קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







מבחן רכב - קאדילק XT5
(יום ראשון, כ''ב תמוז תשע''ז)
תקווה גדולה מונחת על כתפי ה- XT5 החדש ואיתה מקווים בקאדילק להכפיל את מכירות המותג כבר בשנה הקלנדרית הנוכחית, יצאנו לבדוק.
ב"ה

את ההתרשמות שלנו על הקאדילק CTS תוכלו לקרוא כאן. אז אחרי שהחזרנו את מפתחותיו, מיהרנו לקבל סקירה קצרה על ה- XT5 החדש ולצאת לדרך. כאמור מדברי הפתיחה, זהו המוצר המרכזי שאיתו מתכוננים בקאדילאק ישראל, להצליח בשוק היוקרה ולמכור במספרים נאים. רכבי פנאי כידוע מעלים את המכירות אצל כל יבואן. בהתחשב בתמחור האגרסיבי של ה- XT5 , 334.000 ₪ לגירסה הפותחת (זול יותר מהCTS בעשרות אלפי ₪) וברשימת האיבזור המפוארת, יש לקאדילק סיבה אמיתית לפתח ציפיות למכירות נאות.

נראות ואפקט הגעה היא אחד הדברים שחשובים ללקוחות הסגמנט ול- XT5 פשוט יש את זה! הפנסים הנוזלים עם תאורת הלד מדהימים ובלילה והם מספקים מופע תאורה שיקרא גם לשכנים... אפילו ידיות הרכב מאירות למרחוק מיד עם התקרבות הנהג לרכב, בקיצור לא רכב למופנמים.

רגע לפני שנספר לכם על תא הנוסעים העשיר אנו רוצים לשתף אתכם בחוויה שעברה עלינו במהלך ימי המבחן. לעיתים יש לנו נטייה לזלזל בכל אביזרי הבטיחות שנוספים עלינו חדשות לבקרים תוך שאנו מצקצקים שהכל משמיים ומכוונים אצבע כלפי מעלה... וזה כמובן כך. רק שכמו בפרנסה, אנו מצווים לצאת לעבוד, יש לנו בהחלט גם חובת השתדלות לדאוג לבטיחות ילדינו, שזה אומר שלא יוצאים לדרך לפני שכולם חגורים (אפילו שזה רק נסיעה לגן...) וכן, גם לשים לב בקניית או קבלת רכב ממקום העבודה ולתת עדיפות לרכב בטיחותי יותר.

במהלך ימי המבחן נקלענו לסיטואציה שהזכירה לאחד הבוחנים תאונה שהתרחשה לפני מספר שנים במסגרתה מצא את עצמו זרוק בשולי הכביש, בשל איבוד שליטה על הרכב, שרק בנס גמור יצא ממנה ללא שריטה.

במסגרת המבחן שייטנו במהירות חוקית בכביש שש, שבמהלכה יצאנו לעקיפה ולא הבחנו ברכב שנסע במקביל (ברכב המבחן מותקנת כסטנדרט התראה על רכב בשטח מת, אבל היא קטנה ולא תמיד ניתן להבחין בה) תוך כדי התקדמות לנתיב העקיפה, צפרה בהיסטריה מכונית גולף שהופתעה למראה רכב הפנאי הגדול שנכנס לתוך נתיב הנסיעה שלה. הצפירה תפסה אותנו לא מוכנים והנהג עשה טעות אינסטינקטיבית תוך כדי שהוא מושך את ההגה ימינה בחזקה, במטרה לחזור לנתיב. ברכב נורמלי זה יכול היה להיגמר בתאונה קלה במקרה הטוב אולי אף בהתהפכות.

ה- XT5 למרבה ההפתעה למרות הגובה שלו, לא התרשם מכל זה והפעיל את שלל מערכות הבטיחות שהוא מצויד בהם (ההנעה הכפולה בהחלט סייעה לעניין) וחזר בשלווה לנתיב הנסיעה. השקט שבו כל זה קרה והמהירות שכל זה התרחש גרמו לנו להבין שכל האותיות הקטנות הללו וכל מערכות הבטיחות שעלות הפיתוח שלהם עולות מיליארדים, פשוט מצילות חיים ושאפו ענק לקאדילק על הביצוע.

פנים הרכב מזכיר מעט את ה-CTS רק ללא סידור המתגים בצורת הסמל של קאדילק. הכל מרווח, ענקי מאד ומתאים יותר ליבשת האמריקאית מאשר לגנים האירופאים שאפיינו את ה CTS הסלונית.

ריח העור משובח, ידית הילוכים בדמות ג'ויסטיק וידיות הפנים עוטות כרום. הכל מרגיש עשיר מאד. זה לא מגיע עדיין לרמה של התוצרת מגרמניה: המושב לא חובק מספיק, לוח המחוונים פשוט מידי ואף סובל לעיתים מהשתקפות, לא כל החלונות במצב אוט' מלא, בלם היד האלקטרוני ממוקם בצד הלא נכון, אך אלו זוטות והשיפור ביחס לדגם הקודם הוא שמים וארץ.

רשימת הבטיחות ארוכה מאידך ותופסת חלק נכבד מהקטלוג. קשה למצוא רכב שכולל כ"כ הרבה עזרי בטיחות ברמת המחיר הזו. חלק מהפונקציות פגשנו בפעם הראשונה כמו התרעה על תנועה חוצה לאחור, עצירת הרכב למניעת התנגשות ועוד. יש כמובן בקרת שיוט אדפטיבית, התראת בשטח מת, רק שחלקם הרגישו לא מספיק אפויים כמו מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה שלא הצליחה לעקוב אחרי סימני הנתיב של מע"צ.

השורה האחורית עשירה ומרווחת, יש תאורת לד, פתחי מיזוג, יכולת הטייה של המושב האחורי וגג שמש עצום. תא המטען ענקי (849 ליטר!!) אבל מעט גבוה להעמסה.

המנוע ב- XT5אמריקאי למהדרין. שש צילינדר, נפח של 3.6 ליטר שמספק 310 כ"ס ויחד עם תיבת שמונה הילוכים, הוא דוחף חזק את שתי הטונות במהירות של פחות משבע שניות. הנהמה שיוצאת בכל לחיצה על הדוושה ותחושת הכח של המנוע מממכרים למי שאוהב את זה (אנחנו למשל...) אבל גם מצאנו את עצמנו מתגעגעים למנוע הטורבו הקטן שנהגנו עליו ב-CTS.

הגיע הזמן פרידה. ה- XT5 יפיפה מרשים ורב הוד, יש לו מנוע 6 צילינדרים חזק עם הצלילים הנכונים והוא מצויד באבזור בטיחות שרק בזכותו הוא מהווה יתרון על רוב מתחריו.

מחירו של ה- XT5 עומד על 334.000 ₪ לגירסת הלקסוסרי ו-394.000 ₪ לגירסת הפרמיום בעלת ההנעה הכפולה.






| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה


| הסר תמונה



| הסר תמונה


| הסר תמונה
הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


אין כרגע תגובות לכתבה זו


© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן