קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







נסיעת מבחן - סיטרואן ג'אמפי
(יום שלישי, ב' אייר תשע''ח)
זהו זה. יש ג'אמפי חדש. הרכב המסחרי של סיטרואן שגם נמכר בשינויים קלים תחת השם טיוטה פרואיס, הגיע לישראל. הוא נמצא איתנו כבר מספר חודשים ונמכר במספרים נאים, יצאנו להתרשם.
ב"ה

התמונות שפורסמו לפני כשנה על ג'אמפי חדש עוררו עניין, התחושה הייתה שהצרפתיים מחקו כל זכר לדגם הקודם, הג'אמפי החדש נראה הרמוני יותר ואפילו נאה בהתייחס לזה שהוא מסחרי. בתיק העיתונות שקיבלנו היה כתוב " סיטרואן JUMPY החדש עוצב ברוח המכוניות הפרטיות ורכבי הפנאי המוכרים של החברה וכך חזית הרכב עוצבה באלגנטיות, עם יחידות תאורה מתקדמות ומכסה מנוע שטוח ואלכסוני", אנחנו חותמים על כל מילה.

תמונות הפנים שהוצגו בישרו על מהפיכה אמיתית, לא עוד רכב הסעות עם מתכת חשופה ומדבקות ענק על איסור עישון, אלא פנים של רכב אמיתי ומפנק, שיכול להתחרות במיניוואנים מתוצרת יפן/ ארה"ב.

כמה כואב שבשל תקן ישראלי הקשור בכלל לתחבורה הציבורית אנחנו לא זוכים לכל ההדר הזה. אז מה הסיפור?

בשל מחסום בירוקרטי שנעוץ אי שם בשנות השישים, אז קיבלו האוטובוסים שהורכבו בישראל הנחה מכובדת מאשר אלו שהגיעו מוכנים מארצות המוצא ואיכשהו זה התגלגל גם למיניבוסים ורכבי הסעות. נכון להיום בשנת 2018 לא משתלם לייבא רכב תשע מקומות כפי שהוא נמכר בחו"ל. לישראל הוא מגיע כדגם קומבי מסחרי ללא חלונות. יש לו תא נוסעים בסיסי עם שלשה מושבים בקבינה, וכמעט ללא איבזור שמזמן כבר הפך סטנדרט. בא נאמר שמזמן לא נתקלנו ברכב מבחן שמגיע ללא מתגים כלל על ההגה. כאן בישראל מרכיבים חלונות מאחור, רצפת גומי, חיפויים בצדדים ובתקרה ומושבים לפי התאמה וצרכי הלקוח.

בפועל החבר'ה בלובינסקי עשו כל מאמץ שרכב המבחן יגיע מהודר באופן מקסימלי וכמעט שאין זכר לטנדר החשוף שהגיע מהמפעל בצרפת. ברכב המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה מקומית הכוללת וויז, מאחור הותקנו ששה מושבים מהודרים, תאורת לד מרשימה בתקרת הרכב, מזגן אחורי עוצמתי ודלת (רק מימין, כן...) חשמלית.

את הג'אמפי החדש אפשר לקבל בשלשה גרסאות מרכב: מדיום, לארג' וסמול. כל אחת מהגרסאות מגיעה עם המווווון מקום. רכב המבחן שלנו בגירסת הלארג' מגיע עם נתון שנראה דמיוני, כן יותר מ-6.000 ליטר של מטען זה אומר שש פעמים תא מטען של טיוטה סיינה.

בהתייחס לג'אמפי הקודם, סביבת הנהג עברה מהפיכה של ממש, המושב נח מאד גם לנסיעות ארוכות, יש בקרת שיוט ובקרת אקלים ובאופן מפתיע הוא גם שקט, התחושה פחות מסחרית, יש אפילו גימיק של ידית הילוכים, בעצם אין ידית הילוכים אלא חוגה קטנה להעברת הילוכים, אוטומטית כמובן.

נסו להחזיק ראש במגוון האפשריות שמציע הג'אמפי. כאמור ישנם שלש אורכים של המרכב, תיבה ידנית או אוטומטית, שלשה סוגים שונים של הספקים, 115 כ"ס, 150 כ"ס ו-177 כ"ס. ושני מנועי דיזל טורבו 1.6 ו-2.0

הגאמפי מאז ומתמיד הפתיע עם כח לא מבוטל בכל סוגי הגירסאות. אנחנו ברכב המבחן שהגיע עם המנוע החזק, עמוסים בתשעה נוסעים, ציוד רב מאחור ועליות תלולות לצפון ועדיין היינו צריכים לשמור על המהירות החוקית. הוא מהיר מאד ביחסית לגודלו ולמרות כל זאת הוא חסכוני מאד.

מחירי הגאמפי מתחילים בסכום של 169,900 שקל למרכב SMALL, 1.6 דיזל טורבו 115 כ"ס, ידני ומגיעים עד ל239,900 שקל מרכב LARGE 2.0 דיזל טורבו 177 כ"ס, אוטומט.

רשמית המחירים הללו לא כוללים את ההתקנות המקומיות, בפועל נרמז לי באולם התצוגה שניתן לקבל את כל זה במחיר הרשמי של הרכב.

סיכום. הג'אמפי החדשה טובה הרבה יותר מקודמתה, שודרגה כמעט בכל דבר ותתאים גם למשפחה המורחבת, אלא אם כן אתה מחפשים מיניוואן אמריקאי מפונק בו תשלמו הרבה יותר דלק ולא תגיעו למרחבים העצומים של הגאמפי.






| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן