קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







רעש דקדושה: הקמפיין שסחף את אנ"ש • מיוחד
(יום שישי, כ''ג אייר תשע''ז)
לא פחות מגאוני: רעיון מקורי שסחף מאות חסידי חב"ד ושלוחים ברחבי הארץ, ובלי קופירייטרים ומסעות פרסום 'הדליק' את הציבור: מדבקות שקופות, שהפכו כל רכב ל'טנק מבצעים' פרטי. לא פחות מכך: עד לרגע זה ניתן למצוא פה ושם רכבים שעדיין מסתובבים עם המדבקות של ל"ג בעומר... • מה עומד מאחורי הרעיון המוצלח, ואיך זה 'תפס' בשטח? הרב נפתלי ליפסקר מצעירי חב"ד חושף בראיון למגזין שישי של COL על מאחורי הקלעים של המבצע • וגם: האם צפוי בקרוב קמפיין נוסף? • מגזין שישירעש דקדושה

משה בן-חיים

לא יאומן: אמנם בהשקעה ניכרת במוצרים, אך בלי קופירייטרים ומסעות פרסום עתירי תקצוב, הרעיון המבריק שכבש את חסידי חב"ד: 'רעש דקדושה'. בלי הרבה רעש וצלצולים, הסתובבו רכבים פרטיים של אנ"ש עם מדבקות ועם 'גאוות יחידה' בישרו לכולם: הנה, ל"ג בעומר בפתח וחיברו אלפים מאנ"ש להשתתף בגופם בתהלוכות ל"ג בעומר שהרבי כל כך חיבב וביקש לעשות המקסימום ו'ברעש דקדושה'.

האפקט עבד מעל למשוער, וחלחל לשטח. כדי לשמוע פרטים על מאחורי הקלעים, שוחחנו עם הרב נפתלי ליפסקר על המבצע ועל הסיפורים הקטנים מאחורי הקלעים:

איך בעצם עלה הרעיון?

הרב ליפסקר: "קודם כל, זהו רעיון שכולו 'תוצרת בית'. משלב הרעיון, דרך הביצוע, ובלי קופירייטר וחברת פרסום. איך הגענו לזה? צריך לומר את האמת, שהרעיון לא התחיל מהמדבקות, והן אינן עומדות במרכזו.
נקודת המוצא הייתה, איך מביאים את אנ"ש להיות יותר אקטיביים, יותר מחוברים לתהלוכות. החל מאנ"ש בריכוזים החב"דיים הגדולים, כמו כפר חב"ד, שיכון חב"ד לוד, נחל'ה, שהמטרה הייתה להוציא אותם לערי השדה. וגם לאנ"ש בערי השדה עצמם, איך לסייע להם ולעודד, לא רק לבוא לתהלוכות, אלא גם להיות יותר פעילים ומחוברים.

"נקח את זה עוד שלב לאחור, לתכנון הראשוני: יש רצון לחבר יותר את אנ"ש לפעילות ולחזק את השלוחים בשטח, שהם למעשה עושים את העבודה הגדולה לאורך כל השנה. שאלנו את עצמנו: איך עושים את זה? נצא בקריאה ונעודד?

גאוות יחידה

"זה חשוב מאד אבל צריך משהו הרבה יותר משמעותי. וכך הקמנו אתר התהלוכות שאפשר לכל אחד מאנ"ש להירשם לאחת התהלוכות, וכך ליצור קשר בין המארגנים, המסייעים, וגם לסייע לאלו שרוצים לקבל אינפורמציה על תהלוכה של שליח המוכר להם, או על התהלוכה באזור מגוריהם.
אבל איך מצ'פרים ומדרבנים את המשתתפים ומחברים אותם לעניין? אולי נחלק כובעים לילדים?

"וכך עלה הרעיון של ר' לוי וילנקין מנהל המרכז לעזרי שליחות בצאגו"ח, למתג לכל אחד את הרכב הפרטי, וכך הוא ירגיש שייכות ו'גאוות יחידה', וגם הרכב יעשה את שלו בפרסום ברחובות. רווח כפול, וייתן גם עזרה וחיזוק משמעותי לשלוחים!

"כאן נכנס לפעולה הצוות הגדול של צא"ח, בתחומי הרעיון הכתיבה והביצוע, צוות שלאורך כל השנה עושה גדולות ונצורות לתת מענה של עזרים, חומרים וכל גיבוי נדרש למאות הסניפים, בתי חב"ד ברחבי הארץ."

התוצאות דיברו בשטח: קרוב ל-2000 רכבים הסתובבו בחוצות הערים, ולא ניתן היה שלא להבחין בנוכחות החזקה: רכבים עם 'קונספט עיצובי' חדשני שמשכו תשומת לב רבה.

הרב ליפסקר: "זה תפס והוכיח את עצמו בכל היעדים שקבענו, הן בנוכחות ובתחושת השליחות, והשיג יעדים שלא ציפינו: עצם זה שהרכבים הסתובבו זה עשה פרסום הכי יפה לל"ג בעומר".

עוד מוסיף הרב ליפסקר ומסכם את המבצע: "באתר המיוחד אפשר לסמן באיזו תהלוכה כל אחד משתתף, וגם מסייע. הופתענו שרוב הנרשמים בחרו גם לעזור בארגון התהלוכה, המהלך כבש הורים וילדים."

בצעירי חב"ד חושבים כבר הלאה, ו'הפיילוט' המוצלח מביא כיווני פעולה נוספים בהתאם: "היה פה מהלך מאוד יפה ומוצלח ובע"ה אנחנו רוצים לפתח בכיוון הזה ורוצים לעורר ולעודד שהרבה מאנ"ש ייצאו ויצטרפו לפעילות השלוחים. ובהדגשה שהפעילות של אנ"ש חייבת להיות מתואמת ויחד עם שליח חב"ד בכל מקום.

איך זה חלחל לשטח? מה הפידבקים שקיבלתם?

"בגלל דחיית החופשה השנה במשרד החינוך, דווקא מינפו את זה בצורה יפה. היתה פעילות משותפת עם בתי הספר, וכידוע שהרבי עודד שגם למחרת ל"ג בעומר, אפשר להמשיך בפעילות, ואכן השנה היתה הצלחה מעל ומעבר ב"ה.
אנשים דיווחו כל אחד בסגנונו, היתה להם הרגשה מאוד טובה, גאוות יחידה.

"משהו כללי שלמדתי במשך השנים: מעבר למה שאנשים רוצים לפעול לנח"ר הרבי והמבצעים הק', אנשים מאוד מחפשים הזדהות. הרבה אמרו שחשו הזדהות וגאוות יחידה, וזה חשוב מאוד.

 
'גאוות יחידה': רכב שהפך ל'טנק המבצעים' ברקע מדורת ל"ג בעומר

"ברעיון היה מצד אחד נוכחות חזקה, קונספט עיצובי ומאוד התגאו והרגישו טוב לנסוע עם זה ברחוב. הנקודה הכי יפה שאתה יכול לראות עד היום הרבה רכבים שעדיין לא הסירו את המדבקות וזה אומר דרשני... אנשים מרגישים שהאוטו הפך ל'טנק המבצעים'.

"הסיפורים הקטנים של הרבה מאוד שלוחים, היו סביב זה שהרעיון חזק וגאוני. העובדה הזו נותנת הרבה מחשבות להמשך, עם רעיונות מהסוג הזה - לתת לאנ"ש תחושה של שליחות ושותפות.

האם יש לכם לפעמים געגוע ל'ימים ההם', בהם הכל היה פשוט יותר? ואיך מחזירים את ההתלהבות גם היום לאנ"ש?

"צריכים לחשוב קדימה. מה שהיה פעם היה טוב, אבל העולם והמציאות השתנתה וצריך ללמוד איך לעבוד עם העולם בכל המובנים. אפשר לעשות הרבה דברים טובים באמצעות הטכנולוגיה, וכאן המקום לציין שאנ"ש והתמימים עוזרים בצורה נפלאה. תפקידנו הוא לעורר ולחזק את אנ"ש והתמימים לפעול ולסייע לשלוחים.

לסיום, חושף הרב ליפסקר טפח מההכנות לקראת חג השבועות:

"אנחנו כבר הרבה קדימה, ומתכננים פעילות ארצית גדולה מאוד לקראת חג השבועות הבעל"ט. הוגים כעת דרכים שונות לחבר, ואוכל רק לומר שנמצא באוויר רעיון גדול, שיאפשר לכל בית חב"ד לחבר ולהתחבר עם אנ"ש ולהפעיל אותם."

'רעש דקדושה': הקמפיין שסחף את אנ"ש. למעלה משמאל: הרב נפתלי ליפסקר (צילום: איציק רויטמן, COL)
'רעש דקדושה': הקמפיין שסחף את אנ"ש. למעלה משמאל: הרב נפתלי ליפסקר (צילום: איציק רויטמן, COL)



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה
הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2017 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן