מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשע״ב 08.06.2012

הרבנים הראשיים לישראל בהכנסת ספר-תורה בקזחסטאן

חגיגה מפוארת נחגגה השבוע במרכז חב"ד ליובאוויטש באסטנה לכבוד הכנסתו של ספר-תורה חדש לבית-הכנסת תרומתו של הנגיד מר ירמיהו מטאייב ● את האירוע כיבדו בנוכחותם הראשון לציון הגאון הרב שלמה עמאר והרב הראשי לישראל יונה מצגר, וחגגו עם הקהילה בסעודת מצווה וריקודים סוערים ● שישו ושמחו בשמחת תורה לסיפור המלא
הרבנים הראשיים לישראל בהכנסת ספר-תורה בקזחסטאן

כתב COL

מיד אחרי חג השבועות, חג מתן-תורה, קיבלה קהילת יהודי אסטנה, בניהולו של השליח הרב שמואל קרנאוח, ספר-תורה חדש, שנתרם ע"י הנדיב מר ירמיהו מטאייב לבית-הכנסת של המרכז היהודי.

החגיגה החלה בשעות הבוקר, בתאריך שנקבע בתיאום עם ביקור הרבנים הראשיים לישראל  הראשון לציון הגאון הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר בועידת הדתות השנתית בקזחסטאן בה השתתפו, וכך זכתה הקהילה להשתתפותם הנכבדת ביום חגם.

הרב הראשי לקזחסטאן, הרב ישעיה אלעזר הכהן, מנחה הארוע, הזמין את השלוחים והרבנים לעלות לבמה המפוארת. בזה אחר זה נקראו הרבנים והאורחים החשובים לכתוב אות בספר-התורה ליד הסופר הרב דניאל בלשניקוב השליח לאוסט-קמינגורסק.

על בימת הכבוד ישבו הרבנים הראשיים לישראל, שלוחי הרבי לקזחסטאן, מר אלכסנדר משקביץ, התורם הנדיב מר מטאייב, שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי-עמי וכן ראש הקהילה באסטנה מר דוד בן נני וראש הקהילה של אלמא אטא מר אלברט שלמה שמעוני.

הרב מנחם מנדל הכהן, מנהל התלמוד תורה בביתר עילית, הגיע במיוחד מארץ ישראל לכבד את התורה בכשרונו, והפליא לפאר את הארוע בנגינה. הרבנים הראשיים נשאו דברים בכבוד ספר-התורה וגודל המעמד שמתרחש במקום ובזמן כה מיוחדים.

לאחר שמר משקביץ ומר מטאייב נשאו דברי ברכה בפני הקהל הנרגש, הזמין אותם הרב ישעיה כהן לגשת אל ספר התורה ולהניח עליו את הכתר, בעוד הרבנים הראשיים הוזמנו להוציא את ספרי התורה מבית הכנסת, לקבל את פני ספר התורה החדש וללוותו לארון הקודש. בנגינתו של הרב מנדי כהן תוך שירה וריקודים סוערים של כל גברי הקהילה, הכניסו את ספר התורה למשכנו החדש וערכו את ההקפות המסורתיות.

בסיום ההקפות הוזמן הקהל לסעודת מצווה בחדר האוכל המפואר, וזו נמשכה והפכה להתוועדות חסידית.

בהכנסת ספר תורה השתתפו יהודים מכל רחבי קזחסטאן שבאו להשתתף בסימנר יהדות מיד לאחר הכנסת ספר התורה בארגונו של השליח הרב בצלאל ליפשיץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.