מערכת COL | יום ט"ז אדר א ה׳תשע״ו 25.02.2016

שנים של השקעה: 770 בפסגת זאב נחשף ● השליח מדבר

ביום רביעי הקרוב יתקיים אי"ה ברוב פאר והדר טקס חנוכת בית-חב"ד פסגת זאב צפון בירושלים בדוגמת 770, במעמד אישים נכבדים ● השליח הרב יצחק קורץ, מספר ל-COL על ההתרגשות וההכנות, המתנה של 10 שנים, סיפור השגחה-פרטית מופלאה עם משפחת התורמים הנדיבה, ועל האירוע החגיגי המתוכנן ● בפנים: גלריית תמונות משלבי הבנייה בדרך לבניין המפואר ● מגזין שישי  770 בפסגת זאב צפון
שנים של השקעה: 770 בפסגת זאב נחשף ● השליח מדבר
770 בפסגת זאב נחשף במלוא הדרו

משה בן-חיים

ביום רביעי הקרוב, יחגג ברוב פאר והדר חנוכת בית חב"ד – 770 בפסגת זאב, לאחר כעשור של ציפייה. חנוכת הבית תעניק תנופה חדשה לפעילות של חב"ד בפסגת זאב צפון, ובסביבה כולה.

השליח הרב יצחק קורץ מספר בראיון מיוחד על ההכנות האחרונות, ההתרגשות הגדולה, וגם על הדרך הארוכה עד למימוש הפרוייקט, לנח"ר הרבי.

"ההכנות בעיצומן", הוא מספר, "עושים 'פנישים' אחרונים, ומזמינים לאירוע. חיכינו לרגע הזה 10 שנים. מיד כשהגענו אני ורעייתי השליחה שרה תחי' לפסגת זאב לפני כ-18 שנה, התחלנו לחשוב איך לבנות מבנה עבור פעילות בית חב"ד. לא רצינו לפעול מתוך מקלט, או חנות, אלא מבניין של קבע. התחלנו באיתור שטח מתאים, ופנינו לגורמי העירייה כדי לבקש הקצאה".

הדברים ארכו זמן רב, ואחרי 7 שנים התקבלה ההקצאה המיוחלת. הרב קורץ לא בזבז זמן, הביא קבלן שחפר בור הכנה ליציקת יסודות, ותלה מיד שלט: "כאן יבנה בית חב"ד פסגת זאב".

מהחפירה, עבר הרב קורץ לאדריכל להכנת תכניות בנייה. "הלכנו לאדריכל שיכין תכניות בנייה 'כמו 770", מספר הרב קורץ. אפילו קיבלנו אישור עקרוני מהעירייה לבנות בלבנים אדומות, אך העדפנו לבנות 'כמו בשכונה' באבן ירושלמית".

השעון הולך ואוזל

הקצאה יש, חפירה גם, ואפילו שלט יפה. אך מכאן ועד להקמת מבנה שכזה, מבחינה כספית הדרך ארוכה. הרב קורץ נאלץ להאריך בכל פעם את היתר הבנייה לתקופה נוספת, עד שחלפו להם 5 שנים. מסתבר שהמקסימום שאפשר להאריך היתר בנייה הוא 7 שנים, ושעון הזמן נראה הולך ואוזל...

מספר הרב קורץ: "עברו חמש שנים, והתחלתי לדאוג. התפללתי לה', וכתבתי לרבי. ואז הגיעה הישועה במפתיע: אני מקבל מייל ממוקד חב"ד (המוכר כ-*3770) הודעה שאדם מסויים מחפש לבנות בית כנסת בירושלים, ומספר טלפון. ברגע הראשון, כמעט מחקתי את המייל. וזאת משום שקודם לכן היו לי כמה הבטחות מאכזבות. אבל במחשבה שניה אמרתי לעצמי: 'אנסה להתקשר ולשמוע במה מדובר'.

"שלום מדבר יצחק קורץ מפסגת זאב", פתחתי את השיחה. "במה מדובר? אתה קבלן? האיש מעבר לקו ענה: "לא, אנחנו מעוניינים לבנות בית כנסת". "וכמה לדעתך זה יעלה?" האיש שאל. אמרתי לו את המחיר המשוער, שהיה סכום גבוה מאוד. והוא ענה מיד: "כן, זה התקציב שהכנו מראש לצורך הבניה". לא האמנתי. אמרתי לו: "אם אתם רציניים, ביום ראשון תגיעו לבית חב"ד ולמתחם ונדבר".

הרב קורץ ששבע בעבר מהבטחות, הופתע לגלות ביום ראשון את התורמים במתחם, בדיוק כפי שנקבע מראש. "היה שם מתי אהרוני אשתו פריידה, יחד עם אחותו הגב' מלכה. מתי התקרב לחב"ד ולחיי תורה ומצוות בטורונטו, ע"י השליח הרב יוסף גנזבורג, שגם יגיע לחנוכת הבית. הגב' מלכה סיפרה שאספה כסף כל חייה לבנות ביכנ"ס לע"נ הוריה".

תוך כדי השיחה הנרגשת, הרב קורץ נאלץ לקטוע לרגע את השיחה כי התורם הנדיב מתי אהרוני מתקשר בקו השני. לאחר כמה דקות, חוזר אלינו הרב קורץ: "אלו אנשים יקרים, של הרבי. הוא התקשר לומר לי שהביא את הפרוכת החדשה לארון קודש שהם תרמו בנוסף להוצאות הבנייה. המשפחה התורמת אמרה לנו: 'אנחנו נותנים את הבניין לרבי".

הרב קורץ גייס לצידו את הרב ישראל ברוד, שיסייע בהכנת מסגרת ותכנון תקציב לפרוייקט. "עוד סיפור של השגחה פרטית", מציין הרב קורץ, שבמהלך אחת הפגישות עם התורם התברר שהרב ברוד הוא גיסו של הרב גנזבורג מטורונטו – רבו של מתי אהרוני. מה שחימם מאוד את הלבבות".

ממשיכים קדימה

גם לאחר התרומה הנדיבה של משפחת אהרוני, נותר סכום גדול לסיום הבנייה ולקבלת 'טופס 4' (אישור איכלוס) , עליו אנו עמלים בעמל רב ע"י תורמים שונים שנחלצו לסייע.

"ב"ה 'קרן מרומים' בראשות הרב משה שילת נתנה הלוואה גדולה, ועם הרבה סייעתא דשמיא וכוח הרבי הגענו עד הלום", אומר הרב קורץ, ומוסיף: "אנו מקוים בקרוב להשלים את כל הבניה. בהזדמנות זו אנו קוראים לנדיבי אנ"ש להיחלץ ולסייע בהשלמת הבנייה".

"הבניין ייתן תנופה אדירה לכל הפעילות ולעבודת הקודש. אנחנו חשים כי המרחב, הפאר וההדר הוא לא רק בבית המפואר אותו אנחנו חונכים כי אם גם בכל יתר העשיה המסועפת שלנו. ישנה רוממות רוח והתעלות, בין כל העובדים ברשת גני הילדים שלנו כך גם בפעילות הנרחבת לנזקקים, וכמובן במכלול הפעילות הרוחנית הנעשית במרחבי השכונה בין האנשים וגם בין שיעורי התורה והפעילות לנשים שהוכפלו לאחרונה ע"י העבודה המסורה של רעייתי הרבנית שרה שתחי' עם נשות השכונה שרק גודלת ועולה ב"ה.

ברצוני לשתף את כל חבריי השלוחים שי' כי הבנין שלנו מלמד כי כל שליח יכול לבנות, עם אמונה ביטחון, והרבה עשייה", מסכם הרב יצחק קורץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.