קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







רנו קדג'אר- השקה
(יום שלישי, י''ט אב תשע''ו)
הסגמנט הכי צומח בשוק הרכב מקבל מתחרה חדש וחדשני. קוראים לו רנו קדג'אר והוא הגיע לנסיעת מבחן חמוש בכל מה שצריך כדי להיות להיט מכירות, יצאנו לבדוק.
ב"ה

סופסוף גם ליצרנית הצרפתית יש ג'יפון, נכון שהצרפתים מעדיפים מכוניות קטנות, אבל רנו לא יכולה לעמוד מהצד ולמכור פלואנס, מגאן וקליאו שמסביב כולם מוכרים מאות אלפי יחידות של טוסון, ספורטאז', ושות'.

הקדג'אר הוא בכלל תרגום צרפתי לקשקאי של ניסן (רנו מחזיקה בבעלות חלקית של ניסן) שמצליח להראות שונה לגמרי וקשה לראות את הקשר העיצובי בין הקשקאי לקדג'אר. הצרפתיים רצו שייראה בדיוק כמו המשפחה של רנו והם הצליחו. יש לו נוכחות, קימורים וניפוחים איפה שצריך, פנסי ערפל, פנסי לד מלפנים ומאחור, ניקל בשפע ומראות מתקפלות (חצי אוטומטי) והוא נראה ממש טוב בכל צבע שתבחרו, רק לא לבן.

פתיחת הדלתות מגלה תא נוסעים עשיר באיבזור הכולל בין השאר גג זכוכית, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד אלקטרוני, בקרת אקלים ועוד. הצבע השחור שולט בתא והוא תכליתי מידי. ההפתעה מגיעה עם ממשק הרכב ומערכת המולטימדיה שמדברים בעברית תקנית, לוח מכוונים שניתן לצבוע בחמישה צבעים ותצוגה דיגיטלית משתנה. שיק צרפתי...

גם בסעיף הנדסת האנוש (נקודה רכה אצל הצרפתים), הם עשו הכל, שלמרות הגנים הפולניים שלנו לא ממש מצאנו משהו... בעצם כמעט... זאת אומרת שחוץ ממתג בקרת השיוט שמישהו החליט להניח אותו ליד מרפק הנהג (מה שגרם לה להיכבות שוב ושוב), מתגים על ההגה שלא ברור איך ומה תפקידם, מתקן כוסות שיכול היה להיות ממוקם קצת יותר פרקטי ושליטה על המולטימדיה עם מתגים עתיקים שמוקמים מתחת להגה, לא מצאנו משהו מיוחד וניתן להתרגל תוך מספר שעות.

הסיבה שהעולם עובר יותר ויותר לג'יפונים מורכב ממספר סיבות. בגלל המרחבים העדיפים בתא הנוסעים לרוחב ולגובה, תא המטען הגדול והישיבה הגבוהה. שני היתרונות שנותרו למשפחתיות הם: היציבות על הכביש (כן, לחלק מהג'יפונים יש אזהרת התהפכות!) וצריכת הדלק ובשניהם ניצח הקדג'אר בנוק אאוט (ועל הדרך את הג'יפונים המתחרים). זאת בזכות היציבות שלו גם בכבישים מפותלים וצריכת הדלק שלו שיכולה לנצח גם מכוניות היברידיות והאמינו לנו שזה עוד יותר טוב מאיך שזה נשמע.

שני מנועים לקדג'אר: הראשון הוא בנזין בנפח 1.2 בהספק של 130 כ"ס והשני לוגם סולר בעל נפח של 1.5 והספק של 110 כ"ס וקג"מ עדיף. נשמע לכם קטן מידי בשביל ג'יפון? ממש לא! המנועים המודרניים של רנו ובמיוחד הטורבו דיזל שנבחן אצלנו מאיצים את הקדג'אר יותר מרשים מהמתחרים שמצוידים במנועים בנפח של 1.6 ו-2.0 סמ"ק.

הנסיעה בתוך העיר רגועה מאד ומזכירה נהיגה ברכב היברידי (והיא לא מיועדת לבעלי רגל כבדה...) מחוץ לעיר תחושת הכח מתחזקת ואפשר לצאת בשקט גם לעקיפות תלולות.

לקדג'אר מערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות שמרשימות גם בצורת התפעול שלהם. בין השאר מדובר בבקרת סטייה מנתיב שתופעל דרך הרמקולים בכל פעם שתסטו מהנתיב (אפשר להגביה או להנמיך את העוצמה שלה), מערכת לזיהוי תמרורים (אצלינו הוא זיהה חלקית רק תמרורים של מגבלת מהירות, שוין...), התראה על שטח מת ואורות גבוהים-פונקציה שפועלת נפלא בנסיעות בינעירוניות אבל חסרת יעילות בתוך העיר, ככה זה שמישהו מחליט בשבילך...

השורה האחורית מרווחת אבל לא מגיעה עם פתחי מיזוג וידית עם מתקן לכוסות, תא המטען גדול כראוי לג'יפון.

מחירו של הקדג'אר מתחיל ב 139,990 ₪ (1.2 בנזין רמת איבזורLife ), הגירסא היקרה (1.5 טורבו-דיזל רמת איבזור (Intenseתעלה 157,990₪ ובאמצע יש עוד שש אופציות. אנחנו בחנו את את ה- 1.5 טורבו-דיזל ברמת האיבזור Dynamique שמחירו עומד על 153,990 ₪



סיכום: יש לקדג'אר שלש סיבות כדי לשנות את ההעדפות של השוק הישראלי: ממשק הרכב בעברית, הבטיחות האקטיבית וצריכת הדלק הנמוכה בקטגוריה. הקדג'אר אם כן הוא אחד הג'יפונים הטובים ביותר הנמכרים בישראל.






| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2017 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן