מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשע״ה 08.01.2015

"תוך עשור נסיים את האנציקלופדיה התלמודית" ● צפו בוידאו

כבר 70 שנה שהאנציקלופדיה התלמודית מלווה את לומדי התורה. בשנת תש"ב ייסדו הרבנים הגאונים ר' ש"י זווין, ר' יהושוע הוטנר ור' מאיר בר-אילן את המפעל הנודע ● הרבי התייחס לאנציקלופדיה ועודד את העוסקים במלאכה להזדרז כמה שיותר, בכדי לסיים את המפעל האדיר הזה ● בשיחה עם מנכ"ל 'יד הרצוג' והאנציקלופדיה התלמודית, הרב פרופ' אברהם שטיינברג, הוא מגולל את העבודה הסיזיפית שמאחורי האנציקלופדיה, היתרונות שלה גם בעידן בו המידע נגיש לכל, וגם: למה הפרויקט לוקח כ"כ הרבה זמן? ● מיוחד למגזין שישי  האנציקלופדיה התלמודית
הרב פרופ' שטיינברג לצד הספריה במכון האנציקלופדיה התלמודית שבבית הכנסת ישורון בירושלים (צילום ועריכת וידאו: צביקי ריבקין, COL)
הרצל קוסאשוילי

את הספרים עם הכריכה הצהובה המפורסמת
'האנציקלופדיה התלמודית' אין צורך להציג, כמו גם את פועלו של הרב פרופסור אברהם שטיינברג בעולם התורני. ידיו רב לו במגוון תחומים ומפעלים תורניים שיזם, כמו גם פרס ישראל לו זכה על פועלו בתחום הספרות התורנית.

הרב שטיינברג בין היתר כיהן במשך למעלה משלוש עשרה שנה כמנהל מכון שלזינגר לרפואה והלכה, ואף חיבר אנציקלופדיה רפואית שזיכתה אותו כאמור בפרס ישראל. במקצועו הרפואי הוא ניורולוג ילדים בכיר, ומנהל היחידה לאתיקה רפואית במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים ועוד.

מאז שנת תשס"ו, עומד הרב שטיינברג בראש יד הרצוג והאנציקלופדיה התלמודית, כשהוא נרתם בכל כוחו למלאכה הזאת, שמטרתה לתמצת ולהגיש את הספרות ההלכתית התורנית על פי התורה שבעל פה.

יום לפני הסערה שנעלה וסגרה את הצירים המובילים לעיר הקודש ובתוכה, נפגשנו עם הרב שטיינברג ושמענו ממנו על העבודה הקשה והיסודית שבעריכת האנציקלופדיה. על התועלת שלה גם בעידן המודרני שהמידע נגיש וזמין ברשת, וגם: למה לוקח להם כל כך הרבה זמן להוציא אנציקלופדיה שכזאת, ואיך זה שבתוך עשר שנים הם חייבים לסיים את המלאכה?

הרב פרופסור אברהם שטיינברג בראיון
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.