קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







היו ימים: תחנת הרכבת בכפר חב"ד
(יום רביעי, ז' חשוון תשס''ו)

תחנת כפר חב"ד ממוקמת על קו הרכבת בין לוד לתל-אביב, קצת לפני שהמסילות עוברות מתחת למסלול הדרומי של כביש מספר 1 וממשיכות מערבה בין שני מסלולי הכביש. עד לסיום העבודות להכפלת הקו בין לוד לתל-אביב בשנת תשנ"ט, כללה תחנת כפר חב"ד רציף קצר מאוד (כ-50 מטרים) ועליו סככת פח קטנה. התחנה הייתה ממוקמת בין הכביש החוצה את המסילה במקום לבין כביש מספר 1.

בגלל הרציף הקצר מאוד היו הרכבות נעצרות כך שניתן היה לרדת בבטחה לרציף רק מן הדלת הראשונה בכיוון הנסיעה. במערכת הכריזה היו הנוסעים מתבקשים להגיע קדימה על מנת לרדת מהרכבת. במקביל היו הרכבות חוסמות את הכביש שחוצה את המסילה ויוצרות במקום פקקים ארוכים. בתקופת המנדט הבריטי היה סמוך מאד למיקום התחנה הנוכחי מקום עצירה (halt - נקודה מוסכמת על המסילה בה מתבצעת עלייה וירידה של נוסעים, ללא רציף או מבנה תחנה) שנקראה ספרייה (Safariya) על שם הכפר הערבי הסמוך (כיום חורבות הכפר נמצאות בשטח כפר חב"ד).

בשנת תשנ"ט נחנכה התחנה החדשה שמוקמה דרומית לכביש החוצה את המסילה. התחנה החדשה כוללת מבנה תחנה הממוקם על הרציף המערבי, מעבר תת-קרקעי ורציף מזרחי. בסמוך לתחנה מגרש חניה לכ100- מכוניות. בתחנה עוצרות הרכבות הפרבריות בקו בנימינה - תל-אביב - רחובות. הרכבות לבאר-שבע והרכבות נתניה - אשדוד בשעות השיא, אינן עוצרות בתחנה.


למעלה: התחנה הישנה בכפר חב"ד בשנת תש"ד. מתוך מגזין "HaRakevet"
למעלה: התחנה הישנה בכפר חב"ד בשנת תש"ד. מתוך מגזין "HaRakevet"

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


1. זקן אבל זוכר
(2005-11-09 22:35:18)
הרציף היה 5 מטר לא חמישים
2. טעות בידכם
(2005-11-09 23:11:33)
התמונה הישנה שהצגתם היא לא בדיוק כל כך ישנה היא אך ורק לפני מספר שנים בודדות וראיה לכך הבית שנראה מאחור (של משפחת וולפסון) נבנה גם כן לפני שנים מועטות. מחכה לתגובה תודה מראש
3. התמונה היא:
(2005-11-10 02:41:11)
מתקופת המעבר כאשר הזיזו את התחנה כדי לבנות תחנה חדשה
4. "משיח"ניק מדימונה
(2005-11-10 09:58:33)
חשבתי שרק בנושא "משיחיסטים " אתם מפיצים מידע כוזב עתה נראה שגם בעניני "היו ימים אין לכם יד ורגל אבל אשמח להעמיד אתכם על תיקונכם ראשית כל תחנה זו הינה אמנם ישנה לעומת החדשה אך ליודעי דבר תחנה זו בעצם תוקנה לאחר הפסק ארוך של השבתת רכבות הנוסעים בארץ בשנת תש"נ ומקומה נקבע כ25 מטרים מכיוון ת"א למחסום ו"התחנה הישנה" באמת, היתה הרבה אחורה מקביל לביתו של ר יוסף דוידא ע"ה (למי שמכיר) .
5. רכבת לירושלים
(2005-11-10 10:59:28)
מדוע אף אחד לא דואג שהרכבת לירושלים שחודשה לא מכבר תעצור בכפר.כפי שהיא עוצרת בכל התחנות שבהם היא עצרה בעבר
(רק העצירה בכפר בוטלה)
6. רכבת לבאר שבע-קרית גת
(2005-11-10 18:46:55)
מדוע הרוצים לנסוע דרומה לבאר שבע וקרית גת מחוייבים להחליף רכבת רק בתחנת לוד ולשם כך להמתין למעלה מחצי שעה בין הרכבות, במקום לדאוג שהרכבות היוצאות דרומה יעצרו לכה"פ מס פעמים ביום גם בכפר חב"ד או לכל הפחות לדאוג שיהיה מוסכם על הנהלת הרכבת כי תהיה לנוסעים הזכות להחליף רכבת גם בתחנת ת"א ועל ידי כך לחסוך כ40 דקות המתנה בלוד.
7. שתיקה כהודאה
(2005-11-10 21:23:55)
כיאה לאתר מכובד מדוע הנכם לא מתקנים את טעותכם. האם זו היא דרככם.לפרסם מידע מעוות ולשתוק.האם על יסודות אלו מושתת אתרכם. או שלמעשה המערכת אינה מתענינת כלל מציבור הגולשים. אבקש שוב את תגובתכם.תודה מראש


© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן