מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשע״ח 04.10.2017

הטנק שכבש את אוקראינה וסגר מעגל יהודי • מיוחד

בזפרוז'יה שבאוקראינה התקיימה חתונתם של שאול-דוד וחנה. חתונה זו היא עוד הצלחה של מסע טנק-המבצעים הראשון באוקראינה, שאורגן על ידי התמימים בני השלוחים בדרום אוקראינה • לכתבה המלאה
הטנק שכבש את אוקראינה וסגר מעגל יהודי • מיוחד
בזפרוז'יה שבאוקראינה התקיימה בשעטומ"צ חתונתם של שאול-דוד וחנה. חתונה זו היא עוד הצלחה של מסע טנק-המבצעים הראשון באוקראינה, שאורגן על ידי התמימים בני השלוחים בדרום אוקראינה.

מסע טנק-המבצעים חצה את כל חלקה הדרומי של אוקראינה ממזרח למערב, מגבול רוסיה שבצד האחד ועד לרומניה הגובלת בצידה השני. "נכבשו" 20 ערים. ה"טנקיסטים" פגשו למעלה מ-1200 יהודים, למעלה מ200 יהודים הניחו תפילין, מתוכם 70 לראשונה בחייהם. 100 מזוזות נקבעו בבתים, 200 ערכות נש"ק מהודרות ו300 חבילות מזון חולקו ליהודי המדינה.

כינוסי נוער, פגישות עם הקהילות, פעילות לילדים, בר מצוות, קרקפתאות, עשרות ביקורי בית, שיעורים, זהו חלק ממהפכה יהודית, שחוו יהודי המדינה, רבים מהם לראשונה בחייהם!

הטנק, הזועק גאווה יהודית, עצר במרכזי הערים והעיירות השונים והזמין לתוכו את היהודים המקומיים. התמימים ארגנו פגישות עם חברי הקהילות המקומיות, שלא ראו בית כנסת וספרים יהודיים מימיהם, עודדו אותם בלימוד התורה וקיום המצוות, על ידי חלוקת ספרי יסוד יהודיים מתורגמים לשפת המדינה, פגישות אישיות, התוועדויות ועוד.

בין כל הפעילות הענפה בלטו מספר אפיזודות מיוחדות:

שני אחים, מהעיר בירדיאנסק, מחוז זפרוז'ה אין להם בית כנסת בעיר, ואף פעם לפני כן לא ראו דמות יהודית. כאשר ה"טנקיסטים" ביקרו בביתם, לאחר קביעת מזוזה, וחגיגת בר מצווה קטנה לבן הגדול, דיברו איתם על חשיבותו של מחנה קיץ יהודי, הילדים התלהבו מיידית והסכימו, נסעו לקעמפ גן ישראל שבאוקראינה, וב"ה לאחר שבוע נכנסו שם בבריתו של אאע"ה!

נער יהודי מפרבומייסק (מחוז ניקולייב), שברגע הגעתו של הטנק לעירו (שנודע לו בזכות התקשורת הרבה שסיקרה את המסע), כבר עמד מוכן לרכוש לעצמו ציצית עליה שמע רבות. לאחר התוועדות ארוכה עם התמימים אודות גודל ומעלת לימוד התורה וקיום המצוות - מצא את עצמו נרשם לישיבת תות"ל במוסקבה, לשבועיים לימוד על טהרת הקדש.
יהודי בא בימים, מניקופול (מחוז דנייפרופטרובסק. השגחה פרטית נפלאה בפני עצמה כיצד ה'טנק' הגיע לעיר בכלל). ניצול ממחנה עבודה נאצי. בבוא הטנקיסטים לביתו, לאחר שזיכוהו בהנחת תפילין, שלף ממגירת שולחנו זוג תפילין עתיק של סבו, ובדמעות סיפר כי מעולם לא הניחם על אף צוואת אביו.

וכך עוד ועוד. כל יהודי ויהודי עם סיפור אישי ומיוחד. יהודים, שללא ספק ביקור הטנק מבצעים בביתם נחרט על לוח ליבם לעד.

בשבוע האחרון נוסף לו למסע עוד חותם של הצלחה.

הכל התחילה בי"ד מנחם-אב, חנה, השתתפה באירוע בבית חב''ד, שאורגן על ידי שלוחי הרבי במקום לכבוד הגעתו של הטנק לעיר. במהלך האירוע קיבלה על עצמה החלטה תקיפה – היא תינשא אך ורק ליהודי!

כשבועיים לאחר מכן בכ"ז במנחם-אב, בסיום מסע הטנקים, שבתו הטנקיסטים בעיר איזמאיל שבמרחק 11 שעות טלטלה בכבישי אוקראינה מנקודת המוצא של מסעם. מבצעים ביום שישי, הכשרת מטבח והכנת סעודת שבת לאותם יהודים שיבואו להתפלל את תפילות השבת לראשונה מזה עשרות שנים. בשבת הופיע יהודי שישב להקשיב בשקיקה לכל מילה מפי התמימים. בהתוועדות לכבוד שבת מברכים אלול, נשאר שאול-דוד אחרי שהקהל הלך לדרכו, ואמר כי לקראת ראש השנה הקרב ובא, החלטה הטובה שקיבל על עצמו היא להתחתן עם יהודיה בלבד. הוא מבקש את עזרת הטנקיסטים במציאת שידוך עבורו.

אמש, ביום המסוגל י"ג תשרי, עמד שאול-דוד מאיזמאיל בחצר הבית-חב''ד בזפרוז'יה, ואמר לחנה, כי היא מקודשת כדת משה וישראל...

יהי רצון שיזכו לבנות בית נאמן בישראל על יסוד התורה והמצווה כפי שמוארים במאור שבתורה זוהי תורת החסידות. ובמזל טוב.

כאן המקום להודות בראש ובראשונה לשלוחי כ"ק אדמו"ר, הפעילים באזור מסע 'טנק המבצעים', השלוחים הראשיים למחוזות אודסה, זפרוז'ה, חרסון וניקולייב: השליח הרה"ח ר' אברהם וולף, השליח הרה"ח ר' נחום ערנטרוי, השליח הרה"ח ר' יוסף יצחק וולף והשליח הרה"ח ר' שלום גוטליב. על כל עזרתם המרובה בהצלחת המסע, ותמיכתם לכל אורך הדרך.

כמו כן התודה והברכה לכל התומכים הרבים שעזרו וסייעו להצלחת מסע הטנק מבצעים, ובראשם להרה"ח השליח והרב הראשי למדינת רוסיא הרב בערל לאזאר, מנכ"ל קרן לבייב השליח הרה"ח ר' דוד מונדשיין, מנכ"ל קרן מקומים השליח הרה"ח ר' בנציון ליפסקר, יושב ראש איגוד הקהילות באוקראינה, השליח הרה"ח ר' מאיר סטמבלר, השליח הרה"ח ר' פנחס וישצקי והרה"ח ר' יהודה דוידוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.