קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







נסיעת מבחן – סיאט אטקה
(יום ראשון, א' תמוז תשע''ז)
לקח זמן לחטיבה הספרדית של קונצרן פולקסוואגן להצטרף לטרנד העולמי. כן, לסיאט לא היה עד היום רכב פנאי ועכשיו שכבר יש, יצאנו לבדוק האם למובילי הקטגוריה יונדאי וקיה יש מה לדאוג.
ב"ה

כנהוג בקונצרן פולקסוואגן יש לאטקה אחים, כך שיחד עם תחילת השיווק של האטקה החלו להתגלגל על כביש ישראל הטיגואן של פולקסווגן ובעתיד הקרוב נראה כאן גם הסקודה קוראק.

האטקה משווק בישראל בארבע רמות גימור. מחירו של הבסיסי עומד על 140.000 ₪ ומתחרה ראש בראש מול מובילי הקטגוריה יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.

בטרם קבלת המפתחות אני לומד על רשימת האיבזור הארוכה שחלקה ניתן לקבל כבר בדגם הבסיס והשאר כמובן בתוספת תשלום. הדגם המאובזר ביותר נמכר במחיר של 186.000 ₪ אנחנו קיבלנו את רמת הגימור השנייה שמחירה עומד על 145.000₪.

בשונה ממתחריו האטקה ניחן בצניעות והוא מזכיר לנו סיאט לאון מוגבהת ופחות ג'יפון רב רושם כמקובל בקטגוריה.

פתיחת הדלתות מגלה לנו תא נוסעים יקי ומסודר, כל דבר נמצא במקומו ולא תצטרכו הסברים על התפעול, מסך המגע כמובן מקורי ופשוט תענוג לתפעל את הדבר הזה.

חבילת האיבזור ברכב המבחן כוללת בין השאר פינוקים כמו בלם יד חשמלי, מקומות אחסון בשפע, משענת יד מתכווננת, מראה מתכהה, תאורת פנימית מסוג לד. המושבים נוחים וחובקים אך כמו יתר התא הם מעט קודרים. (טוב יש פסים כחולים בבד המושבים...)

ברמת הבטיחות קיבלנו איבזור שבעבר ניתן היה לקבל רק ברכבי יוקרה כמו התראה על שטח מת, חיישני חנייה היקפיים ועוד

אם נראה היה לכם שהאטקה קצר ורזה יותר מהמקובל, פתיחת הדלתות מאחור מאששת שזה נכון ובהחלט לגבוהים עלולה להיות בעיה עם המרחב. פתחי מיזוג במושב האחורי קיימים כבר מגירסת הבסיס. תא המטען מצוין, גדול ונח להטענה.

המנוע והגיר הם פנינת הרכב. ממנוע בנפח 1.400 סמ"ק חילצו הספרדים 150 כוחות סוס בריאים שמזניקים את האטקה תוך 8.6 שניות למאה קמ"ש. את המנוע מלווה תיבת בת שבעה הילוכים שפחות אוהבת את העיר ומסתדרת היטב בנסיעות מחוץ לעיר. גם את כח המנוע הרגשנו בעיקר מחוץ לעיר.

כל כך התרגלנו לשילוב של מנועי הטורבו ותיבת ההילוכים של קונצרן פולקסאווגן עד שכמעט שכחנו שעד לפני מספר שנים היינו נוסעים במנועים בעלי נפח של 1.600 סמ"ק עם הספק של 100 כ"ס... את המהלך העולמי של הקטנת המנועים ללא ויתור על כוח וצריכת דלק נמוכה מוביל בהצטיינות ובפער די גדול קונצרן פולקסוואגן.

צריכת הדלק הנמוכה היא גם בזכות פונקציית כיבוי והדלקה בכל עצירה וניתוק של שני צילינדרים עצמאית במהלך הנסיעה וזה כמובן תלוי בסגנון הנהיגה שלכם.

סיכום:

היתרונות של האטקה על מתחריו בולטים כבר מהתחלה. המנוע הנהדר עושה בי"ס למתחרים, הנדסת האנוש, מערכת המולטימדיה וכל השאר מעולים.

וכן, היינו שמחים לקבל את האטקה עם עיצוב קצת יותר שמח ויותר מקום ליושבים מאחור. אז אם מרחב הרגליים מאחור זה לא משהו שחשוב לכם אתם חייבים לקחת אותו לנסיעת מבחן, כי בלי הבעיה הזו האטקה הוא אחד המשובחים בקטגוריה.






| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה
הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן