מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשע״ח 02.05.2018

תקנות מדורה: עד גובה מטר וחצי, וקוטר שלושה מטרים

מכירים את התחרות של הילדים לקראת ל"ג בעומר, מי יכין את המדורה הגבוהה ביותר? לא השנה: נציב כבאות והצלה חתם על תקנות על הגבלות לקיום מדורות ל"ג בעומר, בשל מזג האוויר החריג הצפוי • כל הפרטים
תקנות מדורה: עד גובה מטר וחצי, וקוטר שלושה מטרים
(צילום: ארכיון COL)

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, חתם היום, מתוקף סמכותו לפי תקנה 8 לתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה על הגבלות לקיום מדורות ל"ג בעומר.

נציב הכבאות אמר כי "אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, ושמירת מרחק מאזורי יער וחורש וחומרים דליקים העלולים לסכן רכוש וחיים".

מוקדם יותר, הוא קיים הערכת מצב במהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האוויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות. בתום הערכת המצב, חתם הנציב על צו המורה על שורה של הגבלות הכוללת בין היתר, את הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד שלושה מטר. יש להדגיש על איסור הדלקת מדורה ביער וחורש גם במקומות המיועדים לכך. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל.

בתוך כך, רשות הכבאות וההצלה לישראל שחררה הודעה אזהרה לציבור, בה נכתב כי "בימים הקרובים, צפויים תנאי מזג אוויר המאופיינים ברוחות מזרחיות ערות המלוות בטמפרטורות גבוהות עד שרביות. תנאים אלו עלולים לגרום להתפשטות שריפה במהירות תוך סיכון לחיי אדם ולרכוש. אנו קוראים לציבור הרחב לנהוג במשנה זהירות בהדלקת מדורות החג. יש להקפיד על כללי הבטיחות כפי שפורסמו באתר הכבאות ברשתות החברתיות. ובאמצעי התקשורת".

ברשות הדגישו כי יש לפעול לאיחוד מדורות מטעמי בטיחות וזיהום אויר. כמו כן, לאור מזג האוויר החריג הצפוי המלווה ברוחות ערות יש להקטין את היקף מדורות על מנת לצמצם את הסיכון שהאש תצא מכלל שליטה.

בנוסף, יש למקם את המדורה במקום נקי מחומרים דליקים, כאשר הדלקת האש תעשה אך ורק על ידי אדם מבוגר, שישמש אחראי וישגיח על הילדים, ויש להדליק את האש עם כיוון הרוח.

עוד נמסר מרשות הכבאות וההצלה כי מומלץ להחזיק בקרבת מקום שני דליי מים, אין להשאיר מדורה ללא השגחה, יש לוודא כיבוי מוחלט של האש טרם עזיבת המקום, וכי במידה והאש יוצאת משליטה יש לחייג ללוחמי האש 102.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.