מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשע״ו 24.12.2015

המסרים שמחוללים מהפכה: הכירו את חב"ד במדיה ● מיוחד

זה מרהיב, קצר, קולע, וממוקד. זה פוגע הישר במטרה; תשומת הלב. והכי חשוב: זה מגיע בדיוק בזמן: הכירו את הפרסומים של חב"ד במדיה, שמגיעים לקהלים רחבים, יתכן ובמסגרת רגילה - לעולם לא היו מגיעים לשם ● הכירו את בית חב"ד החדש שאחריו עוקבים למעלה מ-30,000 איש ומגיע בלחיצת כפתור לכל פינה בעולם ● מגזין שישי  חב"ד במדיה
המסרים שמחוללים מהפכה: הכירו את חב
שליח 'חב"ד במדיה', הרב יוסי וייספיש (צילום: שניאור שיף) על רקע חלק מהפרסומים

משה בן-חיים

אחרי הפיגועים הקשים בצרפת, הגיעה הכרזה "צרפת=ופרצת", המסר "אפשר לתקן" בכרזה עם תמונה של שעון מחוגים, הגיע תקופה קצרה לפני ראש השנה. ואי אפשר שלא לציין את הרשימה של הפצועים מגל הטרור, שמתפרסמת בכל יום חמישי, ומעוררת את הלבבות להעתיר בתפילה לרפואתם הקרובה. המסרים ברורים וקליטים, ומוגשים בצורה גרפית נקיה וממוקדת, המותירה רושם.

הכירו את "חב"ד במדיה", הגוף שעומד מאחורי כל אלו, ופרסומים רבים אחרים, ביניהם גם סרטונים מושקעים. הוא משמש כ"בית חב"ד מדיה", העוסק למעשה בהסברה חב"דית ופועל תחת צעירי-אגודת-חב"ד.

"חב"ד במדיה" משמש כ"בית חב"ד" לכל דבר ועניין, בכל נקודה על פני כדור הארץ, באמצעות הכוונה וסיוע בכל עניין יהודי, ובעת הצורך מפנה את הפונים לבתי חב"ד המתאימים.

לא יאומן, אבל כל זה הוקם לפני שנה וחצי בלבד, ומאז הוא "באוויר", ופועל גדולות ונצורות.

הרב יוסי וייספיש, שליח ב"חב"ד במדיה", מספר בשיחה מיוחדת ל-COL על פעילותו.

כך הוקם "חב"ד במדיה"

מה זה "חב"ד במדיה", ולשם מה הוקם?

"כידוע, בכל פעם שהיה מבצע צבאי, מלחמה או בכלל בעת משבר (כמ לפני מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת המפרץ ועוד), הרבי עודד והפיח תקווה. לאורך ההיסטוריה, הרבי הרעיף רוח חיה בעם.

"באותם שנים, היה גם סוג של רעש תקשורתי סביב ה'מבצעים' והמסר של הרבי, בכלי התקשורת שהיו מקובלים באותם ימים. שאלתי את עצמי: ואיפה זה היום? היכן חב"ד מדברת החוצה. החשיפה קיימת בעיקר בתוך המחנה פנימה וציבורים רחבים לא מקבלים את המסר באמצעי התקשורת שלהם, קרי: אמצעי המדיה הדיגיטליים השונים, שהפכו היום לכלי חשיפה עיקרי.

"לפני כשנה וחצי, במהלך מבצע 'צוק איתן', הייתה תחושה של אחדות גדולה בעם ועזרה הדדית, כמו תמיד במצבים מעין אלו. באותם ימים, עסקתי בתחום המדיה, בערוץ 'יהדותון' יחד עם ר' שמואל ביסטריצקי, שנועד למטרה דומה: פרסום החוצה. שם נחשפנו לצימאון הגדול, העם מחפש לדעת. החלטנו יחד עם צעירי חב"ד להרים את הכפפה, ומאז הכל היסטוריה", הוא משחזר.

כבר בימים הראשונים, כל פרסום של 'חב"ד במדיה' צבר אלפי תגובות אוהדות, וכיום עוקבים אחרי כל פרסום כ-30000 איש, זאת מלבד התפוצה ברשתות החברתיות ובאתרים. מדובר בחשיפה אדירה בכל קנה מידה. נוסיף על כך את הרמה המקצועית, המסרים הקולעים שמגיעים בדיוק בעיתוי הנכון.


צפו בוידאו: סרט בהפקת "חב"ד במדיה" מתקופת מבצע צוק איתן

מי עומד מאחורי כל זה, איך מתקבלים החלטות?

"הכל נעשה במשרד שלנו, מתחילתו ועד סופו. החל מכתיבת תסריטים לסרטים, רעיונות, וביצוע. בדברים נקודתיים נעזרים לעיתים בסיוע חיצוני. אבל בגדול - הכל נעשה כאן אצלינו. החומר עובר לפני הפרסום הגהה של צוות הכולל שלוחים והגורמים המוסמכים בצעירי חב"ד. כל פרסום מייצג את חב"ד ודורש הקפדה גדולה".

איך זה עובד, מתי מחליטים איך להוציא מה?

"הכל לפי הצורך. כשקורה משהו, לצד הקדושה גם יש משהו להגיב. כך, למשל, כשהצבא מגיב בירי בעקבות התקפות, אנחנו מוסיפים באור. זו התגובה שלנו, זה הקו הכללי".

מה היה הקמפיין שהותיר בך רושם מיוחד?

"העלנו פוסט לפני ג' תמוז, ובו כתובת מייל למעוניינים לשלוח פ"נ לרבי שיקרא באוהל הק'. הגיעו מאות מכתבים. התופעה המיוחדת חזרה על עצמה גם בכינוס השלוחים האחרון, אז הוצאנו על זה סרטון מיוחד. מכל המכתבים, הדפסנו חוברת שלמה והנחנו באוהל. מדובר באנשים שאינם קשורים לחב"ד וזה מדהים. זה היה משהו שהותיר בי רושם מיוחד. בעקבות הקמפיין הזה, מאות התקשרו לרבי. איך זה קרה? באמצעות המדיה".

"חב"ד במדיה" זה למעשה כמו בית חב"ד?

"זה לא 'כמו' אלא ממש בית חב"ד - לכל דבר ועניין. זו מחלקה בצעירי חב"ד המטפלת באמצעי המדיה. בכינוס השלוחים נקראתי לנאום והסברתי על האפשרות שיש לכל שליח בעולם להסתייע ב'חב"ד במדיה'".

ניצול המדיה לקדושה

יבואו וישאלו: אולי זה לא מתאים שחב"ד תוצג גם ברשתות החברתיות, כמו "פייסבוק", "טוויטר" ואמצעי מדיה דומים?

"אנו ניזונים מהרבי וממה שלימד אותנו. שום דבר בעולם לא יכול להישאר בלי שימוש ראוי וחייבים לנצל אותו לקדושה. הרבי התבטא שכשיש רוחות בחוץ, לא נשארים בבית, אלא לובשים מעיל פרווה כהגנה. צריך לצאת ולפעול, אך חייבים גם להתעטף במעיל פרווה כנגד הרוחות. כל פלטפורמה דיגיטלית צריך לנצלה לקדושה – באופן הראוי. שום דבר לא נוצר ע"י הקב"ה סתם כך.

"חב"ד לא פוחדת לגשת לכל דבר. הרבי היה הראשון שניצל את טכנולוגית הלווין בשידורים חיים, באירועי ה'חנוכה לייב', ועוד. כולם בסוף למדו מחב"ד בעניין הזה.

"ברשתות החברתיות יש מליוני איש שצמאים לשמוע על יהדות. זה פועל גדולות ונצורות!".

מה התגובות שאתם מקבלים?

"בלי סוף. זמן קצר לפני שיחתנו, שלח מישהו בקשה ל'ברכת הבית' ובדיקת מזוזות. כל הזמן זורמות לכאן פניות בכל נושא יהודי. ל'בית חב"ד' שלנו נחשפים עשרות אלפים אחרי כל פרסום.

"בחנוכה מישהו כתב: 'תודה! בזכותכם הדלקתי נרות חנוכה!', או מישהי שעברה דירה מבאר שבע לירושלים והתעניינה על הכשרת כלים. ערכתי ברור, הרמתי טלפון, והכשירו לה את המטבח! זה קרה פה, בחב"ד במדיה...

"כשקורה משהו דרמטי, מייצרים גם סרט וידאו. חב"ד מגיבה גם כשיש בחירות. כל דבר מנוצל לקדושה. בגל הטרור, יחד עם הרב מנחם קוטנר אנו מעלים בכל סופשבוע את רשימת הפצועים לתפילה, ביוזמה שמביאה תגובות חמות.

"עד היום כל הדברים היו מסוקרים פנימה, זו פעם ראשונה שיש סיקור החוצה, ויש תגובות מדהימות מכל העולם!".

אנו כבר מחכים למסר הבא...

(הערת מערכת: אין בפרסום הכתבה משום עידוד להשתמש באמצעי המדיה המדוברים, אלא סיקור על פעילות חב"דית מיוחדת המיועדת לקהל הכללי ומתבצעת על-ידי הגורמים המוסמכים לכך מטעם צעירי-חב"ד).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.