מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשע״א 02.08.2011

חשיפה: רבי אלעזר אבוחצירא למד ב'תומכי-תמימים' במרוקו

המקובל רבי אלעזר אבוחצירא ה'בבא אלעזר' זצ"ל שנרצח בסוף-השבוע שעבר על-ידי בן עוולה, למד בישיבת 'תומכי-תמימים' בקזבלנקה - כך נודע ל-COL ● הרב סעדיה דהן, חסיד חב"ד מקרית-מלאכי שלמד איתו שנה רצופה, מספר בראיון בלעדי על הזכרונות מאותה תקופה: "כמו בחורים ב'תומכי-תמימים' של התקופה ההיא במרוקו, ראו כבר אז על הפנים שלו שהוא מיוחד מאוד. אחיו, רבי דוד אבוחצירא סיפר שאחיו רבי אלעזר ידע את כל ספר התניא בעל פה" לסיפור המלא
חשיפה: רבי אלעזר אבוחצירא למד ב'תומכי-תמימים' במרוקו
"ידע את כל התניא בעל-פה". הרב דהן לצידו של המקובל ● צילומים: COL ואתר 'כיכר השבת'

מאת חיים ברון, כתב COL

הרב סעדיה דהאן למד עם המקובל רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל ה'בבא אלעזר' שנרצח בסוף-השבוע שעבר. הרב דהאן, חסיד חב"ד המתגורר בנחלת הר-חב"ד, למד במשך שנה רצופה עם ה'בבא אלעזר' בישיבת 'תומכי-תמימים' בקזבלנקה שבמרוקו.

בעקבות הרצח שזעזע את העולם היהודי, הרב דהאן משחזר לראשונה בראיון בלעדי ל-COL את ההיכרות הראשונה שלו עם רבי אלעזר אבוחצירא, לפני 47 שנים בין כותלי החממה החב"דית.

"אני למדתי בחב"ד במרוקו מהיותי ילד קטן", מספר הרב דהאן. "למדתי בכפרים באזור דאדעס בהרי האטלס, שם נולדתי. למי שאינו יודע, שלוחי חב"ד הקימו מוסדות ב-36 כפרים במרוקו, חוץ מהערים הגדולות ובכך הצילו רבבות-רבבות בני-נוער. 

"משפחת אבוחצירא היו גרים באיזור טאפיללאט, 100 ק"מ מאיתנו. בשנת תשכ"ג, בהיותי בן 19, למדתי בישיבת חב"ד בקזבלנקה קרוב לשנה. שם, בפעם הראשונה, הכרתי את בנו של ה'באבא מאיר" רבי אלעזר זצ"ל".

ממשיך ומספר הרב דהאן: "רבי אלעזר למד כיתה אחת מתחתיי והמחנך שלו היה רבי יצחק מרציאנו. דווקא דמותו של רבי אלעזר נחרטה היטב אצלי, יותר משאר התלמידים, כי שם של 'אבוחצירא' היה דבר קדוש במרוקו והיו מסתכלים עליו כבר אז כאל 'בנם של קדושים'. 

תניא בעל-פה

הזכרונות מתקופת בחרותו של רבי אלעזר בישיבת חב"ד זכורות היטב לרב סעדיה דהאן, למרות שעברו קרוב ל-48 שנים.

"רבי אלעזר, מהיכרותי איתו בתור בחור, היה מאוד חברותי, מאוד נעים שיחה ומעורב עם הבריות. לא הכרתי אותו בלימוד כי הייתי כיתה מעליו, אבל היו לי עימו הרבה שיחות על נושאים שונים כשפעמים רבות דיברנו על הרבי ועל ארץ-ישראל.

"כמו בחורים ב'תומכי-תמימים' של התקופה ההיא במרוקו, ראו כבר אז על הפנים שלו שהוא מיוחד מאוד. אני זוכר אפיזודה שפעם סיפרו לי שמורה העניש אותו ואני כבחור לא הבנתי איך המורה לא מפחד להעניש בן למשפחת אבוחצירא...

"אחיו, רבי דוד מנהריה, למד בישיבת חב"ד במרקש. רבי דוד אבוחצירא סיפר לבני שאחיו רבי אלעזר ידע את כל ספר התניא בעל פה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.