואם כן - מה לדבר • למענה המלא

מענה הרבי:
מוכרח מכו"כ טעמים. (כנראה על השאלה האם לנאום)
נקודת נאומו (בשמי או לא - כפי שיראה על אתר): הכל מודים שא"א להיות רופא מבלי לימוד חכמת הרפואה ועד"ז – בונה בתים וכו' – ואיך זה אפשר שיגדלו הת' להיות יר"ש - מבלי שילמדום עד"ז?! ובפרט שנשתנו העתים מלפנים – שאז ראו זה הת' בהוריהם וברחוב וכו', ועתה רק בבי"ס יכולים ללמדו עד"ז. וד"ל.
ופשוט שאין מספיק כלל אמירה לת' אשר 15 רגעים ביום עליהם ללמוד מוסר וכיו"ב – באם רוצה ובאיזה ספר שרוצה. ואדרבא – ע"י גישה זו מבטלים חשיבות הענין, באמור הת': הרי כו"כ לימודים בבי"ס, ורובם מכריחים אותי ללמוד ובזמן קבוע וספרים קבועים וכו', ושוכרים ע"ז מורה מיוחד במשכורת וכו' וכו' - ודוקא לימוד זה (דיר"ש) אין לו זמן וכו' - הרי ברור שזהו ענין דמהיכי תיתא וכו' וכו'. – פשוט שצ"ל דבורו עד"ז בכל הברייטקייט ומבלי חת כלל ובקול רעש (ובפרט שכנראה וואקסט א נייער יש וכו' – והלואי שבעוד מועד יגבילוהו. וד"ל) וידבר בתוקף וה' יצליחו.

למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות