קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







נסיעת מבחן – סאניונג רודיוס
(יום שני, י''א טבת תשע''ז)
המיניוואן הוותיק של סאניונג התחמש לאחרונה במנוע ותיבת הילוכים מודרנית, יצאנו לבדוק.
ב"ה

אנו מציינים בימים אלו שלש שנים לפתיחת המדור "אלה ברכב". במהלך תקופה זו העלנו לכאן מעל שמונים סקירות שברובם הגדול הם מיניוואנים ורכבי סטיישן. מבחן הרכב הראשון שפורסם היה על הסאניונג רודיוס שבדיוק אז קיבל חזות חדשה ונעימה יותר. באופן סימבולי הוא הגיע אלינו שוב שבאמתחתו מספר שיפורים חדשים בעיקר בתחום ההנעה וגם הגה מודרני יותר.

בישראל כידוע אין מבחר גדול של מיניוואנים ולכן מבחן כזה הוא סוג של "מאורע", בעיקר למשפחה ששמחה לצאת לנסיעה בהרכב מלא מבלי לנהל את הוויכוח הקבוע "מי יישב בשורה השלישית".

בעיצוב החיצוני לא נעשה שינוי והוא נותר כמו שהיה, גדול וקצת חסר פרופורציות. הדלתות גדולות ונפתחות החוצה, כולל האחוריות וללא הזזה כנהוג במיניוואנים.

הדבר הבולט בכניסה לרכב, הוא הטיפוס לתא הנהג. סאניונג שמתמחה בעיקר ברכבי שטח, בנתה את הרודיוס בגובה מעל הממוצע הרגיל במיניוואנים. מצוין למי שאוהב לנהוג גבוה, קצת בעיה לילדים ונשים שמתקשים לטפס אל תא הנוסעים.

רשימת האיבזור מונה בין השאר הגה חדש ומודרני עם מתגי שליטה חביבים, מראה פנימית נגד סינוור, בקרת שיוט, מחשב דרך, מראות מתקפלות (לא אוטומטיות), מחזיקי כוסות ועוד. תא הנוסעים מתחיל להתיישן והנדסת האנוש לא משהו, לוח המחוונים, בקרת האקלים, ומערכת המולטימדיה המקומית סובלים מהשתקפות השמש, וברזי כיוונן מושב הנהג לא הצליחו לגרום לנו למצוא תנוחה נהיגה טובה.

יש מספיק תאים לטלפון הנייד ולמסמכים. מחשב הדרך מצוין ולא תחמיצו את המידע לנהג עם שתי צגי מהירות.

המושב האחורי הוא חגיגה למשפחה. סוף סוף מיניוואן עם שבעה מקומות אמיתיים, מגשי טיסה בשורה השנייה, מיזוג ותאורה בשפע והמון המון מקום.

תא המטען גדול ומכובד אבל חסר לו הבור שבולע הכל, שקיים בדרך כלל במיניוואנים אמריקאים.

כאמור המנוע חדש. הנפח עלה ל-2.200 סמ"ק, תיבת ההילוכים הפכה למודרנית והיא מונה כעת שבעה מצבים, ההספק טיפס מ-155 כ"ס ל-178כ"ס והוא מושך את כל החמש מטר אורך, כמעט שתי מטר רוחב ו-1.850 מטר גובה עם כל הציוד האנושי בצורה מרשימה. התחושה נמרצת למרות הנפח הצנום והוא לא נופל בכוחו ממנועים בעלי נפח גבוה יותר. צריכת הדלק נעה בין 8 ל 10 ק"מ לליטר, נתון די סביר לתנאי המבחן.

הרודיוס צבר בשנותיו בארץ קהל מעריצים בשל אמינותו המופלגת, כך שיהיה לכם קל מאד למכור אותו כשתרצו. מחירו של הרודיוס עומד על 213.000 ₪.

סיכום: השידרוג שנעשה במנוע הרודיוס ויחד עם המתגים החדשים הופך אותו למוצר טוב יותר. הוסיפו לכך צריכת דלק טובה יותר מהמתחרים ותקבלו חבילה הוגנת.



בשנת 2016 נמכרו 148 יחידות של הרודיוס. ואגב, מלך המינוואנים בישראל לשנת 2016 (מעל 700 יחידות) הוא הקיה קרניבל שמגיע לישראל תחת אותו יבואן של הרודיוס.






| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה
הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2017 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן