קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







נסיעת מבחן - פורד פוקוס
(יום שישי, ט' תמוז תשע''ו)
פוקוס חדשה נחתה בארץ. היא מציגה מתיחת פנים, מנוע ותיבת הילוכים חדשים ושיפור ברמת האבזור. יצאנו לבדוק.
ב"ה
בשנת 2009 נפלה החלטה בפורד ישראל ששינתה לחלוטין את שוק הסטיישן והיא להשוות את מחירה של הפוקוס סדאן לגירסת הטורר (סטיישן בלע"ז ). תוך תקופה קצרה המגמה השתנתה ואלפים גילו העדפה לגירסה בעלת תא המטען הגדול והפרקטי שנמכרה ללא תוספת במחיר, השאר כמו שאומרים, היסטוריה. בעקבות ההצלחה מוצעים כיום בסגמנט המשפחתיות אחד עשר דגמים המכונים סטיישן!
הפוקוס הקודמת נמכרה במספרים נאים, אך לפני כשנה הופסק יבואה לישראל בשל בעיות מכניות בגיר הרובוטי בעל המצמדים היבשים, שהתחמם יתר על המידה, מה שפגע לא מעט בתדמית של פורד. אבל כל זה נגמר, הפוקוס החדשה מגיעה עם גיר אוטומטי חדש ומנוע חזק שעליו נרחיב בהמשך.
מתיחת הפנים מתבטאת בעיקר בגריל החדש והנאה ותאורת לד מלפנים ומאחור, ברמת הגימור טיטניום ( תוספת של 5.000 ₪ ) תקבלו צמיגי מגנזיום 18 ועיטור כרום מלפנים ובמסגרת החלון.
פתיחת הדלת (הכבדה...) מגלה לנו את תא הנוסעים המצוין של הפוקוס, עם מחטי התכלת הייחודיים, הנדסת אנוש טובה (קל להתמצאות בכל הלחצנים ורק בגלל המתגים הלא אינטואיטיביים בהגה הורדנו את הציון ל-9), בקרת אקלים בעלת שתי האזורים, תא מרכזי עם משענת ליד ימין (שהיה חסר בדגם הקודם) ומה שבעיקר תופס את תשומת הלב היא מערכת המולטימדיה הענקית בהתקנה מקומית שכוללת וויז, פנגו ומצלמה אחורית ולדעתנו היא אחת מהטובות בקבוצה. בתיבת הביקורת שלנו ציינו, שהיינו שמחים לתא נוסעים פחות שחור, מקום לרגל שמאל, תאים שימושיים ותאורה אישית לנהג ולנוסע.
מעבר למושב האחורי מגלה שקצת צפוף ומרווח הרגלים לא משהו והאמת שגם מלפנים קצת צפוף, אין פתחי מיזוג אחוריים אבל בזכות החלונות הכהים לא שמענו תלונות מיוחדות על מזג האוויר.
תא המטען מזכיר לנו , מדוע אנו מעדיפים מכוניות סטיישן. הוא קל להעמסה ומציע נפח מרשים.
מנוע הטורבו החדש מספק 150 כוחות סוס (מי יאמין שרק לפני מספר שנים, נמכרה כאן פוקוס עם 102 כ"ס ) מנפח של 1.500 סמ"ק. המנוע הזה חזק מאד ואם לא תהיו עירניים אתם עלולים לאבד את רישיון הנהיגה שלכם. למנוע שכזה חשוב שתהיה אחיזת כביש טובה ובפוקוס היא לא רק טובה היא מדהימה. הפוקוס נצמדת לאספלט כאילו מישהו שם תחתיה מגנט רב עוצמה.
צריכת הדלק בימי המבחן שכללו בעיקר נסיעה מחוץ לעיר עמדה על 14 ק"מ לליטר וזאת בתנאים רגועים מאד. ברור שאם תחליטו להשתמש בכל 150 כוחות הסוס הנתון ירד לאיזור ה-10 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות, לא מגיעה הפוקוס עם מערכות הבטיחות החדשות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטח מת וכדו'
מחירה של הפוקוס טורר עומד על 130.000 ₪ לרמת הגימור "טרנד" שנבחנה. 135.000 ₪ לרמת הגימור "טיטניום" ו-138.000 ₪ לגירסת הדיזל עם תיבה רובוטית חדשה.


לסיכום: יש משהו מלהיב שריחף באוויר בכל ימי המבחן, ולא התפוגג גם אחרי שהוא הסתיים. נכון, מבחינת המרחב לנוסעים מאחור יש מתחרים טובים יותר, אבל בכל מה שקשור לנהיגה, אין לפוקוס הרבה מתחרים.






התמונות שצורפו לסקירה הם מרמת הגימור "טיטניום"




| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה
הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2017 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן