קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







מי רוצה להיות מנהל? פולקסווגן פאסאט
(יום חמישי, י' סיון תשע''ו)
ב-1996 הפתיעה פולקסווגן את עולם הרכב עם הדור החמישי של הפאסאט. בן יום היא הפכה להיות אמת מידה ל"איך צריך להיראות רכב מנהלים". בשנה שעברה הגיעה לישראל הפאסאט החדשה ונראה שהיא ממשיכה להיות מורת הדרך בסגמנט. אבל השאיפות של פולקסוואגן לא נעצרות בקטגוריית המנהלים ובאמצעות גירסת הפרימיום, היא מתייצבת מול רכבי יוקרה כמו מרצדס ולקסוס, קשרנו עניבה ויצאנו לבדוק.
מאז התפרצותם של רכבי הפנאי לחיינו, כמעט כולם הספידו את סגמנט המנהלים. נראה שדווקא היצרנים לא מתפעלים מהתחזיות השחורות וכך הגיעו אלינו בתקופה האחרונה: סונטה, פאסאט, סופרב ומאליבו חדשים. גם אנחנו אחרי יומיים בפאסאט מתחילים להפנים שעם כל ההערכה לרכבי הפנאי, הם לא יכולים להוות תחליף לרכב מנהלים.

שתי רמות גימור לפאסאט ושלשה סוגי מנועים. גירסת הבסיס היא ה-1.4 טורבו שמתחרה ברכבי המנהלים כמו המאזדה שש, סופרב וכו', בקצה הסקאלה יש את גירסת ה"פרימיום אינטראקטיב", הסופר מפוארת שמחירה מתקרב לרבע מיליון ₪, שכאמור רואה את עצמה מתחרה בדגמי היוקרה של מרצדס, לקסוס אאודי וב.מ.וו, וזו הגירסה שהגיע אלינו למבחן.

שלשה מנועים לפאסאט: מנוע טורבו 1.4 בהספק של 150 כ"ס, 1.8 ליטר עם 180 כ"ס וגרסת מנוע דיזל TDI 2.0 ליטר עם 150 כ"ס. גרסאות הבנזין קיבלו תיבה בעלת שבעה הילוכים וגרסת הדיזל תיבה בת שישה הילוכים.

אנחנו נהגנו בגירסת ה-1.8 שמאיצה את הרכב ברגיעות לעבר מהירויות בלתי חוקיות בעליל. נתוני הביצועים במנוע ה-1.4 עומדים על 8.4 שניות מ- 0 ל- 100 קמ"ש ו- 7.9 שניות לגירסת ה-1.8. צריכת הדלק היא בהתאם לאופי הנהיגה, רגל רגועה תשיג גם צריכת הדלק של 14 ק"מ לליטר. שאפו!

לפאסאט שורה של חידושים טכנולוגים המוגשים בצורה אלגנטית, לא תצטרכו לשבור את הראש איך מפעילים את כל הפונקציות, 24 שעות מקבלת רכב המבחן כבר שלטנו בתשעים אחוז מהם.

העיצוב החיצוני של הפאסאט הוא יוקרתי קלאסי. בפולקסוואגן כרגיל לא ממהרים לשנות עיצוב והפאסאט החדשה די דומה לדגם היוצא, אך נגיעות העיצוב החדשות הופכות את היצירה הזו לאלגנטית ודינמית גם יחד. מבפנים נעשתה עבודה יסודית ומהנדסי הרכב הצליחו להגדיל את מידות הפנים מבלי לגעת כמעט במידות החוץ (גם כך הפאסאט ארוכה).

הפאסאט מרווחת ואת זה הרגשנו גם כשמאחור התיישבו נוסעים גבוהים ורחבים. המושב האמצעי מאחור קטן וצפוף ותעלת ההינע משאירה את המושב רק לנמוכים של ממש. תא המטען עבר תכנון מחדש והוא מציע גודל של 586 ליטר, יותר מסטיישן מקבילה!

רשימת האבזור בפאסאט ובמיוחד ב"פרמיום" עשירה וארוכה, אז הנה חלק מהרשימה: מערכת שמרגישה כמו בחדר בקרה של חברת אבטחה הכוללת ארבע מצלמות ותמונת 360 מעלות מסביב לרכב (קיימת כסטנדרט בכל הגרסאות), מערכת המתריעה על עייפות, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, שבולמת את הרכב בכל עצירה ללא צורך ללחוץ על דוושת הבלם (אהבנו והשתמשנו), חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, מושבים חשמליים עם 12 מצבים וזכרונות, מסז' במושב נהג, אוורור וחימום של מושבי העור השחורים (חובה באקלים הארץ ישראלי), פתיחה והתנעה ללא מפתח בכל אחת מהדלתות! חיישן המיועד לפתיחת תא מטען באמצעות הרגל,(אהבנו מאד) ופנסי LED בתאורה הפנימית.

הגג החשמלי ענק ומרשים. רק שהכיסוי שלו עדין ודקיק והוא מתאים יותר למדינה אירופאית, בימים חמים בארצנו, זה עלול להוות בעיה.

כל יצרן שמכבד את עצמו כדאי שיבוא לחזות במערכת המולטימדיה של הפאסאט (ואנו מדברים על זו שהותקנה ברכב המבחן ברמת הגימור "אינטראקטיב") עם מהירות תגובה שבעבר היה ניתן רק לחלום. היא כוללת כמובן את כל הפונקציות המקובלות וכרטיס של 32 ג'יגה לאחסון מוזיקה (אבל אין וויז, במקום זה ישנה מערכת מרשימה מאד אך תפעולה כולו באנגלית, חבל).

הפאסאט (בגירסת האינטראקטיב) היא הראשונה שמשתמשת בלוח המכוונים שהוצג עד כה רק בדגמי Audi. המערכת מציעה לוח שעונים וירטואלי אלקטרוני בעל מסכים מתחלפים, שגורם לפאסאט להרגיש בנוח מול רכבי יוקרה ואף להתעלות עליהם, בוודאי בגירסאות הבסיס שלהם.



סיכום: הפאסאט ממשיכה להוביל את הקטגוריה בכל היבט ואפילו בצריכת הדלק. אתם לא חייבים לקחת את הגירסא המפוארת כדי לקבל את כל מעלותיה. גם גירסת הפתיחה מרשימה ואיכותית. אם תלכו על הגירסא הבכירה אנו מבטיחים לכם את אחד מרכבי המנהלים הטובים ביותר.






| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2017 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן