קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







נסיעת מבחן – פורד אדג'
(יום שני, ג' חשוון תשע''ח)
קרוסאובר נוסף מתוצרת אמריקה הגיע אלינו למבחן ב"אלה ברכב".
ב"ה

אם יש משהו שמאפיין את התרבות האמריקאית זה ה-SUV, האמריקאים אוהבים את הכל ביג וכמובן גם את המכוניות שלהם.

כך גם הפורד אדג', קרוסאובר בינוני שמתהדר בדור השני שלו בעיצוב דרמטי יותר. מאחור הוא נושא פס תאורה לכל רוחבו ובכל השאר הוא גדול ובעל נוכחות, אין כאן בשורה עיצובית ולא היינו מגדירים אותו "יפה" אבל הוא בהחלט מרשים.

גם אחרי יומיים התקשינו להגדיר את הסגמנט שלו ומי בדיוק המתחרים שלו, אפילו באולם התצוגה לא ידעו לתת לנו תשובה מדויקת, אולי זה בגלל התמחור שלו שמתחיל ב-265.000 ₪ ומטפס עד ל-315.000 ₪ לרכב המבחן שהגיע ברמת האבזור הגבוהה.

ברמת האבזור "טיטניום פלוס" הוא מגיע עם כל הפינוקים, נראה שבפורד נתנו יד חופשית לאדג' לקבל כמעט את כל הפאר והאבזור שקיים במחסני פורד.

זה מתחיל בתא נוסעים מפואר, עם ריפודי עור בצבעי קוניאק, משהו שניתן לקבל בדרך כלל רק במכוניות אקזוטיות, חימום ומיזוג למושבים החשמליים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי (ללא אוטו הולד), מיזוג חזק, מערכת יעודית לנהגים צעירים, שמאפשרת הגבלת מהירות ועוצמת השמע הנשמרת בזיכרון מפתח הרכב, מצלמה קדמית ואחורית מקורית, תאורת אווירה והרשימה עדיין ארוכה, לא מצאנו כאן משהו מסעיר או יוצא דופן וגם תנוחת הנהיגה לא מושלמת אבל נעים מאד לחיות אתו ביומיום ולהתרגל לכל האבזרים והגאדג'טים.

כמו כל יצרן שמנסה להפחית את זיהום האוויר, ניתן לקבל גם מנוע 2.0 טורבו (245 כ"ס) מעבר למנוע המוכר והחזק של פורד בנפח 3.5 ליטר, שמפיק 285 כ"ס. אנחנו קיבלנו את המנוע הגדול ובאמת שלא היו תלונות, הוא חזק בדיוק כמו שהוא נשמע ופשוט תענוג לגמוע איתו מרחקים או לבצע עקיפה בכבישי הצפון.

בטיחות אקטיבית. יש בקרת סטייה מנתיב (אקטיבית מידי...) וזיהוי כלי רכב בשטח מת, אבל אין לצערנו בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית וזה בהחלט חסר.

מערכת המולטימדיה, לא מציגה חידוש מיוחד. כמו בדגמי פורד אחרים שכבר ראינו היא מחולקת לארבעה אזורים ויחסית היא קלה לתפעול ומסונכרנת עם מחשב הדרך שהוא מעט מיושן...

אם נוחות נסיעה נמצאת ברשימת העדיפויות שלכם בבחירת רכב, תרשמו לעצמכם שהאדג' הוא אחד הרכבים הנוחים ביותר שנהגנו עליהם.

המושב האחורי הוא בהחלט הסיפור, מרווח הרגליים עצום, יש כמובן מיזוג אחורי, תאורת לד, חימום למושבים וחלון שמש ענקי.

תא המטען, שמגיע עם כיסוי מותאם הוא הגדול ביותר שפגשנו אי פעם ברכב סידרתי. נתון של 1110 ליטר הוא גדול יותר מכל מיניוואן שנמכר בארץ, ועדיין זה לא משהו שאפשר להעביר במילים, צריך פשוט להעמיס ולהעמיס ולהעמיס כדי להבין עד כמה הוא ענק, הפתיחה והסגירה כמובן חשמליים וניתנים לפתיחה ע"י הרגל.

האדג' מצויד במערכת הנעה כפולה (שעוזרת על הדרך מאד, ביציבות על הכביש) ובמרווח גחון מכובד של 203 מ"מ, מעולה בשבילים, אבל לא מיועד לשטח טכני.



סיכום: הפורד אדג' הוא ההסבר מדוע האמריקאים כ"כ אוהבים את הקרוסאובר שלהם.






| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה
הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן