מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשע״ב 08.06.2012

קריית גת: ברית ופדיון הבן ביום אחד

מוניה בלצרקובסקי, עולה מחבר העמים בן 84 המתגורר בקריית גת, החליט להיכנס בבריתו של ארבהם אבינו ● בתום הברית, אליו התלווה הרב שלמה וולפא משלוחי הרבי בקרית גת התברר כי מוניה הינו בכור, ובו במקום נערך גם "פדיון הבן" לסיפור המלא
קריית גת: ברית ופדיון הבן ביום אחד

מאת אשר ישראלי

מוניה בלצרקובסקי נולד כט טבת תרפ"ח 22.1.1928 בדונייצק שבאוקריינה. נלחם במלחמת העולם השניה. מהנדס במקצועו. דובר רוסית ואידיש. כיום בקרית גת.

יום ראשון בבוקר. לאחר בירור שנעשה בבית הכנסת סיפר שעדין לא נימול והביע נכונות לקיים את המצוה "באם לא יעלה כסף". נוצר קשר עם ארגון חב"ד "ברית יוסף יצחק" שזירז את ההליכים ולאחר בדיקת המסמכים ותעודת הלידה לשם בירור הזהות היהודית ובדיקת מצבו הבריאותי נתקבל האישור לעריכת הברית.

למחרת בבוקר - יום שני - המתין רכב שהסיע אותו לעיר בת ים. בשעה 10:30 נכנס בבריתו של אברהם אבינו כשהוא רגוע ושליו ואושר נסוך על פניו. הברית התבצעה בחדר ניתוח ע"י צוות האירגון בהרדמה מקומית. הכל עבר בשלום ב"ה וללא כאבים.

הרב שלמה וולפא משלוחי הרבי בקרית גת כובד להיות הסנדק כשהוא מניח את ידיו תחת ראשו של הנימול. לאחר הברית נודע שהוא בכור ומיד הובהל למקום כהן שקיים את מצוות פדיון הבן. לאחר סעודת מצוה הוסע לביתו בק"ג.

ביום שלישי בבוקר צעד בעצמו כרגיל לבית כנסת חב"ד. לאחר התפילה הוזמן ע"י רב העיר הרב משה הבלין לאמירת לחיים משותפת לכבוד שמחת הברית יחד עם החברים שהתרגשו לראות את 'אברהם אבינו' שלהם שנענה להימול בגיל 84... ואיחלו לו שיזכה לצעוד בקרוב לקבל פני משיח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.